تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 اکتبر 2021 - 23:30
کد خبر : 23196

“استقلال‌طلبی” و “دمیدن روح خوداتکایی” ره‌آورد قیام تاریخی امام(ره)

“استقلال‌طلبی” و “دمیدن روح خوداتکایی” ره‌آورد قیام تاریخی امام(ره)

ایسنا/سمنان رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان عدالت محوری بودن و توجه به محرومین را دو ویژگی بارز و مهم قیام حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: این از ویژگی ها و نقاط برجسته انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها است و این رویکرد و نگاه امروز توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بسیاری از کشورهای

"استقلال‌طلبی" و "دمیدن روح خوداتکایی" ره‌آورد قیام تاریخی امام(ره)

ایسنا/سمنان رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان عدالت محوری بودن و توجه به محرومین را دو ویژگی بارز و مهم قیام حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: این از ویژگی ها و نقاط برجسته انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها است و این رویکرد و نگاه امروز توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بسیاری از کشورهای منطقه تکثیر شده است.

حسن رهایی در وبینار تبیین قیام حضرت امام خمینی(ره) که صبح امروز در سامانه آموزش آنلاین جهاددانشگاهی و توسط مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان برگزار شد، از استقلال خواهی و دمیدن روح خوداتکایی به عهوان مهمترین دستاورد و ره‌آورد قیام تاریخی امام(ره) نام برد و اظهار کرد: با توجه به شرایط امروز کشور و تبلیغات منفی دشمنان، تبیین اهداف قیام امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران برای جامعه دانشگاهی و جوانان یک ضرورت مهم و جدی است.

وی ادامه داد: اگر اهداف قیام حضرت امام خمینی(ره) در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، بین الملل و… به خوبی و درستی تبیین شود، خواهیم دید که دستاوردهای بسیار ارزشمند و مانایی برای کشور و نظام داشته است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای قیام امام خمینی(ره) دمیدن روح خوداتکایی، خودباوری و استقلال در کشور بود، با دمیدن روح خوداتکایی توسط امام خمینی(ره)، مرزهای علم و دانش در کشور باز شد.

رهایی اضافه کرد: کشوری که تا پیش از قیام امام خمینی(ره) به نوعی مستعمره و تحت سلطه کشورهای غربی بود و هیچ استقلالی نداشت، با دمیدن روح خوداتکایی و شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی، توانست به خوداتکایی و استقلال دست پیدا کند و این مهمترین دستاورد قیام امام خمینی(ره) بود.

وی افزود: شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی، شعار اصلی و محوری قیام امام خمینی(ره) بود، این اتفاق ارزشمند و روحیه جهادی، توانست اثرات خوب و ماندگاری را در ابعاد مختلف داشته باشد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان افزود: فقدان رویکرد و روحیه استقلال و خوداتکایی قبل از انقلاب از مهمترین موانع پیشرفت کشور بود، اما، حضرت امام خمینی(ره) با نگاه به ظرفیت های درونی و دمیدن روح استقلال و خوداتکایی، مرزهای علم و دانش در کشور گشوده شد و با شعار ما می توانیم توانست کشور را به جایگاه بالای برساند.

رهایی تأکید کرد: پیشرفت های اخیر در عرصه سلول های بنیادی، فنی و مهندسی، علو و فناوری، موشکی، هسته ای، علوم انسانی و… از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که با تکیه به ظرفیت و توان درونی و روحیه خودباوری و خود اتکایی به دست آمده است.

وی همچنین اضافه کرد: در ایران قبل از انقلاب اسلامی، نگاه استقلال خواهی و دستیابی به علم و فناوری وجود نداشت، اما ایران اسلامی امروز، جزء کشورهای صادر کننده علم و فناوری در جهان است که این مهم تنها با دمیدن روح خوداتکایی و شعار ما می توانیم به دست آمده است.

وبینار تبیین قیام حضرت امام خمینی(ره) به همت مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان و با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان برگزار شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها