تاریخ انتشار : شنبه 27 نوامبر 2021 - 23:19
کد خبر : 127412

انقلاب اسلامی از نعمت های بزرگ خداست

انقلاب اسلامی از نعمت های بزرگ خداست

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نتیجه هزار و چهارصد سال مجاهدت است، گفت: انقلاب اسلامی از نعمتهای بزرگ خداست. به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، حجت الاسلام عادل  در مراسم گرامیداشت روز جمهوری اسلامی در آستان خواهر امام رشت گفت: تعداد کثیر امامزادگان در گیلان بیانگر این است مردم این

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نتیجه هزار و چهارصد سال مجاهدت است، گفت: انقلاب اسلامی از نعمتهای بزرگ خداست.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، حجت الاسلام عادل  در مراسم گرامیداشت روز جمهوری اسلامی در آستان خواهر امام رشت گفت: تعداد کثیر امامزادگان در گیلان بیانگر این است مردم این استان از دیرباز ارادت به خاندان عصمت و طهارت داشتند و امام زادگان به مردم این سرزمینها پناه می آوردند.

وی افزود: با وجود شرایط بد جوی در روزهای اخیر، شاهد حضور مردم در آستان امام زادگان و بقاع متبرکه هستیم.

حجت الاسلام عادل در ادامه با اشاره به احادیث و روایات، گفت: علم و حکمت نوری است که خداوند باید در دل انسان قرار دهد.

وی اظهار کرد: امام موسی کاظم(ع) علم و دانشی را که لازم است هر انسان بداند در چهار عنوان خداشناسی، خودشناسی، وظیفه شناسی و انحراف شناسی خلاصه کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف اظهار کرد: اینکه برخی از انسانها برای حل مشکلات خود متوسل به راه های غیر اخلاقی و غیرشرعی مانند رشوه و پارتی می شوند ناشی از نقص آنان در توحید و خداشناسی است.

وی یادآور شد: بسیاری از ما خدا را به یگانگی قبول داریم اما در التزام عملی به توحید مشکل داریم.

حجت الاسلام عادل تاکید کرد: منشا همه اراده ها و قدرتها خداست و اگر کسی مشکلی را برای انسان حل می کند وسیله ای از جانب خداست.

وی اضافه کرد: علت گناه هم ناشی از نقص در خداشناسی و آگاه و عالم ندانستن خداوند در زندگی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف همچنین به اهمیت خودشناسی در مسیر خداشناسی اشاره کرد و گفت: تنها توجه به یکی از هزاران زوایا و ظرایف مادی خلقت انسان منجر به ایمان به خداوند سبحان می شود.

وی اظهار کرد: بعد معنوی خلقت انسان وجه تمایز انسان با دیگر موجودات است که باعث شده خداوند در قرآن کریم به واسطه همین وجه تمایز انسان را خلیفه خود در زمین معرفی کند.

حجت الاسلام عادل اعلام کرد: انسان مومن آیینه خدا نماست و اگر انسان خود را بشناسد هرگز حاضر نمی شود خود را به خاک مذلت بیاندازد و دست به گناه بزند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره وظیفه شناسی در نسبت با خداشناسی گفت: همه ی چیزی که خدا از انسان می خواهد این است که انسان عبد باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف تصریح کرد: همه مقاماتی که پیامبر اکرم(ص) به آن دست یافت به خاطر عبد بودن ایشان بود.

وی درخصوص اهمیت شناخت زمینه انحراف در خداشناسی گفت: برای اینکه در غبار فتنه راه را گم نکنیم باید اجازه ندهیم فضای مجازی و  ماهواره راه را به ما نشان دهند.

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نتیجه هزار و چهارصد سال مجاهدت است، گفت: انقلاب اسلامی از نعمتهای بزرگ خداست.

وی تاکید کرد: مشکلات اقتصادی و گرانی و بیکاری وجود دارد اما باید دست به دست هم دهیم و از این مرحله عبور کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل هر چه داشتند برای ضربه زدن به انقلاب به کار بردند اما باز هم در مقابل انقلاب ناتوان هستند.

حجت الاسلام عادل اعلام کرد: در کشورهای منطقه اتفاقی نمی افتد مگر خواست جمهوری اسلامی باشد و این از برکت خون شهداست.منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها