تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دسامبر 2021 - 18:59
کد خبر : 146845

ارتباط خوب صنعت دارویی با دانشگاه

ارتباط خوب صنعت دارویی با دانشگاه

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: ارتباط خوبی بین صنعت دارویی و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی وجود دارد.   به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، پرویز قزلباش در بیست و دومین سمینار دانشجویان داروسازی که در دانشگاه زنجان برگزار شد، با اشاره به فراهم شدن زمینه تبالادت علمی در سمینارها، اظهار کرد: دغدغه‌ها و راهکارهای توسعه صنعت دارویی به

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: ارتباط خوبی بین صنعت دارویی و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی وجود دارد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، پرویز قزلباش در بیست و دومین سمینار دانشجویان داروسازی که در دانشگاه زنجان برگزار شد، با اشاره به فراهم شدن زمینه تبالادت علمی در سمینارها، اظهار کرد: دغدغه‌ها و راهکارهای توسعه صنعت دارویی به عنوان دومین صنعت سودآور، هم در سمینارها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

این مسئول ادامه داد: دانشجویان آینده‌سازان علوم و صنعت دارویی کشور هستند و برگزاری سمینار، فرصت آشنایی با ابعاد مختلف و فرصت‌ها و تهدیدها را برای این دانشجویان فراهم می‌کند و از آنجایی که روسا و مدیران عالی کشور و نیز روسای دانشکده‌های داروسازی در سمینار حضور دارند، این حضور نشان از غنای خانواده داروسازی ایران است.

 

وی با اشاره به حمایت شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ دارویی از برگزاری سمینار داروسازی در زنجان، افزود: این حمایت بیانگر ارتباط بسیار خوب صنعت دارویی با بدنه دانشگاهی کشور است.

 

قزلباش همت بالای دانشجویان این دانشگاه برای برگزاری سمینار را مورد تقدیر قرار داد و تصریح کرد: از طرف مدیریت دانشگاه از آن‌ها تشکر و برای این همه فعالیت سر تعظیم فرود می‌آورم و فرآیند برگزاری این سمینار یک سال زمان لازم برد که موفق اجرا شدن آن بیانگر توانایی دانشجویان در برگزاری این امور در زمانه‌ای است که تهدیدات و محدودیت‌ها هر روز ابعاد تازه‌تری به خود می‌گیرد، از این رو اتکا به این سرمایه عظیم، کشور را به سمت ثبات، رشد علمی و اقتصادی سوق و کلیدی روشن برای آینده محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به وجود استعدادهای درخشان در استان زنجان که پرفسور ثبوتی و شهید شهریاری از نمونه‌های آن هستند، یادآور شد: در آینده این استان درخشان‌تر از قبل به ایفای نقش خود در سازندگی کشور خواهد پرداخت.

 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه برگزاری سمینار فرصت مغتنمی را برای برقراری ارتباط با اساتید این حوزه فراهم می‌کند، اظهار کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با بیش از 30 سال حضور درخشان در عرصه پرورش و آموزش نیروهای حوزه بهداشتی و درمانی به‌ویژه حوزه داروسازی، پنج دوره دانشجوی دوره دکترای داروسازی را تربیت و در حال حاضر پذیرای 50 دانشجو در این رشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و توسعه اقتصاد مقاومتی از رهگذر شرکت‌های دانش‌بنیان و توجه به تجاری‌سازی علم، توسعه کیفی ظرفیت مراکز تحقیقات دارویی دانشگاه، راه‌اندازی حوزه پایلوت دارویی، توجه به همکاری‌های بین‌المللی و همچنین توسعه همکاری ملی و منطقه‌ای از راهبردهای تعریف شده دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها