تاریخ انتشار : شنبه 11 دسامبر 2021 - 18:56
کد خبر : 160536

بیش از ۳۰۰ تن در ارتباط با شورش کنگره متهم شده‌اند

بیش از ۳۰۰ تن در ارتباط با شورش کنگره متهم شده‌اند

وزارت دادگستری آمریکا جمعه گزارش داد، بیش از ۳۰۰ تن اکنون با اتهامات فدرال در ارتباط با شورش شش ژانویه علیه کنگره متهم هستند و دست‌کم ۲۸۰ تن بازداشت شده‌اند. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، جان کارلین، معاون موقت دادستان کل آمریکا به خبرنگاران گفت: تحقیقات درباره مسببان آن حادثه با

بیش از ۳۰۰ تن در ارتباط با شورش کنگره متهم شده‌اند

وزارت دادگستری آمریکا جمعه گزارش داد، بیش از ۳۰۰ تن اکنون با اتهامات فدرال در ارتباط با شورش شش ژانویه علیه کنگره متهم هستند و دست‌کم ۲۸۰ تن بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، جان کارلین، معاون موقت دادستان کل آمریکا به خبرنگاران گفت: تحقیقات درباره مسببان آن حادثه با سرعت و حجمی که بی‌سابقه است، پیش می‌رود. مسببان باید پاسخگو شوند و اینطور خواهد شد.

این آمارها بیش از یک ماه پس از یورش حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در تلاشی ناکام برای توقف تایید آرای الکترال منتشر می‌شود. این شورش به مرگ هفت تن شامل یک افسر پلیس کنگره و ترسیدن قانونگذاران و تردید مقام‌های امنیتی به امنیت ساختمان کنگره منجر شد.

در میان اغتشاش‌گران شماری از اعضای چندین گروه راست افراطی شامل “پسران مغرور” و “سه درصدی‌ها” به چشم می‌خوردند. انتظار می‌رود تدابیر امنیتی در اطراف کنگره در آستانه نطق بایدن در کنگره افزایش یابد. زمان این سخنرانی هنوز برنامه‌ریزی نشده است.

یوگاناندا پیتمن، سرپرست پلیس کنگره پنجشنبه به قانونگذاران آمریکایی گفت: اطلاع داریم که اعضای گروه‌های چریکی که در ششم ژانویه هم حاضر بودند، از تمایلاتشان برای منفجر کردن کنگره و کشتن آن تعداد افرادی که از دستشان برآید در روز نطق سالانه گفته‌اند. بر پایه آن اطلاعات، گمان می‌کنیم معقول باشد که پلیس کنگره تدابیر امنیتی شدت‌یافته را تا رفع آن آسیب‌پذیری‌ها حفظ کند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها