تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 دسامبر 2021 - 16:13
کد خبر : 151186

شرایط عادی ورود سیلاب به دشت سیستان

شرایط عادی ورود سیلاب به دشت سیستان

فرماندار هیرمند گفت: افزایش حجم ورودی آب به سمت دشت سیستان تا کنون به صورت تدریجی بوده است . به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان ، پیری افزود: در روزهای گذشته میزان ورودی آب به صورت تدریجی افزایش یافته است که افزایش تدریجی مشکلی را برای منطقه ایجاد نخواهد کرد . پیری گفت: البته خبرها حاکی

فرماندار هیرمند گفت: افزایش حجم ورودی آب به سمت دشت سیستان تا کنون به صورت تدریجی بوده است .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان ، پیری افزود: در روزهای گذشته میزان ورودی آب به صورت تدریجی افزایش یافته است که افزایش تدریجی مشکلی را برای منطقه ایجاد نخواهد کرد .

پیری گفت: البته خبرها حاکی از احتمال افزایش زیاد حجم آب به سمت منطقه است .

فرماندار شهرستان هیرمند گفت:سه ورودی آب در این  شهرستان وجود دارد که رودخانه شیردل، کانال یک و نهر گلمیر هستند که هر سه ورودی سد کنترلی  دارند و می شود سیلاب را مهار کرد تا خساراتی به مردم وارد نشود .

وی افزود: تمامی تمهیدات لازم برای کنترل و مهار سیلاب  و هدایت به سمت تالاب هامون در نظر گرفته شده است و در حال حاضر تمامی ماشین آلات راه سازی در محل های آسیب پذیر در حال استحکام بخشی به دایک های اطراف رودخانه ها هستند .

پیری گفت: آب در تمامی رودخانه ها و کانال های سطح شهرستان هیرمند جریان دارد و مردم هم به کار کشاورزی خود مشغول اند و از این سیلاب بهره مند شده اند .

فرماندار زهک هم گفت: در حال حاضر آب ورودی به سمت کانال ها و نهرهای این شهرستان جاری است و در ادامه به سمت دریاچه هامون می رود .

اربابی افزود: هم اکنون هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد .

وی در عین حال از احتمال افزایش حجم سیلاب به منطقه خبر داد و گفت: تمامی تمهیدات لازم  برای جلوگیری از بروز مشکلات اندیشیده شده است .

مدير کل مديريت بحران استان هم گفت: در رابطه با سيلاب هاي ناشي از بارندگي هاي اخير با مشکل جدي مواجه نشده ايم .

پیش بینی ها حاکی از افزایش بسیار زیاد حجم سیلاب به سمت دشت سیستان است و حتی گفته می شود احتمال این که بستر رودخانه ها و کانال ها توان هدایت این حجم آب را نداشته باشد ، وجود دارد.

بنابه پيش بينی هواشناسی، با شدت گرفتن بارندگی‌ها در افغانستان، احتمال جاري شدن سيلاب در شهرهای شمالي استان سیستان وبلوچستان بيشتر می شود.منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها