تاریخ انتشار : یکشنبه 28 نوامبر 2021 - 22:38
کد خبر : 129069

باران به خدابنده خسارت زد

باران به خدابنده خسارت زد

فرماندار شهرستان خدابنده گفت: بارش‌ها سبب تخریب 30 پل، 135 بنا و تلف شدن 65 راس دام شده است. ایوب بیگدلی در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: از روز گذشته بارش باران و برف در شهرستان خدابنده آغاز شده و همین امر موجب بروز خساراتی در تعدادی از روستاها شده است. این مسئول

فرماندار شهرستان خدابنده گفت: بارش‌ها سبب تخریب 30 پل، 135 بنا و تلف شدن 65 راس دام شده است.

ایوب بیگدلی در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: از روز گذشته بارش باران و برف در شهرستان خدابنده آغاز شده و همین امر موجب بروز خساراتی در تعدادی از روستاها شده است.

این مسئول از آسیب‌دیدگی 135 بنا در شهرستان خدابنده و تلف شدن 65 راس دام در شهرستان خدابنده خبر داد و گفت: در اثر سیل نیز 30 دهنه پل در شهرستان آسیب دیده است.

 

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از خسارات جانی 430 نفر از 120 منزل مسکونی روستایی در معرض خطر تخلیه شدند، افزود: این افراد در منازل اقوامشان اسکان داده شدند.

 

بیگدلی تصریح کرد: 17 روستای شهرستان در اثر بارش برف و باران درگیر مشکلاتی است و برای اسکان افرادی که منازل آنها در خطر بود محل اسکان به اندازه یک هزار نفر در مدارس، حسینیه ‎ ها و سالن‌های ورزشی در نظر گرفته شده است.

 

فرماندار شهرستان خدابنده، تصریح کرد: خسارات وارده به ابنیه‌ها و منازل مسکونی در اثر سیل نبود، بلکه در اثر بارش برف و باران رخ داد و از آنجایی که مردم به خشکسالی عادت داشتند به نوعی غافلگیر شدند.

 

وی عنوان کرد: با ادامه بارش‌ها احتمال افزایش خسارت نیز وجود دارد و ممکن است در نتیجه بارش برف و باران ساختمان‌های گلی و خشتی خیس شده و آسیب ببیند و بارش برف موجب بروز مشکلاتی در محورهای مواصلاتی شده که با تلاش راهداران هیچ مسیری مسدود نیست اما تردد به سختی انجام می‌شود.

 

این مسئول با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی انتظار داریم که امروز عصر سامانه بارشی از شهرستان خارج شود، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از خسارات به دام و احشام از دهیاران خواستیم که توصیه‌های ایمنی را جدی گرفته و دام خود را امروز و فردا بیرون نبرند و ساختمان‌های ناامن محل نگهداری دام را تخلیه کنند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها