تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دسامبر 2021 - 18:57
کد خبر : 166277

ذخایر استراتژیک همدان تا خرداد تأمین شده/مشکل خرید بیش از نیاز مردم است

ذخایر استراتژیک همدان تا خرداد تأمین شده/مشکل خرید بیش از نیاز مردم است

ایسنا/همدان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه از نظر تأمین اقلام اساسی مشکلی در استان همدان وجود ندارد، گفت: ذخایر استراتژیک مواد اولیه تا خردادماه تأمین شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. حمیدرضا متین در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه وضعیت جوجه‌ریزی استان بد نیست، اظهار

ذخایر استراتژیک همدان تا خرداد تأمین شده/مشکل خرید بیش از نیاز مردم است

ایسنا/همدان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه از نظر تأمین اقلام اساسی مشکلی در استان همدان وجود ندارد، گفت: ذخایر استراتژیک مواد اولیه تا خردادماه تأمین شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

حمیدرضا متین در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه وضعیت جوجه‌ریزی استان بد نیست، اظهار کرد: جوجه‌ریزی استان وضعیت مناسبی دارد و مشکلی در تأمین مرغ نداریم و قیمت مرغ استان همدان نسبت به استان های همجوار ۳۰۰۰ تومان کمتر است.

وی درباره صفوف طولانی برای مرغ در بازار همدان، یادآور شد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، چند روزی مرغداران مرغ تحویل نمی‌دادند و با افزایش قیمت حاضر شدند به کشتارگاه تحویل دهند به طوریکه امروز ۱۰۰ تن مرغ کشتار و وارد بازار شده است اما متأسفانه مردم در این زمینه همکاری ندارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه در روزهای اخیر ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر از سه ماه گذشته روغن در بازار توزیع شده است، افزود: متأسفانه مردم مجال نمی‌دهند و هر نفر ۱۰ روغن خریداری می‌کند.

مخازن کارخانه روغن همدان پر است

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه مخازن روغن کارخانه روغن کشی خزل نهاوند پر است، خاطرنشان کرد: مخازن کارخانه روغن پر بوده و تا خردادماه مواد اولیه را تهیه کرده است.

وی با اشاره به خرید بیش از نیاز مردم، گفت: دو محموله ۴۰ تنی روغن احتکاری گرفته و بین مردم توزیع شد به طوریکه مردم در طول هفت ساعت ۸۰ تن روغن خریداری کردند در حالیکه هیچ مشکلی در تأمین روغن در استان وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه روغن به وفور وجود دارد، تصریح کرد: تنها کارخانه روغن خزل تولیدکننده روغن نبوده بلکه از کارخانجات طبیعت، اویلا، لادن و غنچه نیز روغن در استان توزیع می‌شود اما مشکل خریدهای بیش از نیاز مردم است.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار هر فروشگاه خواروبار می‌تواند با ارائه پروانه کسب ۱۰ کارتن روغن از نمایندگی شرکت نگین دریافت کند، خاطرنشان کرد: سوپرمارکت ها عادت دارند ویزیتورها روغن را درب مغازه تحویل دهند و فروشندگان حاضر نمی‌شوند به مرکز نمایندگی نگین مراجعه کنند و روغن را خریداری کنند که از شرکت خواستیم روغن را خودشان توزیع کنند تا مشکل خواروبارفروشان و مردم حل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در بخش دیگری با تأکید بر اینکه در بحث تأمین شکر هیچ مشکلی وجود ندارد، یادآور شد: تا تیرماه شکر سهم خانوار تأمین شده و در بسته‌های ۹۰۰ گرمی و یک کیلوگرمی در فروشگاه‌های بزرگ توزیع می‌شود.

تأمین ۱۰۰۰ تن میوه شب عید در همدان

وی با اشاره به اینکه در تأمین اقلام اساسی مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: دو نوع برنج هندی و تایلندی به قیمت های ۱۸ هزار و ۵۰۰ و ۱۲ هزار تومان بین اقشار آسیب پذیر توزیع خواهد شد و به دنبال افزایش سهمیه هستیم تا در بین سایر قشار هم توزیع شود.

متین با بیان اینکه ۱۰۰۰ تن میوه شب عید تدارک دیده شده است، تصریح کرد: ۳۰۰ تن سیب و ۷۰۰ تن پرتقال برای ایام نوروز تأمین شده است که سیب امروز حمل شده و درصدد هستیم پرتقال نیز حمل شود تا در روزهای پایانی اسفند در بین مردم توزیع شود.

این مقام مسئول در پایان درباره قیمت میوه شب عید، مطرح کرد: هنوز قیمتی از سوی وزارتخانه اعلام نشده است، ضمن اینکه قیمت بستگی به شرایط بازار دارد که معمولاً با دو تا سه درصد اختلاف توزیع خواهد شد.

به‌گزاش ایسنا؛ قیمت مرغ در بازار امروز همدان ۲۵ هزار تومان بوده و همچنان شاهد صفوف طویل برای خرید مرغ و روغن در بازار و فروشگاه‌های این شهر هستیم.

مرغ به اندازه کافی در بازار موجود است 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان نیز با تأکید بر اینکه مرغ به اندازه کافی در بازار موجود است، گفت: طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار سازمان صنعت، معدن و تجار استان به صورت روزانه اقدام به توزیع مرغ گرم در سطح بازار می‌کند بنابراین مردم نگران نباشند.

داریوش جودکی تصریح کرد: مردم می‌توانند از طریق تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل، تلفن گویای ۱۲۴ و سامانهwww.۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن و تجارت، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و تارنمای t۱۳۵.ir  شکایات و گزارشات خود را اعلام کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها