تاریخ انتشار : یکشنبه 21 نوامبر 2021 - 22:25
کد خبر : 113524

ادامه تعطیلی کلاس‌های حضوری دانشگاه‌های اصفهان

ادامه تعطیلی کلاس‌های حضوری دانشگاه‌های اصفهان

ایسنا/اصفهان در پی شیوع کرونا و گسترش آن در جامعه، برگزاری کلاس‌های حضوری در دانشگاه‌های اصفهان همراه با دیگر دانشگاه‌های کشور لغو شد و آموزش ها به صورت مجازی برگزار می‌شود. از نخستین روزهای اسفند ۱۳۹۸ و پس از شناسایی نخستین موارد ابتلا به کووید- ۱۹ در ایران، برگزاری کلاس های حضوری در دانشگاه های کشور

ادامه تعطیلی کلاس‌های حضوری دانشگاه‌های اصفهان

ایسنا/اصفهان در پی شیوع کرونا و گسترش آن در جامعه، برگزاری کلاس‌های حضوری در دانشگاه‌های اصفهان همراه با دیگر دانشگاه‌های کشور لغو شد و آموزش ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

از نخستین روزهای اسفند ۱۳۹۸ و پس از شناسایی نخستین موارد ابتلا به کووید- ۱۹ در ایران، برگزاری کلاس های حضوری در دانشگاه های کشور لغو شد و از آن پس تاکنون کلاس های درسی به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می شود. دانشگاه های مختلف در اطلاعیه هایی درخصوص برنامه های آموزشی خود اطلاع رسانی می کنند.

تعطیلی کلاس های حضوری دانشگاه اصفهان تا ۲۲ فروردین

روابط عمومی دانشگاه اصفهان در خصوص برنامه های آموزشی و کلاس های درسی این دانشگاه از ۱۶ تا ۲۲ فروردین اعلام کرد: «نظر به تصمیم ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا و اعلام ریاست جمهوری مبنی بر لزوم رعایت فاصله اجتماعی تا بیستم فروردین ماه و منع تردد بین شهری در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی و نیز در اجرای مصوبه مورخ ۹۸/۱۲/۲۶ هیئت رئیسه دانشگاه، برنامه های آموزشی و کلاس های درسی تا پایان هفته منتهی به ۲۲ فروردین سال جاری به صورت حضوری تعطیل و کماکان به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد. ضروری است استادان و دانشجویان با رعایت مفاد و مقررات مذکور در بخشنامه معاونت آموزشی نسبت به برگزاری کلاس ها به صورت مجازی اقدام کنند.»

ادامه کلاس های مجازی در دانشگاه صنعتی تا اطلاع ثانوی

همچنین دانشگاه صنعتی اصفهان نیز حفظ سلامتی و شادابی دانشجویان را اولویت این دانشگاه دانسته و در اطلاعیه ای از دانشجویان خواسته است با توجه به اینکه در حال حاضر امکان تعیین تاریخ دقیق شروع مجدد کلاس‏ ها و حضور در دانشگاه میسر نیست، ضمن رعایت حداکثری کلیه توصیه‏ های مرتبط با پیشگیری و کنترل بیماری کرونا به ویژه قرنطینه خانگی، در کلاس‏ های مجازی برنامه ریزی شده توسط استادان (که قبلا نیز بر ضرورت آن تأکید شده بود) فعالانه شرکت و نسبت به انجام تکالیف اقدام کنند.

دانشگاه‌های آزاد همچنان کلاس حضوری ندارند

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز گفته است که دانشگاه آزاد تابع تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا است و تا زمان اعلام تصمیمات آن‌ها برنامه دانشگاه آزاد همچون دیگر دانشگاه‌ها این است که این ترم را به پایان برسانند؛ یعنی آموزش تا زمانی که ستاد مدیریت کرونا اعلام کند به صورت مجازی پیگیری می‌شود و هنگام بازگشایی دانشگاه‌ها، بقیه‌ آموزش به صورت حضوری ادامه می‌یابد.

تداوم آموزش مجازی تا ۱۵ اردیبهشت در دانشگاه کاشان

دانشگاه کاشان نیز در جدیدترین اطلاعیه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی در خصوص لزوم تداوم آموزش مجازی تا ۱۵ اردیبهشت ماه خبر داده است و اعلام کرده فعالیت های آموزشی حضوری و حضور فیزیکی در کلاس های درسی و مجموعه های وابسته همانند آزمایشگاه ها تا تاریخ یادشده فراهم نیست و کلاس های درسی همچنان به صورت مجازی برگزار می شود.

کرونا ویروس از دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع پیدا کرد و بر اساس آمار سایت “worldometers” تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار مبتلا و ۳۷ هزار تلفات داشته است. سروکله این ویروس از نخستین روزهای اسفند در ایران پیدا شد و تاکنون حدود ۴۴ هزار نفر را درگیر و بالای ۲ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است. نخستین نمونه مثبت کرونا در اصفهان (دوشنبه- پنجم اسفند) اعلام شد و تا امروز روند صعودی ابتلا به این بیماری در این استان ادامه دارد. علاوه بر اصفهان، اغلب شهرستان های اصفهان نیز درگیر این بیماری هستند. در حال حاضر استان اصفهان همچنان در وضعیت خوبی در زمینه کرونا قرار ندارد.

کووید- ۱۹ ویروسی است که دستگاه تنفسی را نشانه می‌گیرد، این بیماری قابل پیشگیری است و برای پیشگیری از آن باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان جمعیت پرهیز کرد، فاصله منطقی با همه افراد (یک متر) رعایت و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری کنار گذاشته شود. شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها