تاریخ انتشار : یکشنبه 21 نوامبر 2021 - 1:32
کد خبر : 109821

عزم جدی ملایری ها برای شکست کرونا

عزم جدی ملایری ها برای شکست کرونا

ایسنا/همدان سال ۹۸ با سیل شروع و با شیوع کرونا به اتمام رسید؛ طعم عید امسال تلخ بود و اکثر قریب به ‏اتفاق ملایری ها بحث قرنطینه و در خانه ماندن را رعایت کردند تا به شعار “همه با هم کرونا را ‏شکست می دهیم” جامه عمل بپوشانند، در این میان خیرین و مسئولان ملایر با

عزم جدی ملایری ها برای شکست کرونا

ایسنا/همدان سال ۹۸ با سیل شروع و با شیوع کرونا به اتمام رسید؛ طعم عید امسال تلخ بود و اکثر قریب به ‏اتفاق ملایری ها بحث قرنطینه و در خانه ماندن را رعایت کردند تا به شعار “همه با هم کرونا را ‏شکست می دهیم” جامه عمل بپوشانند، در این میان خیرین و مسئولان ملایر با عزم جدی در کنار ‏مردم بودند.‏

بعد از انتخابات ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کروناویروس درشهرستان ملایر با کمیته های هشت گانه و دو قرارگاه با وظایف معین شکل گرفت.

با دستور مراجع ذیصلاح طرح فاصله گذاری اجتماعی در ملایر با جدیت در حال اجراست و به صورت روزانه نظارت و ارزیابی از نحوه اجرای این طرح، توسط بازرسان استانداری صورت می پذیرد.

با حکم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، امام جمعه ملایر به عنوان رئیس ستاد مردمی مبارزه با کرونا در شهرستان ملایر معرفی شد.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر در این مراسم که دادستان عمومی و انقلاب ملایر، فرمانده انتظامی شهرستان، معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری و مسئولان کمیته های مردمی نیز حضور داشتند، گفت: با پیشنهاد اینجانب همه جلسات ستاد با دعای هفتم صحیفه سجادیه شروع و با دعایی از مفاتیح الجنان به پایان می رسد.

قدرت الله ولدی افزود: در ایران اسلامی و در زمان هشت سال دفاع مقدس نمازهای جمعه و جماعت تعطیل نشدند اما اکنون به علت حفظ سلامتی مردم و با دستور مقام معظم رهبری، نمازهای جمعه و جماعت برگزار نمی شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان ملایر نیز با محوریت حجت‌الاسلام والمسلمین برقراری، امام جمعه ملایر، همدلی و هماهنگی بسیار خوبی بین مسئولین و مردم وجود دارد، اظهارکرد: کمیته‌های مردمی نیز همسو با کمیته های ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا در تلاش هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همه کمیته‌ها با دستورالعمل‌های مشخص همراه و همدل هستند تا سلامت مردم تامین شود، گفت: فشار اقتصادی روی همه هست اما با همراهی روحانیت، دستگاه قضایی، بسیج، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و گروه های مردمی هرچه سریعتر این مشکلات در میهن اسلامی مرتفع می شود.

ولدی در ادامه با اشاره به اینکه مدیرعامل شرکت بافتینه و بافتسان یک خیّر به تمام معناست و توانسته تولیدات این شرکت را در خدمت سلامت مردم درآورد، افزود: با همه تلاش هایی که شده توانست ایم وضعیت شهرستان را در حالت نرمال قرار دهیم و نسبت به بسیاری دیگر از شهرستان‌ها وضعیت بهتری داشته باشیم.

اجرای جدی طرح فاصله گذاری اجتماعی

فرماندار ملایر گفت: در بحث پیشگیری از کروناویروس، طرح فاصله گذاری اجتماعی به همت دستگاه ها درحال انجام است و همه‌ مبادی ورودی شهرستان به صورت شبانه روزی کنترل و راه های فرعی طبق مصوبات طرح مسدود شد.

وی در جلسه‌ ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا ویروس که با حضور استاندار همدان و فرمانداران شهرستان‌های استان، شامگاه ۱۰ فروردین ۹۹ از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: طرح غربالگری سلامت اجتماعی پیشرفت خوبی در شهرستان داشته و به زودی کل شهرستان تحت پوشش این غربالگری می رود.

ولدی اظهارکرد: درزمینه وضعیت زندان ملایر، از ابتدای شروع کرونا، با تمهیداتی که شورای تأمین اندیشید و همکاری قوه قضائیه، زندانیانی که به لحاظ قانونی مانعی برای مرخصی نداشتند، به مرخصی رفته و برای مابقی زندانیان نیز تدابیر بهداشتی به صورت کامل برقرار است.

وی تصریح کرد: به لحاظ مسائل امنیتی هیچ مشکلی در زندان ملایر نداریم و با نظر شورای تأمین، امروز مانور اقتدار در زندان ملایر برگزار شد.

ولدی بیان کرد: در بازدیدی که با حضور اعضای شورای تأمین از زندان ملایر صورت پذیرفت، مشکلات و مسائل بهداشتی و مراقبتی از نزدیک احصا و دستورات لازم برای رفع موانع صادر شد.

راه اندازی کارگاه تولید ماسک بهداشتی و صلواتی

موسس سازمان مردم نهاد “مهر آفرینان دیار زاگرس” در ملایر نیز از راه اندازی کارگاه تولید ماسک به صورت صد در صد بهداشتی و صلواتی توسط این سازمان مردم نهاد  خبر داد و گفت: در راستای پیشگیری از کرونا ویروس و همدلی و هم صدایی با مردم و حمایت از کادر درمان که در این روزهای سخت و بحرانی مدافعان سلامت هستند، سازمان مردم نهاد “مهر آفرینان دیار زاگرس” زیر نظر اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر اقدام به  راه اندازی کارگاه تولید ماسک به صورت صد در صد بهداشتی و صلواتی کرد.

محمدی افزود: با همکاری هیأت مدیره بازار مبل ملایر و تلاش مسئولین دلسوز بیمارستان امام حسین(ع ) این کارگاه تولیدی در ملایر راه اندازی شد و تا هفتم فروردین ماه تعداد ۳۴۰۰ عدد ماسک کاملاً استریل شده تهیه و توزیع شد.

وی اظهارکرد: در این کارگاه تولیدی ۲۰ نفر خیاط با چرخ که متشکل از ۱۰نفر آقا و ۱۰ نفر خانم هستند، با نیت خیرخواهانه خود و به صورت صلواتی  مشغول به فعالیت و تولید ماسک هستند.

موسس سازمان مردم نهاد “مهر آفرینان دیار زاگرس” با اشاره به فاز اول این پروژه تولیدی، اظهارکرد: در فاز اول این پروژه تولیدی حدود ۱۲هزار عدد ماسک استریل شده در دست تولید داریم و امید است به لطف خداوند با کمک خیرین خیر اندیش بتوانیم این راه را ادامه دهیم.

محمدی خاطرنشان کرد: تمام هزینه های تولید این ماسک ها توسط مردم و بانیان خیر این شهرستان  تقبل شده است و بیشترین هدف ما در پخش ماسک ها، بیمارستان ها، نیروی انتظامی، بسیج، اورژانس و خانواده های هدف هستند.

لزوم پیروی کامل صنوف از دستورالعمل‌های ابلاغی

متعاقب درج مطالبی در فضای مجازی و برخی درخواست های عمومی مبنی بر تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، نماینده مردم ملایر در مجلس در اظهارنظری بر تمکین و پیروی کامل صنوف و اماکن خدماتی از دستورالعمل‌های ابلاغی مربوط به حفظ شرایط بهداشتی تاکید کرد.

محمد کاظمی با اشاره به تغییر شرایط و ضرورت توجه به الزامات وضعیت کنونی برای پیشگیری از شیوع و گسترش بیماری، تعطیلی صنوف و اعمال محدودیت‌های خاص را منوط به وضع مقررات توسط مبادی رسمی و تصمیم‌گیر عنوان کرد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت استمرار فعالیت واحدهای صنفی را مشروط به حفظ چارچوب ‌های بهداشتی اعلام شده و تحت نظارت ادارات مسئول مانند شبکه بهداشت و مجموعه صنعت، معدن و تجارت دانست.

وی خواستار توجه جدی همه به توصیه‌های مکرر پیرامون حفظ سلامت فردی و عمومی شد و برخورد جدی و قاطع با نقض‌کننده‌کنندگان مقررات و کسانی که سلامت جامعه را تهدید می‌کنند را خواست مردم و وظیفه جدی مسئولین امر عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، در این ایام دادستان عمومی و انقلاب ملایر، معاون برنامه ‌ریزی و توسعه فرمانداری ملایر، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، رئیس شبکه بهداشت و درمان و رئیس جمعیت هلال احمر ملایر از موسسه خیریه حضرت فاطمه زهرا(س) ملایر بازدید داشتند.

در این موسسه روزانه ۲۵۰۰ عدد ماسک تهیه می شود که به زودی و با تکمیل ظرفیت و افزایش شیفت کاری به ۴۰۰۰ عدد نیز می رسد. تولیدات این موسسه در اختیار شبکه بهداشت و درمان و اداره صنعت، معدن و تجارت برای توزیع قرار داده می شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها