تاریخ انتشار : سه‌شنبه 21 دسامبر 2021 - 17:16
کد خبر : 173572

داستانِ پهلوانی “اوستا پرویز” و “علیرضا” و “سجاد”

داستانِ پهلوانی “اوستا پرویز” و “علیرضا” و “سجاد”

ایسنا/کرمانشاه هوا تقریبا تاریک شده بود، داشتیم کارها را جمع و جور می کردیم که مغازه راتعطیل کنیم که صدای جیغ و فریاد داخلِ خیابان توجهمان را جلب کرد. با علیرضا رفتیم بیرون مغازه و دیدیم دو نفر سوار بر موتور کیف یک زن را گرفته و می کشند و زن هم کیفش را رها نمی

داستانِ پهلوانی "اوستا پرویز" و "علیرضا" و "سجاد"

ایسنا/کرمانشاه هوا تقریبا تاریک شده بود، داشتیم کارها را جمع و جور می کردیم که مغازه راتعطیل کنیم که صدای جیغ و فریاد داخلِ خیابان توجهمان را جلب کرد. با علیرضا رفتیم بیرون مغازه و دیدیم دو نفر سوار بر موتور کیف یک زن را گرفته و می کشند و زن هم کیفش را رها نمی کند.

دیدن این صحنه هردومان را شوکه کرده بود، یک زن همراه کودک حدودا سه ساله اش بود و آن دو نامرد محکم کیفش را می کشیدند و زن هم جیغ و فریاد می زد و کمک می خواست.

با علیرضا به سرعت دویدیم سمتشان، ما را که دیدند چاقو درآوردند و بند کیف را پاره کردند که ببرند، اما ما سر رسیدیم و با هم درگیر شدیم.

اینها را اوستا پرویز که مغازه اش درست در محل حادثه قرار دارد می گوید و ادامه می دهد: از صدای درگیری‌مان، سجاد هم از مغازه روبرویی به کمکمان آمد و درگیری بالا گرفت، بعد از کلی درگیری و  کتک کاری یکی‌شان نامردی کرد و دو ضربه چاقوی محکم به پشت علیرضا زد.

خون همه جا را گرفت اما باز با همان وضعیت، علیرضا رهایشان نکرد و آن قدر مقاومت کردیم تا بالاخره دستگیرشان کردیم و کیف را به آن زن تحویل دادیم.

پلیس که سر رسید علیرضا را به بیمارستان رساندیم. خون زیادی از دست داده بود و در بیمارستان هم چند ساعتی معطل شدیم تا یکی پیدا شود و به وضعیتش رسیدگی کند و خداروشکر علی رغم خون زیادی که از دست داد نجات پیدا کرد و امروز کنارمان است…

… اوستا پرویز و علیرضا و سجاد می توانستند آن شب بی خیال ماجرا شده و به خودشان دردسر ندهند و بی خیال جیغ و فریادهای یک مادر شوند، اما غیرتشان قبول نکرد که تماشاگر این صحنه باشند و کاری نکنند.

پهلوانی به عضله سازی و گردن کلفت کردن و بازوی قلمبه نیست، پلهوانی شجاعت مردانی است که وقتی صدای کمک می شنوند بی درنگ خود را به دل خطر می زند و حتی ضربه کاری چاقو هم مانعشان نمی شود، درست مثل کاری که اوستا پرویز و علیرضا و سجاد کردند.

به گزارش ایسنا، حالا امروز برای تقدیر از مردانگی و پهلوانی این سه مَرد، رییس کل دادگستری استان کرمانشاه ، فرمانده انتظامی استان، مدیرکل ورزش و جوانان و فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه به مغازه اوستا پرویز رفته و از او و علیرضا و سجاد تجلیل کردند.

پرویز توسلی زاده رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در این مراسم با قدردانی از شجات و پهلوانی این سه مرد گفت: متاسفانه چند وقت پیش در همین خیابان دو نفر از افراد نامرد و گستاخ قصد ربودن کیف یک خانم را داشتند که همراه با کودک سه ساله اش در حال عبور از خیابان بود و خوشبختانه در همین حین سه جوانمرد از راه می رسند و مانع آنها می شوند.

وی افزود: در این بین متاسفانه یکی از این جوانمردان با ضربه چاقو مصدوم می شود، اما به تلاششان ادامه می‌دهند و ضمن پس گرفتن کیف، آن دو نامرد را هم دستگیر می کنند.

توسلی زاده گفت: امروز به پاس قدردانی از این اقدام ارزشمند و جوانمردانه تکلیف خود دانستیم که به دستبوسی این سه عزیز بیاییم.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه بر تبلیغ و ترویج این عمل جوانمردانه تاکید کرد وافزد: این رویه خوب که همان امر به معروف و نهی از منکر است، باید در سطح جامعه ترویج شود.

توسلی زاده گفت: قطعا پلیس هرجا که مطلع شود تخلفی صورت گرفته به سرعت در محل حاضر شده و برخورد قاطع خواهد داشت، اما همه باید بدانیم امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه ماست و هرجا که تخلفی دیدیم نباید بی توجه از کنار آن عبور کنیم.

 

عمده تخلفات و هنجارشکنی ها به دلیل بی توجهی به امر معروف و نهی از منکر است/ این 3 پلهوان پلیس افتخاری می شوند

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه هم در این مراسم با قدردانی از  اقدام شجاعانه این سه نفر گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود، قطعا کمتر شاهد تخلفات و هنجارشکنی ها خواهیم بود و بخش اعظمی از تخلفات به دلیل بی توجهی به این امر مهم است.

جاویدان گفت: همه باید بدانند که درقبال کار دیگران مسئولیتی متوجه آنهاست و اگر تخلفی دیدند وظیفه شرعی و قانونی دارند که با این عمل خلاف در حد توان مقابله کرده و در صورت عدم توان مقابله حتما دستگاه های امنیتی و انتظامی را در جریان بگذارند.

وی افزود: در حال حاضر قانون امر به معروف و نهی از منکر را داریم و قانون همه جوره حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر خواهد بود و همه باید به این وظیفه دینی و شرعی خود عمل کنیم.

جاویدان تصریح کرد: خوشبختانه این سه جوانمرد هم به وظیفه شرعی خود عمل کردند و با این عمل نشان دادند که روحیه پهلوانی در خون مردم کرمانشاه است و با این کارشان مایه افتخار کرمانشاه شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: قطعا در محل نیروی انتظامی از این سه جوانمرد در مراسم جداگانه ای تجلیل خواهد شد و امروز برای قدردانی از آنها خدمت رسیدیم.

وی یادآور شد: همچنین این سه نفر جدای از تجلیل، به عنوان پلیس افتخاری هم معرفی خواهند شد.

سرهنگ سعید بهشتی فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه هم که به نمایندگی از سردار ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان در این مراسم حاضر شده بود با قدردانی و تجلیل از عملکرد این سه پهلوان گفت: ما هم به رسم ادب و جهت دستبوسی خدمت این عزیزان رسیدیم تا از اقدام جوانمردانه آنها تجلیل کنیم.

وی افزود: این سه عزیز برای دفاع از مظلوم جانشان را به خطر انداختند و یک‌نفرشان هم به شدت مجروح شد، اما در نهایت مقاومت کردند  و وظیفه دینی خود را کامل کردند.

بهشتی تصریح کرد: ما هم در سپاه نبی اکرم (ص) از این سه عزیز پهلوان در برنامه جداگانه ای تجلیل خواهیم کرد.

“بازوبندِ پهلوانی” به این 3 مرد اهدا می شود/ روحیه پهلوانی در خون و رگِ کرمانشاهیان است

صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه هم در این مراسم با قدردانی از پهلوانی این سه نفر گفت: بازوند بند پهلوانی از سوی اداره ورزش و جوانان استان به این سه نفر طی مراسم جداگانه ای اهدا خواهد شد.

وی افزود: اقدام جوانمردانه این سه نفر نشان از روحیه و منش پهلوانی کرمانشاهیان دارد و باید چنین فرهنگی برای نسل جوان تبلیغ و ترویج شود.

مجتبی جوهری رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای هم در این مراسم گفت: اقدام این سه نفر مصداق بارز روحیه پلهوانی مردم کرمانشاه و غیرتمندی آنها است.

وی افزود: امیدواریم چنین فرهنگی به نسل جوان جامعه هم منتقل شده و همچنین این روحیه غیرت و جوانمردی در جامعه ماندگار شود.

اوستا پرویز و علیرضا و سجاد، اما بعد از شنیدن این صحبت ها به این جمله بسنده کردند که ما به وظیفه شرعی خود عمل کردیم و بس.

اوستا پرویز گفت: واقعا انتظار این حضور مسئولان و این تجلیل و قدردانی را نداشتیم، چرا که ما به وظیفه شرعی خود عمل کردیم و هر مردی هم جای ما بود قطعا نمی توانست با دیدن این صحنه که کیف یک زن را در خیابان می کشند بی خیال باشد و فقط این صحنه را نگاه کند.

علیرضا که حالا جای دو ضربه کاری چاقو را در پشت خود دارد هم گفت: ما کار خاصی نکردیم و هر مردی جای ما بود همین کار را می کرد، ما به تکلیفمان عمل کردیم و طاقت نداشتیم فقط بیننده این صحنه باشیم و کاری نکنیم.

مثلِ پرویز عزیزی، علیرضا اکبری و سجاد رحمتی در کرمانشاه؛ دیار پهلوانان کم نیست و کافی است شناخته شوند و به مردم معرفی شوند. این روحیه و منش همواره در خون و رگِ کرمانشاهیان بوده و هست…

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها