تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 فوریه 2024 - 16:07
کد خبر : 208562

تفاوت بین قهوه ترک و فرانسه در چیست+طرز تهیه آن‌ها

تفاوت بین قهوه ترک و فرانسه در چیست+طرز تهیه آن‌ها

قهوه ترک و قهوه فرانسه دو نوع پرکاربرد قهوه هستند و همه روزه افراد زیادی آنها را میل می‌کنند. اما برای افرادی که خیلی اهل قهوه نیستند و در نوشیدن آن مبتدی محسوب می‌شوند، شاید این دو یکسان به نظر برسند. بنابراین ما در این مطلب قصد داریم به تفاوت های بین قهوه فرانسه و

قهوه ترک و قهوه فرانسه دو نوع پرکاربرد قهوه هستند و همه روزه افراد زیادی آنها را میل می‌کنند. اما برای افرادی که خیلی اهل قهوه نیستند و در نوشیدن آن مبتدی محسوب می‌شوند، شاید این دو یکسان به نظر برسند. بنابراین ما در این مطلب قصد داریم به تفاوت های بین قهوه فرانسه و ترک بپردازیم و بارجیل را به عنوان فروشگاهی معتبر جهت خرید انواع قهوه معرفی کنیم.

 

طرز تهیه قهوه ترکانواع قهوه ترک و فرانسه

پیش از آنکه بخواهیم به تفاوت قهوه ترک و فرانسه بپردازیم، ابتدا بهتر است که طرز تهیه آنها را توضیح دهیم. برای تهیه یک فنجان قهوه ترک، ابتدا به ازای هر نفر، دو قاشق مرباخوری  قهوه کاملا آسیاب شده را در جذوه یا ظرف قهوه ترک بریزید. به ازای هر نفر نیز یک فنجان آب سرد بریزید. برای شیرین شدن قهوه، کمی شکر هم اضافه کنید.

سپس با یک قاشق کوچک آنها را مخلوط کنید و جذوه را به مدت 4 تا 5 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از آنکه روی قهوه فوم یا کف تشکیل شد، یعنی در حال آماده شدن است. سپس قهوه را از روی گاز بردارید و فومِ آن را داخل فنجان بریزید. بعد از آن، دوباره ظرف را روی حرارت قرار دهید و بعد از تشکیل شدن کف، دوباره آن را داخل فنجان بریزید. سپس قهوه را هم روی فوم بریزید و میل کنید.

 

طرز تهیه قهوه فرانسه

برای درست کردن قهوه فرانسه با فرنچ پرس، ابتدا مقداری آب سرد را جداگانه در کتری گرم کنید تا به نقطه جوش 93 درجه برسد. سپس برای هر 120 میلی لیتر، یک قاشق غذاخوری قهوه را داخل فرنچ پرس بریزید. اما شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود، مقدار قهوه را کاهش یا افزایش دهید. در ضمن برای درست کردن قهوه فرانسه با شیر، می‌توانید کمی شیر یا پودر شیر هم اضافه کنید.

در مرحله اول مقدار کمی آب 93 درجه را اضافه کنید تا پودر قهوه پف کند. این کار را به گونه‌ای انجام دهید که آب به تمام پودر قهوه برسد. بعد از 30 ثانیه، آب را به طور کامل در حالت دورانی اضافه کنید. بعد از یک دقیقه، قهوه را به همراه قاشق هم بزنید. پس از چهار دقیقه، اهرم فرنچ پرس را به آرامی فشار دهید تا پودر قهوه به سمت پایین حرکت کند. توجه داشته باشید که قهوه قبل از فشار دادن با اهرم، از سطح آب به سمت پایین حرکت می‌کند و این نشانه دم کشیدن قهوه است.

 

تفاوت قهوه ترک و قهوه فرانسه

برخی از مهمترین تفاوت های قهوه فرانسه و ترک عبارت‌اند از:

 

  1. نوع قهوه

قهوه ترک نوعی قهوه است که به صورت تیره‌تر رست می‌شود و بیشتر در کشورهای خاورمیانه و شرقی مانند ترکیه، روسیه، ارمنستان، یونان و قبرس مورد استفاده قرار می‌گیرد. قهوه فرانسه نوعی قهوه است که می‌تواند روشن‌تر باشد و با درجه آسیاب درشت‌تر تولید شود.

 

  1. روش دم کردن

قهوه فرانسه در واقع یک روش دم کردن قهوه محسوب می‌شود و اسمِ قهوه نیست. در روش دم کردن قهوه فرانسه باید قهوه را در نزدیکی فیلتر قرار دهید و روی آن آب داغ بریزید؛ سپس قهوه آماده است. ولی دم کردن قهوه ترک شامل قرار دادن آب و قهوه با هم در یک ظرف و بر روی حرارت مستقیم است. سپس دما به نقطه جوش نزدیک می‌شود و پیش از جوشیدن، قهوه ترک شما حاضر می‌شود.

 

  1. طعم

در برخی از کشورهای خاورمیانه، قهوه ترک را با شکر مصرف می‌کنند تا طعم بهتری به قهوه بدهد و تلخی آن کمتر شود. ولی در قهوه فرانسه، به شکر نیازی نیست و می‌توان از پودر لبنی یا غیر لبنی برای طعم‌دار کردن آن استفاده کرد.

 

  1. کافئین

میزان کافئین قهوه ترک در مقایسه با انواع دیگر قهوه همیشه مورد بحث و توجه قرار دارد؛ زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ایران معمولا قهوه ترک از دانه روبوستا تهیه می‌شود و این قهوه نسبت به قهوه فرانسه کافئین بیشتری دارد. استفاده از فنجان‌های بزرگتر، میزان کافئین قهوه ترک را افزایش می‌دهد.

از طرفی، میزان کافئین قهوه فرانسه به نوع قهوه و طرز تهیه آن بستگی دارد. در مقایسه با انواع دیگر قهوه، ممکن است قهوه فرانسه حاوی کافئین کمتری باشد. زیرا در فرآیند آماده کردن قهوه‌های دیگر، نوشیدنی با غلظت بیشتری تولید می‌شود و این می‌تواند بر کافئین آنها اثر بگذارد. به علاوه، در قهوه فرانسه اگر نسبت آب به قهوه کمتر باشد، میزان کافئین آن بیشتر است.

 

خرید انواع قهوه از بارجیل

بارجیل یکی از فروشگاه‌های معتبر است که قهوه با کیفیت را عرضه می‌کند. شما می‌توانید وارد سایت بارجیل شوید و با سفارش آنلاین قهوه، محصول را درب منزل تحویل بگیرید. همگی محصولات در این فروشگاه با بسته‌بندی استاندارد و ضمانت به سراسر ایران ارسال می‌شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها