تاریخ انتشار : جمعه 26 نوامبر 2021 - 1:19
کد خبر : 123706

نماینده پارلمان ونزوئلا گزارش اطلاعاتی آمریکا را توجیهی برای مداخله دانست

نماینده پارلمان ونزوئلا گزارش اطلاعاتی آمریکا را توجیهی برای مداخله دانست

یک نماینده پارلمان ونزوئلا در واکنش به گزارش اطلاعاتی اخیر منتشر شده در آمریکا در خصوص ادعای مداخله کشورهای خارجی درانتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور گفت، این گزارش تلاشی از سوی واشنگتن به جهت یافتن دلیل و توجیه برای مداخلاتش است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش ادعا شده

یک نماینده پارلمان ونزوئلا در واکنش به گزارش اطلاعاتی اخیر منتشر شده در آمریکا در خصوص ادعای مداخله کشورهای خارجی درانتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور گفت، این گزارش تلاشی از سوی واشنگتن به جهت یافتن دلیل و توجیه برای مداخلاتش است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش ادعا شده که کوبا و ونزوئلا برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا تلاش و بر مبنای منافع مالی خود عمل کرده‌اند. این گزارش اظهار کرده نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا قصد اعمال نفوذ بر وجهه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را داشته اما امکانی برای این کار نیافته است.

این گزارش در عین حال روسیه را به تلاش برای حمایت از ترامپ در انتخابات آمریکا و بدنام کردن جو بایدن، رئیس جمهور فعلی این کشور و همچنین ایجاد اختلاف در جامعه آمریکا متهم کرده است.

روی دازا، نماینده پارلمان ونزوئلا به خبرگزاری اسپوتنیک اظهار کرد: آنها به موجب این گزارش تلاش دارند دلایلی برای موضع تک قطبی خود، مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر و سیاست دولتهای دیگر بیابند.

این نماینده پارلمان ونزوئلا در ادامه بیان داشت، این گزارش “پیش پا افتاده” را نمیتوان جدی گرفت. او ادامه داد، ” آمریکا به شدت تلاش دارد به وجهه کشورهای دارای سیاستهای مستقل همچون، روسیه، ونزوئلا، ایران و کوبا آسیب بزند.

به گفته دازا، آمریکا سعی دارد در برابر جنبشی ظهور یافته در سازمان ملل به جهت نجات اصول منشور این سازمان که با تدابیر محدودیت آمیز علیه کشورهای دیگر مخالف هستند مقاومت کند؛ کشورهایی که واشنگتن آنها را دشمنان ایدئولوژیک خود در نظر می گیرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها