تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 نوامبر 2021 - 22:38
کد خبر : 102827

بودجه فرهنگی چند برابر شده است

بودجه فرهنگی چند برابر شده است

ایسنا/اصفهان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه فرهنگی از نیم درصد به ۲.۵ تا ۳.۵ درصد افزایش یافته است و این مهم یک تحول بود که در مجلس به‌ویژه در کمیسیون فرهنگی روی داد که باید از این بودجه به ‌درستی استفاده شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی آقا تهرانی، امروز (پنجشنبه-۲۷ آبان) در همایش شورای فرهنگ عمومی

بودجه فرهنگی چند برابر شده است

ایسنا/اصفهان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه فرهنگی از نیم درصد به ۲.۵ تا ۳.۵ درصد افزایش یافته است و این مهم یک تحول بود که در مجلس به‌ویژه در کمیسیون فرهنگی روی داد که باید از این بودجه به ‌درستی استفاده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی آقا تهرانی، امروز (پنجشنبه-۲۷ آبان) در همایش شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان، اظهار کرد: بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب باید مسئولان بین مردم حاضر و با نیازها و مشکلات آن‌ها آشنا شوند زیرا این انقلاب مردمی است.

وی افزود: اکنون بدحجابی به عریانی تبدیل‌شده است و دشمن دارد روی این مساله مدیریت و کار می‌کند درحالی‌که باید این موضوع توسط مسئولان و کارشناسان فرهنگ مدیریت شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه اخیر شورای انقلاب فرهنگی تأکید کردند که باید قرارگاه سیاست‌گذاری برای موضوعات فرهنگی تشکیل شود زیرا اکنون با وجود دولت انقلابی و مجلسی که نسبت به همه دوره‌ها انقلابی‌تر است فرصت خوبی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: انقلابی بودن به آن معناست که باید درصحنه و معرکه بود و پای عمل ایستاد و میدانی عمل کرد.

آقا تهرانی بر فعال شدن شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها تأکید کرد و گفت: با تغییری که در دولت ایجاد شد و حساسیتی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به این مسئله دارد باید شوراها در کشور فعال شوند. مصوبات شورای فرهنگی باید میدانی باشد و نباید تنها به تصویب چند موضوع که شاید ربطی به جامعه ندارد اکتفا شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از افزایش بودجه فرهنگی از نیم درصد به دو و نیم تا سه و نیم درصد اشاره کرد و گفت: این مهم یک تحول بود که در مجلس به‌ویژه در کمیسیون فرهنگی روی داد که باید از این بودجه به ‌درستی استفاده شود.

وی گفت: از مهم‌ترین اقدامات گروه فرهنگی مجلس می‌توان به تصویب قانون جوانی جمعیت و خانواده اشاره کرد که در مدت ۶ تا هفت ماه به نتیجه رسید و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده است.

آقا تهرانی در رابطه با پیشنهاد تغییر نام‌گذاری روز ایثار شهادت مردم اصفهان در ٢۵ آبان به هفته‌ای به این نام گفت: این مهم در شورای انقلاب فرهنگی و گروه فرهنگی مجلس مطرح و پیگیری خواهد شد.

فرهنگ عمومی شناسنامه گویای فرهنگی و رفتارهای قابل پیش بینی جوامع است

همچنین سید رضا مرتضوی-استاندار اصفهان  در این جلسه گفت: شورای فرهنگ عمومی، شورایی راهبردی با نگاهی کلان نگر و فرا دستگاهی است و اجرای مصوبات آن یک وظیفه عمومی و در چارچوب مسئولیت اجتماعی است که با عنایت به ظرفیت های ژرف و گسترده آن انتظار است در راستای اجرایی نمودن هرچه موثر تر مصوبات این شورا، تمهیدات لازم توسط سایر مسئولان اندیشیده و اتخاذ شود.

وی افزود: سالن اجلاس سران، ظرفیتی بسیار خوب و برازنده در استان مهیا ساخته است که می تواند در بردارنده رویدادها و اتفاقات خیر فراوان از جمله استقرار دبیرخانه اجلاس سران غیر متعهدها شود که این مهم در پیگیری مجدانه اعضای محترم کمسیون مذکور محقق می  شود.

مرتضوی اظهار کرد: در صورت قطعی شدن این موضوع، فرجام کار می تواند در گسترش تعاملات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و … استان اصفهان و کشور به شیوه ای تاثیرگذار موثر واقع شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان وی خاطرنشان کرد: موضوع کم آبی و خشکسالی های متوالی در فلات مرکزی ایران، موضوعی بسیار درخور توجه و قابل تامل است که در پس این پیشامد تلخ نیز آسیب های جدی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … نیز به گونه ای تاثیرگذار جامعه را با خود درگیر ساخته است و از این رو به منظور برون رفت از این رخداد تلخ طبیعی و پدیده های وابسته به آن از جمله فرونشست زمین، بحران ریزگرد ها و … نیازمند انسجام همگانی و اهتمام مجدانه مسئولان ملی و استانی و مسئولیت پذیری جمعی هستیم.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها