تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 دسامبر 2021 - 18:18
کد خبر : 157238

شکار زنده حشرات با کمک جریان هوا

شکار زنده حشرات با کمک جریان هوا

محققان مجتمع آموزش عالی گناباد موفق به طراحی و ساخت دستگاه شکار حشرات با استفاده از جریان هوا شدند. به گزارش ایسنا، دکتر جوادپور، پژوهشگر و عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی گناباد موفق به ارائه و دریافت تصویبیه طرح پژوهشی با عنوان امکان سنجی شکار زنده حشرات با استفاده از جریان هوا شد. دکتر

شکار زنده حشرات با کمک جریان هوا

محققان مجتمع آموزش عالی گناباد موفق به طراحی و ساخت دستگاه شکار حشرات با استفاده از جریان هوا شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر جوادپور، پژوهشگر و عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی گناباد موفق به ارائه و دریافت تصویبیه طرح پژوهشی با عنوان امکان سنجی شکار زنده حشرات با استفاده از جریان هوا شد.

دکتر جوادپور در رابطه با این طرح پژوهشی گفت: در این پژوهش قصد داشتیم به دانش فنی دستگاهی که بتواند حشرات را بدون آسیب زدن به آنها شکار کند، دست پیدا کنیم.

این پژوهشگر ادامه داد: برای آنکه بتوانیم مطالعه دقیق‌تر بر انواع حشرات داشته باشیم تا بتوانیم سم‌های مفید در عرصه کشاورزی تولید کنیم، لازم است که حشرات به طور زنده و بدون آسیب شکار شوند. علت این امر برای بررسی و مطالعات حشرات ناشناخته و یا بررسی آزمایشگاهی حشرات جهت بررسی سم‌های مختلف کشاورزی و اثر آن بر حشره است.

عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی گناباد گفت: این دستگاه مشابه و نمونه خارجی دارد، ولی نمونه داخلی ندارد. این دستگاه برای سازمان های تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و جهاد کشاورزی کارایی بسیار مؤثری دارد. لذا تصمیم بر آن شد به سفارش سازمان جهاد کشاورزی دانش فنی و تولید آن را با کمک دکتر رسول خدابخشیان عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد انجام دهیم.

وی تصریح کرد: اساس عملکرد دستگاه شکار حشرات توسط جریان هواست؛ این جریان هوا باید متعادل شود که هم حشره را شکار کند و هم آسیبی به آن نرساند. این دستگاه قابلیت شارژ شدن دارد و قابل حمل است. همچنین محفظه آزمایشی شفاف هم جهت مشاهده حشره پس از شکار در دستگاه تعبیه شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، نمونه اولیه با همکاری و مشارکت سازمان جهادکشاورزی بندر عباس ساخته شده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها