تاریخ انتشار : شنبه 30 اکتبر 2021 - 15:13
کد خبر : 31883

ضرب الاجل دو هفته‌ای حماس به رژیم صهیونیستی درباره غزه

ضرب الاجل دو هفته‌ای حماس به رژیم صهیونیستی درباره غزه

یک روزنامه لبنانی امروز (شنبه) پیام‌های تهدیدآمیز جنبش حماس در مورد پرونده‌های نوار غزه که از طریق میانجی‌های خود برای اشغالگران اسرائیلی فرستاده را افشا کرد.  روزنامه الاخبار چاپ لبنان نوشت، رهبری جنبش حماس به میانجی‌ها اعلام کرد که استمرار سیاست وقت‌کشی از سوی دولت رژیم اشغالگر، فلسطینی‌ها را به اقدام سوق خواهد داد و

ضرب الاجل دو هفته‌ای حماس به رژیم صهیونیستی درباره غزه

یک روزنامه لبنانی امروز (شنبه) پیام‌های تهدیدآمیز جنبش حماس در مورد پرونده‌های نوار غزه که از طریق میانجی‌های خود برای اشغالگران اسرائیلی فرستاده را افشا کرد.

 روزنامه الاخبار چاپ لبنان نوشت، رهبری جنبش حماس به میانجی‌ها اعلام کرد که استمرار سیاست وقت‌کشی از سوی دولت رژیم اشغالگر، فلسطینی‌ها را به اقدام سوق خواهد داد و این مساله می‌تواند به برکناری کابینه مشترک نفتالی بنت و یائیر لاپید منجر شود.

به نوشته الاخبار، حماس با تاکید بر جدی بودن تهدیدهایش، هشدار داد در صورتی که ظرف دو هفته آتی پیشرفت واقعی در پرونده‌های مربوط به نوار غزه حاصل نشود، مقاومت هرگز به کابینه اسرائیل اجازه نخواهد داد اواسط ماه آتی بودجه را در آرامشی که انتظار دارند، تصویب کند.

به دنبال این هشدار، میانجی‌ها اقدام فوری را برای جلوگیری از تنش دوباره و بحرانی شدن اوضاع آغاز کردند، به این شکل قطری‌ها محمد العمادی، رئیس کمیته قطری مسؤول بازسازی غزه در جریان سفر هفته گذشته خود به غزه، به حماس اعلام کرد که بودجه‌ بازسازی واحدهای مسکونی از هفته آینده پرداخت خواهد شد و طی این هفته راه‌حلی را با مسؤولان اسرائیلی برای انتقال سومین محموله کمک‌های قطر که به کارمندان دولتی اختصاص دارد، پیدا خواهد کرد.

طبق آنچه الاخبار به نقل از برخی منابع در حماس نوشت، دو طرف قطری و اسرائیلی درباره تسهیل اجرای مکانیزم جدید مربوط به این انتقال این بودجه با پرداخت مبلغی از هزینه سوختی که دولت غزه از مصر وارد می‌کند، توافق کردند.

در طول هفته گذشته، تلاش‌های میانجی‌های سازمان ملل، میانجی‌های بین‌المللی و مصری برای تثبیت آتش‌بس در نوار غزه پس از تهدیدهای حماس، افزایش یافتند، حماس به مسؤولان مربوطه هشدار داد که احتمالا در راستای افزایش تنش‌ها در مناطق مختلف پیش می‌رود، این تهدید دشمن را بر آن داست که به برخی خواسته‌های گروه‌های فلسطینی در رابطه با بازسازی‌ها، انتقال کمک‌های قطر و ایجاد راه‌حل‌هایی برای مشکل برق پاسخ دهد. هفته گذشته نیز در سایه تنش امنیتی و تعلیق در توافق‌ها با حماس در دو پرونده آتش‌بس و اسرا و مفقودان، رزمایش غیرمنتظره‌ای در مرزهای نوار غزه آغاز شد.

تور وینسلند، فرستاده ویژه سازمان ملل به روند صلح در خاورمیانه پنج‌شنبه وارد غزه شده و با عصام الدعالیس، رئیس کمیته نظارت بر فعالیت دولتی دیدار کرد، الدعالیس در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم دخالت فوری برای حل مسایل اقتصادی نوار غزه و مساله بازسازی غزه، از سازمان ملل خواست نقش خود را در برابر اقدامات متجاوزانه اشغالگران در حق اسرا و قدس ایفا کند. همچنین در این دیدار برخی موضوعات انسانی مربوط به شهروندان غزه شامل درمان در خارج، معالجه بیماری سرطان، حمایت از بخش بهداشت با تامین دارو و تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی، چگونگی توزیع کمک‌های نقدی قطر میان خانواده‌های نیازمند، راه‌های تامین بودجه پروژه‌های امدادرسانی و توسعه‌ای برای توقف بیکاری با حمایت از حوزه‌های کاری مختلف از جمله شیلات و ماهیگیری بررسی شدند.

روزنامه عبری زبان “گلوبس” ویژه مسایل اقتصادی نیز فاش کرد، مسؤولان رژیم اشغالگر در حال بررسی صدور مجوزهای ورود بیشتری برای کارگران غزه هستند.

فرمانده منطقه جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی درباره مشکل برق نیز از موافقت خود با طرح ارائه شده از سوی شورای شهرک‌های اشکول واقع در اطراف نوار غزه برای نصب صفحات خورشیدی در طول مرزها در مناطق غیرکشاورزی خبر داد. پیشتر وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گروهی را مسؤول بررسی امکان اجرای طرح مذکور برای تامین برق شهرک‌ها و نیز برخی مناطق غزه کرد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها