تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 می 2023 - 21:58
کد خبر : 208129

نقد و بررسی: «مرد عنکبوتی: راهی برای خانه نیست» یک شبکه نوستالژی است

نقد و بررسی: «مرد عنکبوتی: راهی برای خانه نیست» یک شبکه نوستالژی است

به عنوان یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمان‌های جهان، «مرد عنکبوتی: راه بازگشت به خانه» نیز قرار بود به موفقیت تجاری دست پیدا کند. این فیلم تاکنون بیش از 1.16 میلیارد دلار فروش داشته است. در حالی که یک ماجراجویی معمولی Spidey با یک شخصیت شرور کاملاً جدید سودآور خواهد بود، “راهی برای خانه نیست” به دلیل ادغام چندین بازیگر سابق در منشورهای

به عنوان یکی از محبوبترین ابرقهرمانهای جهان، «مرد عنکبوتی: راه بازگشت به خانه» نیز قرار بود به موفقیت تجاری دست پیدا کند. این فیلم تاکنون بیش از 1.16 میلیارد دلار فروش داشته است. در حالی که یک ماجراجویی معمولی Spidey با یک شخصیت شرور کاملاً جدید سودآور خواهد بود، راهی برای خانه نیستبه دلیل ادغام چندین بازیگر سابق در منشورهای سری قبلی مرد عنکبوتی تحسین شده است.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\7.jpg

فیلم جدید مرد عنکبوتی از قالب معمولی مارول پیروی می کند. سکانسهای اکشن پویا، تک خطهای هوشمندانه و تعامل بین شخصیتها و شخصیتهای شرور از سریالهای دیگر در دنیای سینمایی مارول. این فرمول برای MCU بسیار موفق بوده است زیرا فرنچایز به آخرین فیلم Avengers منجر شد. چندین سال بعد، این طرح به پایان رسید و به خانه راه نیستیک ایده عالی برای احیای آن به ارمغان می آورد.

 

ادغام افرادی مانند اندرو گارفیلد، توبی مگوایر، ویلم دفو، آلفرد مولینا و جیمی فاکس برای ایفای مجدد نقشهای قبلیشان، این فیلم را تازه میکند و بسیار خوب ساخته شده است. «راهی برای خانه نیست» یک فیلم برجسته و سرگرم کننده است که به راحتی یکی از بهترین فیلم های سال 2021 است.

 

سکانسهای اکشن پرتنش هستند و فیلمبرداری خیرهکننده است بهویژه زمانی که مخاطب برای اولین بار سه مرد عنکبوتی مختلف را میبیند که با هم میجنگند. بازیگری فوق العاده است دافو در نقش نورمن آزبورن با مونولوگ های شیطنت آمیز و خنده های شیطنت آمیزش نمایش را می دزدد. مگوایر یک پیتر پارکر مسنتر و بالغتر را با مدی عالی و گارفیلد مرد جوانی را به تصویر میکشد که از اشتباهات خود درس گرفته و از آنها گذشته است. هر بازی در این فیلم برای شخصیت های آنها صادق است.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\8.jpg

بهترین قسمت های فیلم دیدن این بازی های متنوع برای تعداد عظیم بازیگران فیلم است. من متوجه شدم که علاقه ای به طرح کلی و بیشتر در مورد شخصیت بعدی که قرار است معرفی شود، ندارم. من درگیر رابطه پیتر (تام هالند) با ام جی (زندایا)، ند (جاکوب باتالون) و عمه می (ماریسا تومی) نبودم. من بیشتر علاقه مند بودم که ببینم مگوایر بالاخره بعد از 19 سال دوباره با دافو می جنگد.

 

در حالی که این بخشهای فیلم تماشا و درگیر شدن در آن را راضیکننده میکنند، بقیه فیلم عمدتاً حفرهها و سناریوهای افراطی داستان فقط برای توجیه آوردن همه این شخصیتهای سابق رنج میبرند.

 

پس از فاش شدن هویت پیتر به عنوان مرد عنکبوتی، او و دوستانش با بزرگترین چالش تا به امروز روبرو می شوند. قبول شدن در MIT پس از رد شدن پیتر، ام جی و ند به دلیل ارتباطشان با بازیهای ابرقهرمانی، پیتر از دکتر استرنج میخواهد تا طلسم احمقانهای انجام دهد که باعث میشود همه مردم دنیا فراموش کنند که پیتر مرد عنکبوتی است. همانطور که پیش بینی می شد، این طلسم به طرز وحشتناکی اشتباه می شود.

 

این نقطه مرکزی داستان است عدم ورود به دانشگاه با دوستانش علیرغم اینکه پیتر به معنای واقعی کلمه مرد عنکبوتی است، او می تواند فرمول های عجیب و غریبی برای درمان قدرت های شرور بسازد، او واقعاً در هندسه خوب است و به او نزدیک است. دوستی با مدیر صنایع استارک (جایی که احتمالا می توانست بدون داشتن مدرک شغلی پیدا کند).

 

مشکل دیگر این داستان این است که فقط شخصیت های منتخب از فرنچایز دوباره ظاهر می شوند. اگر کسی که می داند پیتر پارکر مرد عنکبوتی است ظاهر می شود، بازیگران مختلفی که نقش عمو بن و خاله می را بازی کردند کجا هستند؟ اما استون کجاست؟ مایکل کیتون در نقش کرکس کجاست؟ کریستن دانست در نقش مری جین کجاست؟ Topher Grace به عنوان Venom کجاست؟

 

این واقعیت که هیچ یک از این شخصیت ها حضور ندارند نشان می دهد که این فیلم دقیقاً چیست: سرویس هواداران. صحنههایی با بازیگران بازگشته از مجموعه، سکانسهای اکشن پر از شوخی هستند و برخی از خطوط داستانی قدیمی را حل میکنند. دیدن بازگشت استون و نجات او توسط گارفیلد پس از شکست در فیلم آنها، «مرد عنکبوتی شگفتانگیز هیجانانگیز بود. بدون بازگشت استون، این خط داستانی بر خلاف دیگر شخصیت های سریال هرگز حل نخواهد شد.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\9.jpg

شیطنتهای نابالغ پیتر و تصمیم غیر الهامآمیز پیتر برای درمان همه این شروران جدید به این دلیل است که اگر آنها به دنیای خودشان بازگردند، دقیقاً در همان لحظهای است که میمیرند بله، شما آن نقطه توطئه زشت را به درستی خواندید. این منجر به مرگ یکی از عزیزان پیتر و پایانی مبهم برای فیلم می شود که پیتر را به مسیر جدیدی هدایت می کند.

 

با آمدن همه این مردان عنکبوتی و شرورهای دیگر، پیتر پارکر هلندی با پیشرفت شخصیت به عنوان یک قهرمان مواجه می شود. دیدن مگوایر و گارفیلد بعد از چندین سال و اینکه ببینیم چگونه مردانه رشد کرده اند، رضایت بخش است، اما در مورد هالند اینطور نیست. این یک مشکل در مورد چندین فیلم جدیدتر مارول است زیرا شناسایی و رشد در یک شخصیت سخت است و این فیلم ها به تازگی تبدیل به سالاد بازیگر شده اند.

 

«مرد عنکبوتی: راهی برای خانه نیست» فیلمی سرگرمکننده است که با بازیهای عالی، نوستالژی، سکانسهای اکشن باشکوه و ایدهای شگفتانگیز برای آوردن شخصیتهای فرنچایز سابق پر شده است. این چیزی نیست که قبلاً در MCU انجام شده است، علیرغم اینکه تعدادی از این شخصیت ها در فیلم های دیگر به تصویر کشیده شده اند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها