تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 دسامبر 2021 - 11:38
کد خبر : 155774

استان زنجان صاحب تیم فوتبال می‌شود

استان زنجان صاحب تیم فوتبال می‌شود

نماینده عالی دولت در استان زنجان، از راه‌اندازی تیم فوتبال برای استان زنجان خبر داد.   به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فتح‌الله حقیقی عصر امروز در جشنواره نشاط و امید به مناسبت هفته جوان، با بیان این‌که در بعضی ورزش‌ها خوب هستیم و در برخی جایگاه مطلوبی نداریم، افزود: استان زنجان در ورزش فوتبال وضعیت

نماینده عالی دولت در استان زنجان، از راه‌اندازی تیم فوتبال برای استان زنجان خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فتح‌الله حقیقی عصر امروز در جشنواره نشاط و امید به مناسبت هفته جوان، با بیان این‌که در بعضی ورزش‌ها خوب هستیم و در برخی جایگاه مطلوبی نداریم، افزود: استان زنجان در ورزش فوتبال وضعیت خوبی نداشته و تیم ندارد. یکی از پیشنهادات این بود که برای استان تیم لیگ دسته یک خریداری شود ولی برای چنین اقدامی باید بازیکنان را از سایر استان‌ها می‌آوردیم و باز هم ربطی به زنجان پیدا نمی‌کرد. از همین‌رو، مقرر است که با صرف هزینه 2 میلیارد تومان، تیم دسته دوم را با بچه‌های زنجانی راه‌اندازی کنیم تا خودشان پویایی را تجربه کنند.

 

استاندار زنجان ادامه داد: نظام ما 230 هزار شهید، 505 هزار جانباز و 42 هزار آزاده تقدیم انقلاب کرده است، واقعیت نظام این‌ها هستند، بنابراین ناامیدی برای جوان ویژگی خوبی نیست. عمر آمریکا 242 سال است و 93 درصد از عمر خود را درگیر جنگ، قلدری و دردسرآفرینی برای دیگران بوده است. این کشور چهل سال است که با ایران درگیر است و اگر سپاه را تروریست عنوان نمی‌کرد، باید شک می‌کردیم. چنین اقدامی از جانب آمریکا نشان می‌دهد که سپاه چقدر در معادلات دیپلماسی خود موثر بوده است.

 

وی افزود: یکی از اقداماتی که برای جوانان انجام داده‌ایم این است که طی هفته آتی، با بیش از 400 نفر از جوانان جمع خواهیم شد تا افراد صاحب ایده و طرح با رای‌گیری به عنوان مشاور استاندار انتخاب شوند؛ در واقع از همه اقشار در این جمع حضور خواهند شد و مقصود اصلی این است که افراد صاحب ایده وارد میدان شوند و ایده‌های‌شان عملیاتی شود.

 

حقیقی در ادامه با اشاره به این‌که دانشگاهیان زنجان در آی‌تی، در اروپا و ایران جایگاه دارند، تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ آی‌تی برای بچه‌های زنجان است. با این وجود، آمار قبولی دانش‌آموزان زنجانی مخصوصا در مناطق محروم، در رشته‌ها و دانشگاه‌های معتبر مطلوب نیست. از همین‌رو، در شورای آموزش و پرورش مصوب و برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا در شهرهای کوچک و مدارس شبانه‌روزی، اقدامات لازم برای تقویت بنیه علمی کنکور صورت گیرد.

 

نماینده عالی دولت در استان زنجان همچنین با اشاره به لزوم جوان‌سازی پست‌های مدیریتی، یادآور شد: در استانداری زنجان، 5 خانم به عنوان مدیر انتخاب کردیم و 21 خانم نیز در سطح مدیریت‌های استان فعال هستند. همچنین فرمانداران و بخشداران جوان‌تری روی کار آمده‌اند. هر مدیرکلی که در استان انتخاب کردیم جوان‌تر شده است و این روند ادامه دارد.

 

وی همچنین افزود: از سال 80 مدیران می‌توانند یک درصد اعتبارات تملک دارایی خود را به ورزش و جوانان اختصاص دهند و خوشبختانه پارسال این یک درصد را صد درصد جاری کردیم و برای امسال هم جاری خواهیم کرد. علاوه بر این، یکی از اقدامات بسیار مهم در سفر اخیر به تهران و دیدار با مسئولان رده بالا، رایزنی در خصوص عملیاتی شدن و افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری زنجان بود.

 

حقیقی با بیان این‌که بنده صادقانه و با قلبم با مردم کار می‌کنم و از این‌که بگویم روستایی هستم، افتخار می‌کنم و لذت می‌برم، ادامه داد: استان زنجان 1200 پروژه ناتمام دارد و برخی پروژه‌ها اصلا قابل اجرا شدن نیست. از این‌رو، تعداد پروژه‌ها را به 40 پروژه موثر تقلیل دادیم و شهروندان باید بدانند که تکمیل همین تعداد هم 5900 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

 

استاندار زنجان یادآور شد: در خصوص پروژه سبزه‌میدان که به سمت دکان شدن و تعطیلی بازار سنتی می‌رفت، عزم خود را جزم کرده و پروژه را به هویت عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهر تبدیل کردیم؛ در واقع یکی از راه‌های رونق تولید، چابک‌سازی مدیریت است. باید صادقانه به مردم خدمت کنیم و بین مردم باشیم. دروغ نگوییم و به وعده‌های‌مان عمل کنیم. مردم هم فقط همین‌ها را می‌خواهند و این انتظارات را از مسئولان دارند.

 

حقیقی خاطرنشان کرد: برون‌سپاری یکی از محورهای رونق تولید است ولی نباید این‌گونه باشد که مدیران این برون‌سپاری را به فرزندان‌شان بسپارند. باید کسی که اهلیت دارد برون‌سپاری را تحویل بگیرد. در همین راستا، باید از جلسات صوری دست بکشیم و هیئت اندیشه‌ورز تشکیل دهیم. بنده نیز در انتخاب مدیران به جای جناح و حزب، توانایی‌های‌شان را بررسی کردم. کسانی که اهلیت دارند، چابک هستند و خسته نمی‌شوند را روی چشمم می‌گذارم و برایم فرقی نمی‌کند که طرفدار کدام جناح باشد.منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها