تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 19:34
کد خبر : 107155

آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد. پرویز یزدان پناه در نشست ستاد کرونای استان گفت: از زمان شیوع کرونا تا کنون حدود ۴۶۴ هزار نفر مراجعه کننده سرپایی به بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی استان داشته‌ایم. وی اظهارکرد: طی این مدت ۲۸ هزار

آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.

پرویز یزدان پناه در نشست ستاد کرونای استان گفت: از زمان شیوع کرونا تا کنون حدود ۴۶۴ هزار نفر مراجعه کننده سرپایی به بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی استان داشته‌ایم.

وی اظهارکرد: طی این مدت ۲۸ هزار و ۳۶۲ نفر بستری شده و ۲۸ هزار و ۱۷۸ نفر نیز ترخیص شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرشنان کرد: دیروز جمعه ۱۷ نفر ترخیصی بیشتر از بستری بوده است که روند کاهشی طی دو سه هفته اخیر داشته ایم.

یزدان‌پناه تصریح کرد: هم اکنون ۱۸۴ نفر بیمار کرونایی و مشکوک در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد ۱۸۴ نفر کرونایی و قطعی و ۱۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه سر می برند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری ویروسی تاکنون ۸۱ هزار نفر بهبودی کامل یافتند و هم اکنون به ۲۶۰۰ نفر در قرنطینه به سر می برند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از آغاز کروناویروس تاکنون ۹۹۰ مورد فوت کرونایی با تست مثبت و ۲۱ مورد فوت کرونایی با سی تی اسکن مثبت در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌ایم. بیشترین موارد فوت کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب مربوط به شهرستان های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه است.

یزدان‌پناه گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۰۴ هزار و  ۴۱۲ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد تست آنها مثبت بوده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هم اکنون شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه در وضعیت نارنجی کرونایی، شهرستان‌های دنا، باشت، گچساران و چرام در وضعیت زرد کرونایی و و شهرستان‌های مارگون، لنده و بهمئی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به واکسیناسیون انجام شده در استان روند مردم ایران کرونایی کاهش پیدا کرده به طوری که در برخی شهرستان‌ها این کاهش امیدوار کننده است.

یزدان‌پناه تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون یک میلیون و ۱۳۲ دُز واکسن کرونا دریافت کرده‌ایم که از این تعداد ۸۸۸ هزار دُز تزریق شده که در نوبت اول ۴۹۰ هزار دُز و در نوبت دوم ۳۹۸ هزار دُز بوده است. همچنین تاکنون پنج هزار و ۱۵۶ دُز واکسن کرونا در نوبت سوم یا یادآور در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد تزریق شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان باشتی ۸۵ روز گذشته، در شهرستان دنا طی ۵۹ روز گذشته، در شهرستان مارگون طی ۳۴ روز گذشته و در شهرستان لنده طی ۲۶ روز گذشته فوت ناشی از کرونا نداشتیم.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص پوشش تزریق واکسن کرونا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون ۸۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان کهگیلویه و بویراحمد نوبت اول و ۶۷ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها