تاریخ انتشار : دوشنبه 22 نوامبر 2021 - 19:57
کد خبر : 120292

هوشمندسازی اولویت نخست مدیریت شهری باشد

هوشمندسازی اولویت نخست مدیریت شهری باشد

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و اطلاعات شورای شهر شیراز تاکید کرد: هوشمندسازی باید به عنوان اولویت اول مدیریت شهری در نظر گرفته شود. مهدی نصیری عصر یکشنبه ۳ آبان در صحن علنی شورای شهر شیراز گفت: قطب اقتصادی شدن، به معنای ایجاد بستر اشتغال، کاهش محرومیت، افزایش قدرت شهر برای گردشگری بیشتر، بستر سازی برای کسب

هوشمندسازی اولویت نخست مدیریت شهری باشد

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و اطلاعات شورای شهر شیراز تاکید کرد: هوشمندسازی باید به عنوان اولویت اول مدیریت شهری در نظر گرفته شود.

مهدی نصیری عصر یکشنبه ۳ آبان در صحن علنی شورای شهر شیراز گفت: قطب اقتصادی شدن، به معنای ایجاد بستر اشتغال، کاهش محرومیت، افزایش قدرت شهر برای گردشگری بیشتر، بستر سازی برای کسب و کارهای جدید، جذابیت بیشتر برای سرمایه گذاران و معرفی الگوی اسلامی ایرانی شیرازی به کشور و جهان است.

او افزود: هوشمندسازی شهر یعنی اینکه شهر بر پایه فناوری‌های نوین مانند اینترنت اشیا و فناوری اطلاعات مدیریت شود.

عضو شورای شهر شیراز اضافه کرد: هوشمندسازی شهرها که بر اساس تحلیل داده‌های بدست آمده از سمت شهروندان است، باعث بهره وری بیشتر و افزایش کیفیت زندگی شهروندان می‌شود.

نصیری با بیان اینکه با افزایش جمعیت حساسیت این موضوع بیشتر احساس می‌شود، گفت: در هوشمندسازی باید به دوبخش زیر ساخت ‌ها و کاربردها توجه کرد، زیر ساخت‌هایی مانند فیبر نوری، مرکز داده، کیف پول الکترونیک که برای هوشمندسازی ضروری است و کاربردهایی همچون تکنولوژی اینترنت اشیا و توسعه نرم افزاری و از فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی، هوش تجاری و داشبوردهای مدیریتی، ایجاد انباره داده متمرکز شهرداری و واقعیت مجازی به عنوان یک ضرورت بهره برد

او خواستار ارتقاء جایگاه و قدرت در اختیار دادن به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز شد و اظهار کرد: این سازمان باید بتواند تمام پروژه‌های بهره برداران در سازمانهای دیگر هدایت و زمینه ارتباط  با نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان و نوپا و همچنین دانشگاه ها را فراهم کند.

نصیری تأکید کرد: در صورت استفاده نکردن از این ظرفیت هیچ امیدی به هوشمند سازی نداشته باشید.

او یادآور شد: در صورتی می‌توانیم شهرمان را هوشمندتر معرفی کنیم که تعداد پروژه‌های عمرانی را کاهش دهیم، و همچنین مدیریت حمل ونقل با هزینه کمتر، خدمات با کیفیت تری به شهروندان ارائه کند و ترافیک شهر با هزینه‌های بسیار کمتر بهبود بیشتری داشته باشند.

نصیری با بیان اینکه هوشمند سازی بعنوان پل ارتباطی بین شهروندان و سازمانهای دولتی و شهرداری می ‌تواند باعث  کاهش ارتباط مستقیم و رو در رو، کاهش احتمال ارتکاب به جرم و تخلف از سوی شهروندان و کارکنان کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش شفاف سازی فعالیت‌های شهرداری شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها