تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دسامبر 2021 - 18:43
کد خبر : 154604

نصب المان‌های نوروزی مشهد آغاز شد

نصب المان‌های نوروزی مشهد آغاز شد

عکس تزئینی است ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد از آغاز جانمایی و نصب المان‌های نوروزی ۱۴۰۰ خبر داد. محمدمحسن مصحفی با اعلام این خبر، اظهار کرد: از هفته گذشته نصب المان‌های نوروزی در سطح شهر آغاز شده است. نصب ۵۹ المان به همراه تعدادی سازه، به زیبایی خیابان‌ها و معابر شهر رونق می‌بخشد. وی

نصب المان‌های نوروزی مشهد آغاز شد
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد از آغاز جانمایی و نصب المان‌های نوروزی ۱۴۰۰ خبر داد.

محمدمحسن مصحفی با اعلام این خبر، اظهار کرد: از هفته گذشته نصب المان‌های نوروزی در سطح شهر آغاز شده است. نصب ۵۹ المان به همراه تعدادی سازه، به زیبایی خیابان‌ها و معابر شهر رونق می‌بخشد.

وی ادامه داد: ساخت و نصب المان‌های نوروزی در شهر مشهد علاوه بر آن‌که به فضای شهر در آستانه سال نو و بهار رنگ و رویی با طراوت بیش‌تری می‌دهد، تلاشی برای وارد کردن هنر در زندگی روزمره شهروندان و تزریق لطافت آن در معابر شهری است.

مصحفی تصریح کرد: سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برای طراحی و ساخت این المان‌ها از توان هنرمندان شهر و کشور کمک گرفته و این کار در چارچوب فراخوان چهارمین جشنواره هنرهای شهری خانه بهار مشهد ۱۴۰۰ و در سه رویکرد هویت، دستاورد و نگاه به آینده پذیرای طرح‌های هنرمندان در رشته‌های مختلف هنرهای شهری بوده است.

وی با اشاره به مکان‌های جانمایی این المان‌ها، بیان کرد: از بامداد پنج‌شنبه هفتم اسفندماه، نصب نمادهای نوروزی در مشهد آغاز شد و طی آن المان‌های «خورشید» در ابتدای بولوار ابوذر غفاری، «عیدی سازی» در ورودی قطار شهری ایستگاه احمدآباد، «چون به درختی رسیدی به تماشا بمان» در حدفاصل چهارراه دکترا تا میدان دکتر شریعتی نصب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، صدرا یوسفی، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز در این رابطه، عنوان کرد: المان «کووید۱۹» در میدان جانباز، «پرنده فیروزه‌ای» در آیلند میانی چهارراه احمدآباد، «در اوج شادی» در ابتدای بولوار موسوی قوچانی، «سنت تصویری برای عید و سالگشت آن» در بولوار عبادی تقاطع بهمن و روبه‌روی معلم ۱۳ جانمایی شدند.

وی اضافه کرد: همچنین المان «گل کوچیک» در میدان پرواز، «جعبه موزیکال» رو به روی سازمان پسماند، «ساعت» در بوستان باغ ملی، «رویش» در چهارراه گلستان، «رستاخیز» در میدان قائم، «حس ناب» در چهارراه مخابرات شهرک غرب و المان «نوبهار» در میدان استقلال نصب شده است. مابقی المان‌ها نیز به صورت متناوب نصب خواهند شد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها