تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 دسامبر 2021 - 18:58
کد خبر : 157559

اعمال نکردن مجدد محدودیت‌ها در گرو رعایت پروتکل‌های بهداشتی

اعمال نکردن مجدد محدودیت‌ها در گرو رعایت پروتکل‌های بهداشتی

ایسنا/زنجان معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: اعمال نکردن مجدد محدودیت‌ها در گرو رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. خدابخش مرادی‌نافچی شامگاه دیروز (۱۱ اسفندماه) در جلسه قرارگاه مقابله با کرونای شهرستان طارم با اشاره به اینکه ایران در شرایط کنونی و به تناسب با سایر کشورها با یک ویروس مواجه است که اخیراً هم ویروس جهش یافته

اعمال نکردن مجدد محدودیت‌ها در گرو رعایت پروتکل‌های بهداشتی

ایسنا/زنجان معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: اعمال نکردن مجدد محدودیت‌ها در گرو رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

خدابخش مرادی‌نافچی شامگاه دیروز (۱۱ اسفندماه) در جلسه قرارگاه مقابله با کرونای شهرستان طارم با اشاره به اینکه ایران در شرایط کنونی و به تناسب با سایر کشورها با یک ویروس مواجه است که اخیراً هم ویروس جهش یافته انگلیسی به یکی دیگر از دغدغه‌ها در این زمینه تبدیل شده است، اظهار کرد: کوچک‌ترین غفلتی در زمینه مبارزه با کرونا و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند خطر انتشار کرونای انگلیسی را در استان به دنبال داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند از همه ظرفیت‌ها برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده کنند، اضافه کرد: این نظارت‌ها باید از دفتر مدیر آغاز شده، در ادارات و جامعه نیز در جریان باشد.

مرادی‌نافچی با تاکید بر اینکه استان زنجان برای نوروز سال آینده به هیچ وجه ستاد تسهیل جذب مسافر نخواهد داشت، ادامه داد: در همین راستا شهردای‌ها مکلف‌اند از برپا کردن چادر در پارک‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به احتمال ورود مسافران نوروزی به زنجان، عنوان کرد: کسانی که وارد استان می‌شوند باید گواهی PCR آن‌ها منفی باشد. علاوه بر این همه هتل‌ها و مهمان‌سراها مکلف‌اند از پذیرش مسافرانی که PCR آن‌ها مثبت است، خودداری کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان این مطلب که ستاد جذب مسافر در تعطیلات عید نداریم، متذکر شد: با توجه به شیوع کرونا مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی نباید مهمان‌سراهای خود را برای مسافران در نظر گیرند. متعاقب استان طارم نیز از پذیرش مهمانان نوروزی معذور است. با توجه به آمارها شیب بیماری در طارم تقریباً آغاز شده است.

وی با اشاره به موضوع وضع محدودیت‌های کرونایی، تاکید کرد: به شرطی که اقشار مختلف مردم استان پروتکل‌های کرونایی را رعایت کنند و تغییری در وضعیت رنگ‌بندی‌ها رخ ندهد، محدودیت اعمال نمی‌شود اما در صورت بی‌توجهی، این مهم اعمال خواهد شد.

در ادامه این جلسه، رئیس شبکه بهداشت و درمان طارم نیز با بیان اینکه در حال حاضر شش شهروند طارمی در بیمارستان شهدا و سایر بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: از این تعداد جواب تست یک نفر مثبت، یه نفر منفی و دو نفر نیز در انتظار جواب هستند.

ارشد بهرامی با پرداختن به این مطلب که ۹۰ نفر از شهروندان طارمی نیز در خانه خود را قرنطینه کرده‌اند که نظارت بر ایزولاسیون آن‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه این ویروس منحوس ۴۹ خانواده طارمی را داغ‌دار کرده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها