تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آگوست 2021 - 15:18
کد خبر : 435

حضرت عباس (ع) اسوه والای ولایت‌پذیری

حضرت عباس (ع) اسوه والای ولایت‌پذیری

 رئیس حوزه علمیه علوی هیدج گفت: حضرت عباس (ع) اسوه والای ولایت‌پذیری و تقوا هستند. حجت‌الاسلام احمد صالحی با بیان اینکه در خطر بودن اسلام یکی از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین (ع) بود، تاکید کرد: امام حسین (ع) و یاران باوفایش اگر چه در ظاهر مغلوب این جنگ بودند ولی در واقع پیروز اصلی

حضرت عباس (ع) اسوه والای ولایت‌پذیری

 رئیس حوزه علمیه علوی هیدج گفت: حضرت عباس (ع) اسوه والای ولایت‌پذیری و تقوا هستند.

حجت‌الاسلام احمد صالحی با بیان اینکه در خطر بودن اسلام یکی از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین (ع) بود، تاکید کرد: امام حسین (ع) و یاران باوفایش اگر چه در ظاهر مغلوب این جنگ بودند ولی در واقع پیروز اصلی این میدان محسوب می‌شوند تا جایی که امروز ما مشاهده می‌کنیم قیام‌هایی که در سراسر جهان به خاطر ظلم و جور به پا می‌شود، همواره عجین با نام امام حسین (ع) است.

وی با تاکید بر اینکه مجالسی که برای امام حسین (ع) برگزار می‌شود، باید معرفت‌افزا باشد، تصریح کرد: هدف امام حسین (ع) از قیام زنده کردن اسلام بود، پس در کنار عزاداری باید معرفت‌افزایی نیز مدنظر قرار گیرد.

صالحی با اشاره به نام‌گذاری روز تاسوعای حسینی به یوم‌العباس، اظهار کرد: حضرت ابوالفضل (ع) الگوی واقعی در اطاعت‌پذیری از امام زمان خود بودند و در جهت‌گیری معنوی و الهی حرکت امام حسین (ع) گام برداشتند.

رئیس حوزه علمیه علوی هیدج، با تاکید بر اینکه حضرت عباس (ع) که باور و اعتقادشان، همه تلاش‌ها و موضع‌گیری‌های آن حضرت را در مسیر ولایت قرار داده، بهترین اسوه ولایت‌پذیری است، ادامه داد: بهترین گواه بر این سخن، تقاضای دشمن برای جدا شدن او از صف هواداران ولایت و رد کردن آن از سوی حضرت ابوالفضل (ع) بود.

این کارشناس دینی، مواسات و از خودگذشتگی را از دیگر خصوصیات بارز حضرت ابوالفضل (ع) عنوان کرد و متذکر شد: حضرت ابوالفضل (ع) هنگام آب آوردن برای تشنگان صحرای کربلا و یاران اباعبدالله‌الحسین (ع)، خود با تمام تشنگی آب ننوشیدند که این رفتار جوانمردانه ابوالفضل (ع) درس ایثار و مروت را به جهانیان آموخت.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اتفاقاتی که در روز تاسوعای حسینی رخ داد، آوردن امان‌نامه برای قمر بنی هاشم و برادران ایشان بود که آن حضرت با قاطعیت این امان‌نامه را رد کرده و تا پای جان در کنار امام حسین (ع) ماندند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها