تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دسامبر 2021 - 17:35
کد خبر : 172789

اجرایی شدن “طرح ماپ” در روستاهای مازندران

اجرایی شدن “طرح ماپ” در روستاهای مازندران

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با بیان اینکه طرح ماپ طرح جامع و خوبی به معنای مدیریت اجتماعی پسماند روستایی است، گفت:بسیاری از روستاها این ظرفیت را دارند که زباله ها را به شهرحمل نکنند و با آموزش و مدیریت اجتماعی دهیاران و شوراها در روستاها مراحل بازیافت زباله و پسماند و تهیه کود کمپوست اجرایی شود. احمد

 اجرایی شدن "طرح ماپ" در روستاهای مازندران

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با بیان اینکه طرح ماپ طرح جامع و خوبی به معنای مدیریت اجتماعی پسماند روستایی است، گفت:بسیاری از روستاها این ظرفیت را دارند که زباله ها را به شهرحمل نکنند و با آموزش و مدیریت اجتماعی دهیاران و شوراها در روستاها مراحل بازیافت زباله و پسماند و تهیه کود کمپوست اجرایی شود.

احمد حسین زادگان، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مازندران با عنوان اینکه به دلیل بیماری کرونا طی یکسال گذشته، بخش گردشگری در مازندران دچار آسیب شده است، خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت های مهم استان اقتصاد دریا محور و گردشگری ساحلی به عنوان یکی از اولویت های اصلی توسعه اقتصادی است .

حسین زادگان بیان کرد: اقدامات مطالعاتی ‌جهت صدور مجوزهای لازم انجام شد و تلاش کردیم با بررسی های مورد نیاز و تشکیل تیم مربوطه، فرآیند بروکراسی غیرضرور در این راستا حذف شود.

وی گفت: تمام‌دستگاه های اجرایی مکان های مناسب در ساحل را پیمایش و ظرفیت را احصاء کردندکه در این زمینه ۱۶۶ نقطه برای ساخت اسکله دریایی شناسایی و مجوز ۱۱۸ مکان صادر و مجوز ۶۶ مکان نیز توسط سازمان بنادر برای سرمایه گذاری بینام صادر شد.

استاندار مازندران تصریح کرد : استفاده از ظرفیت دریا در ورزش های آبی، هوایی، پرورش ماهی در قفس، آزادسازی حریم ۶۰ متری ساحل و پیش بینی سازه های سبک برای اسکله های تفریحی گردشگری مورد توجه جدی قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ساماندهی پسماند روستایی گفت: طرح ماپ طرح جامع و خوبی به معنای مدیریت اجتماعی پسماند روستایی است؛بسیاری از روستاها این ظرفیت را دارند که زباله ها را به شهرحمل نکنند و با آموزش و مدیریت اجتماعی دهیاران و شوراها در روستاها مراحل بازیافت زباله و پسماند و تهیه کود کمپوست اجرایی شود.

استاندار مازندران اظهار کرد: این طرح توسط سازمان پسماند و همکاری اداره کل روستایی، فرمانداران و بخشداران از هفته آینده درسراسر استان با اولویت روستاهای با تعداد خانوار بیشتر آغاز وتفکیک زباله از مبدا توسط خود مردم آغاز می شود و مسئولیت اجرایی آن با دهیاری ها است.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها