تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 نوامبر 2021 - 21:38
کد خبر : 122201

اطلاعات نهایی ۱۸۸۶ داوطلب انتخابات شوراهای شهر در البرز

اطلاعات نهایی ۱۸۸۶ داوطلب انتخابات شوراهای شهر در البرز

ایسنا/البرز رئیس ستاد انتخابات استان البرز آخرین آمار وضعیت ثبت نام کنندگان در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در استان البرز را اعلام کرد. نور محمد فردی گفت: در مجموع ۱۸۸۶ نفر در سطح استان برای انتخابات شورای شهر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۶۰۱ نفر معادل ۸۵ درصد آقایان و تعداد ۲۸۵ نفر

اطلاعات نهایی ۱۸۸۶ داوطلب انتخابات شوراهای شهر در البرز

ایسنا/البرز رئیس ستاد انتخابات استان البرز آخرین آمار وضعیت ثبت نام کنندگان در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در استان البرز را اعلام کرد.

نور محمد فردی گفت: در مجموع ۱۸۸۶ نفر در سطح استان برای انتخابات شورای شهر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۶۰۱ نفر معادل ۸۵ درصد آقایان و تعداد ۲۸۵ نفر معادل ۱۵ درصد بانوان هستند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ۴۲ درصد از  ثبت‌نام کنندگان به صورت حضوری و ۵۸ درصد به صورت غیر حضوری ثبت نام کرده اند.

معاون استاندار البرز تصریح کرد:  از نظر تحصیلات سه نفر زیر دیپلم،  ۱۲ نفر دیپلم،  ۴۲ نفر فوق دیپلم، ۱۱۰۲ نفر لیسانس،  ۶۲۰ نفر فوق لیسانس،  ۷۷ نفر دکتری و ۳۰ نفر سطح یک حوزوی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز تصریح کرد:  بیشترین و کمترین فراوانی ثبت نام کنندگان مقطع لیسانس با ۵۸.۴ درصد و کمترین زیر دیپلم با ۰.۱ درصد است.

فردی افزود:  از نظر شغلی تعداد ۱۷۳۲ نفر بدون سابقه نمایندگی شورای شهر بوده که بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است و ۱۵۴ نفر دارای سابقه نمایندگی شورای شهر ادوار گذشته بوده‌اند و ۲۲۶ نفر دارای سابقه ایثارگری و ۱۶۶۰ نفر غیر ایثارگر بوده اند.

معاون استاندار تصریح کرد: برابر پرسشنامه تکمیل شده توسط داوطلبان به تفکیک مشاغل تعداد ۶۷۷ نفر کارمند، ۱۵۸ نفر فرهنگی،  ۱۲ نفر نظامی، ۱۱۵ نفر بازنشسته،  ۹ نفر پزشک، ۴۵ نفر وکیل و وقاضی،  ۶۱ نفر استاد دانشگاه، ۱۴ نفر روحانی،  ۶ نفر کشاورز و ۱۸۹ نفر از سایر مشاغل بوده‌اند.

فردی با بیان اینکه در مجموع تعداد ثبت نام کنندگان این دوره نسبت به دوره گذشته بالغ بر ۱۰ درصد افزایش داشته است، افزود: از طرفی برابر قانون و جدول زمانی انتخابات بعد از استعلام از مراجع چهارگانه هیات‌های اجرایی ۱۴ روز فرصت دارند نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبان اقدام و نظر هیات اجرایی را حداکثر تا تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در مهلت قانونی اعلام نمایند.

معاون سیاسی،  امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: در اجرای سیاست‌های راهبردی نماینده عالی دولت در استان به طور مرتب و منظم اطلاع رسانی دقیق و شفاف در امر انتخابات بر حسب مورد صورت می‌گیرد زیرا هیچ فاصله ای بین مردم و مسئولین نیست بلکه مردم طبق فرمایشات حضرت امام راحل و تاکیدات مقام معظم رهبری ولی نعمتان ما هستند.

فردی گفت:  نکته مهم و حائز اهمیت که در هر نشستی سعی می کنم بر آن اشاره داشته باشم و در راستای سیاست‌های ترسیم شده وزارت کشور و نماینده عالی دولت در استان کلیه مسئولین و دست اندرکاران انتخابات وظیفه دارند مر قانون و بی طرفی کامل را در همه مراحل انتخابات رعایت کنند.

وی اشاره کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف با هیچکس تعارف نداشته و برخورد قاطع، قانونی لازم با متخلفین صورت می‌گیرد.

معاون استاندار گفت:  زیرا رای مردم زینتی نیست و آرای تک تک مردم تأثیرگذار و سرنوشت ساز است و اصولاً قاعده گردش قدرت و دموکراسی این است که مردم خودشان سرنوشت خودشان را رقم بزند و این بهترین شیوه دموکراسی است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها