تاریخ انتشار : یکشنبه 31 اکتبر 2021 - 20:28
کد خبر : 35638

برپایی نمایشگاه نقاشی “مهربان با طبیعت” در عمارت نورمهال همدان

برپایی نمایشگاه نقاشی “مهربان با طبیعت” در عمارت نورمهال همدان

  دبیر جشنواره “مهربان با طبیعت” از برپایی نمایشگاه و فروشگاه آثار نقاشی۲۰ در ۲۰ با موضوع طبیعت و محیط زیست از ۱۵ تا ۲۱ آبان‌ماه در عمارت نورمهال همدان(فرهنگسرای هنر و رسانه) خبر داد. سعیده آقاخانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ساعات بازدید از این نمایشگاه ۹ صبح تا ۱۶ است،

برپایی نمایشگاه نقاشی "مهربان با طبیعت" در عمارت نورمهال همدان

  دبیر جشنواره “مهربان با طبیعت” از برپایی نمایشگاه و فروشگاه آثار نقاشی۲۰ در ۲۰ با موضوع طبیعت و محیط زیست از ۱۵ تا ۲۱ آبان‌ماه در عمارت نورمهال همدان(فرهنگسرای هنر و رسانه) خبر داد.

سعیده آقاخانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ساعات بازدید از این نمایشگاه ۹ صبح تا ۱۶ است، اظهار کرد: در این نمایشگاه حدود ۱۰۰ اثر برتر رسیده به دبیرخانه جشنواره مهربان با طبیعت در معرض نمایش و فروش علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در ابتدا ۱۷۵ اثر از ۷۹ هنرمند و از استان‌های همدان، خوزستان، مرکزی، تهران، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، یزد، ایلام، لرستان، زنجان، مازندران، کرمانشاه، البرز، قم و آذربایجان غربی به دبیرخانه جشنواره رسید و ۴۷ نفر از همدان در جشنواره شرکت کرده بودند، همچنین با پایان داوری توسط اساتید هنر و گرافیک دانشگاه بوعلی‌سینا در آئین اختتامیه سه نفر برگزیده معرفی می‌شوند.

آقاخانی بیان کرد: جشنواره در تکنیک‌های مختلف نقاشی مانند مداد رنگی، رنگ و روغن، گواش، آبرنگ و ترکیب مواد است و سبک‌های مختلفی همچون کلاژ، تصویرسازی، امپرسیونیسم، سورئالیسم، اکسپرسیونیسم، رئالیسم را شامل می‌شود.

وی با اعلام اینکه اختتامیه جشنواره ۱۵ آبانماه با حضور هنرمندان، مدیران و مسئولان استانی، اصحاب رسانه و عموم مردم برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری جشنواره به صورت مشارکتی است و نهادهای دولتی و خصوصی، هنرمندان، دانشگاهیان و مردم در برگزاری آن شرکت داشته‌اند.

دبیر جشنواره “مهربان با طبیعت” با بیان اینکه این نمایشگاه اولین فروشگاه و اکسپوی نقاشی در سال جدید در همدان است، افزود: اهداف این رویداد فرهنگی، هنری تزریق فضای نشاط و سرزندگی در شهر همدان، توجه به اقتصاد هنر، استفاده از هنر نقاشی به مثابه یک رسانه برای القای مفهوم حفظ محیط زیست، پیوند هنر و محیط زیست برای افزایش توجه عمومی به اهمیت موضوع است.

آقاخانی اظهار کرد: در رویداد هنری پیش‌رو با توجه به بحران‌های محیط زیستی، تنش‌های آبی و عواقب محیط زیستی که در پی آن برای زیستگاه‌ها و طبیعت و پهنه‌های آبی و تالابی کشور ایجاد شده است، بر آن شدیم تا هنر نقاشان سراسر کشور را در مسیر حفظ محیط زیست و یادآوری این نکته که ما در طبیعت زندگی می‌کنیم و بخشی از ذات طبیعت هستیم نه فرمانروای آن به کار بگیریم.

وی اضافه کرد: هر اثر این نمایشگاه به مبلغ بسیار مناسب ۲۰۰ هزار تومان به فروش خواهد رسید که می‌تواند انگیزه‌بخش هنرمندان نقاشی بوده و در آشتی همه اقشار مردم با اصالت هنر موثر باشد و به اصلاح ذائقه هنری افراد بیانجامد.

عمارت تاریخی نورمهال در پارک پرواز منطقه اعتمادیه واقع شده است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها