تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دسامبر 2021 - 18:57
کد خبر : 170893

راهنمایان گردشگری؛ اولین قربانیان شرایط بحرانی

راهنمایان گردشگری؛ اولین قربانیان شرایط بحرانی

ایسنا/اصفهان نایب رئیس انجمن‌های میراث فرهنگی استان اصفهان می‌گوید: صنعت گردشگری و به تبع آن، راهنمایان گردشگری، اولین قربانیان شرایط بحرانی کشورها هستند زیرا بازار کار این قشر فصلی است. ۲۱ فوریه (سوم اسفندماه)، روز جهانی راهنمایان گردشگری است؛  صنفی که نقشی راهبردی در صنعت گردشگری و جلب رضایت گردشگران برعهده دارند. سال ۱۳۹۸، کرونا همچون

 راهنمایان گردشگری؛ اولین قربانیان شرایط بحرانی

ایسنا/اصفهان نایب رئیس انجمن‌های میراث فرهنگی استان اصفهان می‌گوید: صنعت گردشگری و به تبع آن، راهنمایان گردشگری، اولین قربانیان شرایط بحرانی کشورها هستند زیرا بازار کار این قشر فصلی است.

۲۱ فوریه (سوم اسفندماه)، روز جهانی راهنمایان گردشگری است؛  صنفی که نقشی راهبردی در صنعت گردشگری و جلب رضایت گردشگران برعهده دارند. سال ۱۳۹۸، کرونا همچون بختکی بر جهان افتاد و آینده روشن این صنعت را تیره و تار کرد.  راهنمایان گردشگری نیز که پیش‌تر با مشکلاتی نظیر فقدان بیمه و درآمد کافی و نداشتن ثبات شغلی،  دست و پنجه نرم می‌کردند، با شیوع کرونا و ممنوعیت سفر و تجمع، بیکار و خانه‌نشین شدند.  از آنجا که این راهنمایان، قشر متخصص حوزه گردشگری هستند و اغلب آن‌ها طی سالیان بسیار تجربه‌های ارزشمندی را در برخورد با گردشگران مختلف کسب کرده‌اند، ضروری است که برای رفع نگرانی‌ آن‌ها تدبیری اساسی اندیشیده شود.

امیر کدخدایی نوش آبادی، نایب رئیس انجمن‌های میراث فرهنگی استان اصفهان درباره اهمیت راهنمایان گردشگری به ایسنا می‌گوید: راهنمایان گردشگری، در طول سفر، گردشگران را هدایت کرده و اطلاعات مورد نیاز را به آن‌ها منتقل می‌کنند، بنابراین نقش اساسی در این صنعت بر عهده دارند. گردشگران، مقصد خود را بر اساس آنچه شنیده یا خوانده‌اند انتخاب می‌کنند و می‌توان گفت که راهنمایان یکی از اجزاء بسته سفر گردشگران هستند که باید با مهارت و تجربه خود،  یک سفر لذتبخش را برای گردشگران بسازند.

او تصریح می‌کند: راهنمایان گردشگری، می‌توانند با معرفی صنایع دستی منطقه سفر، نظر گردشگران را برای خرید این محصولات به عنوان سوغات سفر جلب کرده و زمینه رونق اقتصادی را فراهم کنند. آن‌ها بی‌واسطه با گردشگران در ارتباط هستند و باید پاسخگوی همه کاستی‌ها و مشکلات گردشگران باشند، اما با این وجود، بی‌پشتوانه‌ ترین بخش در این صنعت نیز هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن میراث فرهنگی و مفاخر فرهنگی نوش آباد، یادآور می‌شود: سرویس‌دهی نامناسب برخی واحدهای اقامتی، سیستم حمل و نقل نامناسب و بی‌کیفیت بودن شرایط پذیرایی از جمله مشکلات صنعت گردشگری است که ارتباطی با راهنمایان گردشگری ندارد و آنها باید کاستی‌ها را تحت‌الشعاع خدمات و رفتار خوب خود قرار دهند.

کدخدایی با اشاره به اینکه امنیت شغلی راهنمایان گردشگری در سطح پایینی قرار دارد،  خاطرنشان می‌کند: صنعت گردشگری و به تبع آن، راهنمایان گردشگری، اولین قربانیان شرایط بحرانی کشورها هستند، زیرا بازار کار این قشر فصلی است. متأسفانه تاکنون مشکلات راهنمایان گردشگری توسط مسئولان به شکل جدی مورد بررسی قرار نگرفته و به عنوان یک شغل، مورد توجه نبوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها