تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 نوامبر 2021 - 15:29
کد خبر : 95553

هولوگرافی و آنچه از آن می‌آموزیم؟

هولوگرافی و آنچه از آن می‌آموزیم؟

انجمن علمی دانشجویی فیزیک دانشگاه شهید بهشتی، در جلسه در فیزیک‌نشینی به بررسی موضوع هولوگرافی و آنچه از آن می‌آموزیم؟ می‌پردازد. به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، هولوگرافی جزو مباحث فیزیک اپتیک است. به علم تولید هولوگرام، هولوگرافی می گویند. در حقیقت می توان گفت هولوگرافی بازگشت تصویر دو بعدی از یک تصویر سه بعدی است.

هولوگرافی و آنچه از آن می‌آموزیم؟

انجمن علمی دانشجویی فیزیک دانشگاه شهید بهشتی، در جلسه در فیزیک‌نشینی به بررسی موضوع هولوگرافی و آنچه از آن می‌آموزیم؟ می‌پردازد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، هولوگرافی جزو مباحث فیزیک اپتیک است. به علم تولید هولوگرام، هولوگرافی می گویند. در حقیقت می توان گفت هولوگرافی بازگشت تصویر دو بعدی از یک تصویر سه بعدی است. در این مبحث فقط شدت نور آن ثبت می شود. در محیطی که حساس به نور است فقط تغییرات شدت نور ثبت می شود. هولوگرافی ثبت یک تصویر است که توسط فرآیندهای اپتیکی همانند پراش نور و تداخل نور و در اثر استفاده از لیزر به وجود آید و دارای طرح های مختلفی است.

این نشست با ارائه دکتر هاجر ابراهیم نجف‌آبادی ـ استادیار دانشکده فیزیک دانشگاه تهران، روز سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹، به صورت مجازی برگزار می شود.

علاقه‌مندان می توانند جهت شرکت در این برنامه به عنوان مهمان وارد این لینک (https://www.skyroom.online/ch/sci-ut/fizikneshini) شوند.

هولوگرافی و آنچه از آن می‌آموزیم؟

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها