تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دسامبر 2021 - 15:51
کد خبر : 152608

غذا ارزشمندترین میراث فرهنگی بشر است

غذا ارزشمندترین میراث فرهنگی بشر است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: غذا ارزشمندترین میراث فرهنگی بشر است. به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، یحیی رحمتی عصر امروز در آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو – جاده ابریشم، اظهار کرد: تفاوت‌های قومی، جغرافیایی و سیاسی هیچ‌گاه نتوانسته مانع از ارتباط ملت‌ها شود؛ چراکه ملل به دلیل اشتراکات فرهنگی و

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: غذا ارزشمندترین میراث فرهنگی بشر است.

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، یحیی رحمتی عصر امروز در آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو – جاده ابریشم، اظهار کرد: تفاوت‌های قومی، جغرافیایی و سیاسی هیچ‌گاه نتوانسته مانع از ارتباط ملت‌ها شود؛ چراکه ملل به دلیل اشتراکات فرهنگی و انسانی خود گرد هم می‌آیند که یکی از این اشتراکات، غذا است.

این مسئول ادامه داد: به مناسبت پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو – جاده ابریشم در این محفل گرد هم آمده‌ایم و تفاوت‌های قومی، نژادی، جغرافیایی، سیاسی و زبانی هیچ‌گاه نتوانسته است مانع تعامل، نزدیکی و ارتباط میان ملت‌ها شود، زیرا همواره جوامع و ملل به وسیله اشتراکات فرهنگی و انسانی خود با سایر ملت‌ها تعامل و گفتمان برقرار می‌کنند و یکی از این اشتراکات بین جوامع، غذا است.

وی افزود: غذا از ابتدایی‌ترین نیازهای انسانی و بلکه همه موجودات زنده است و نقش اساسی آن انکار ناشدنی است و می‌توان گفت که پیشرفت‌های شگرف انسان در عرصه صنعت و کشاورزی مرهون همین   غریزه ساده و ابتدایی است.

رحمتی تصریح کرد: غذا بهانه گفت‌وگو بین انسان‌ها، هدیه امنیت به مهمان و ارزشمندترین میراث معنوی بشر است. در این جشنواره بار دیگر با غذا، با هم بودن و برای هم بودن در میان ملیت‌های مختلف را تمرین می‌کنیم.

وی یادآور شد: امروز از ملیت‌های مختلف حول محور غذا، مهم‌ترین نیاز بشریت، گرد هم آمده‌ایم و غذا بهانه شادی و گفت‌وگو بوده و شادی تک‌تک مردم روی کره زمین آرزوی ما است و همه افراد حاضر در این جشنواره، نمایندگان فرهنگ خود در این محفل هستند و امیدواریم پس از بازگشت به کشور خود پیغام دوستی، برابری و برادری مردم ایران و فرهنگ اصیل   این مرز و بوم را با خود به کشورشان ببرند.منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها