تاریخ انتشار : یکشنبه 31 اکتبر 2021 - 20:12
کد خبر : 35526

پروژه‌های کلان دولت بنت برای توسعه شهرک سازی‌ها

پروژه‌های کلان دولت بنت برای توسعه شهرک سازی‌ها

جنبش “صلح اکنون” رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دولت جدید این رژیم در تلاش است تا هفت گام بزرگ شهرک سازی را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اجرا کند که شامل پیشبرد سه پروژه کلان شهرک سازی در قدس اشغالی و اطراف آن می‌شود.  به نقل از خبرگزاری سما، این جنبش در گزارش خود نوشت: چهار ماه

پروژه‌های کلان دولت بنت برای توسعه شهرک سازی‌ها

جنبش “صلح اکنون” رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دولت جدید این رژیم در تلاش است تا هفت گام بزرگ شهرک سازی را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اجرا کند که شامل پیشبرد سه پروژه کلان شهرک سازی در قدس اشغالی و اطراف آن می‌شود.

 به نقل از خبرگزاری سما، این جنبش در گزارش خود نوشت: چهار ماه و نیم نخست دولت ائتلافی نفتالی بنت، نخست وزیر فعلی اسرائیل و یائیر لاپید، وزیر خارجه و نخست وزیر آتی که ۱۳ ژوئن ۲۰۲۱ تشکیل شد، نشان می‌دهد این دولت سخت برای گسترش شهرک سازی‌ها و تعمیق اشغالگری رژیم صهیونیستی بر خاک فلسطین تلاش می‌کند.

دولت جدید اسرائیل با طرح ساخت نزدیک به ۳۰۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌ها از جمله هزاران واحد در شهرک‌های کرانه باختری؛ ۶۲۸ واحد در ایلی، ۳۹۹ واحد در ریفافا، ۲۶۸ واحد در “هاربراخا” و ۳۸۰ واحد در کدومیم موافقت کرده است.

۲۴ اکتبر ۲۰۲۱ هم مناقصه‌هایی برای ساخت ۱۳۵۵ واحد در شهرک‌ها، ۸۳ واحد دیگر در “جفعات هاماتوس” قدس و گسترش شهرک آرییل به ۷۳۱ واحد انجام شد.

دولت اشغالگر با ساخت ۹۰۰۰ واحد در عطاروت در مرکز ارتباط شهری فلسطین بین رام الله- کفرعقب قلندیا و الرام در فرودگاه قلندیا طرحی را ترویج می‌دهد که از حیث احتمال برقراری صلح و راهکار تشکیل دو کشوری مرگبار است.

وزارت مسکن اسرائیل این طرح را سال‌های اخیر تهیه کرده است اما تاکنون آن را برای تصویب ارائه نکرده است و قرار است ششم دسامبر ۲۰۲۱ سپرده گذاری طرح در کمیته ساخت و برنامه ریزی در قدس بررسی شود.

این طرح که تاکنون روی کاغذ بود با ابتکارعمل دولت فعلی، سندی قانونی خواهد شد و فرآیند موافقت با آن که ممکن است حدود یک یا دو سال طول بکشد، شروع خواهد شد اما در حال حاضر به لحاظ سیاسی متوقف کردن این طرح آسانتر از توقف آن پس از شروع فرآیند موافقت است.

همچنین مقامات اشغالگر ۲۰ اکتبر ساخت ۳۱ واحد مسکونی جدید در مرکز شهر الخلیل را شروع کردند. آنها همچنین کار روی “تونل قلندیا” را آغاز کردند، جاده ای که می‌تواند به طور قابل توجهی به توسعه شهرک ها در اعماق کرانه باختری، به ویژه در رام الله و مناطق شمالی کمک کند.

در ارتباط با کانون‌های جدید شهرک سازی نیز در این گزارش آمده است که کانون شهرک سازی آویتار اوایل همین دولت جدید ساخته شد و این دولت به جای تخلیه آن با ساخت ساختمان ها و حراست از آن موافقت کرد و قول داد در صورت امکان به این کانون مشروعیت ببخشد.

از طرف دیگر اسرائیل در طول چهار ماه از ۲۱ ژوئن تاکنون ۲۶۰ ساختمان فلسطینی را در منطقه “ج” واقع در کرانه باختری تخریب کرده است و این نزدیک به رقمی است که در کل سال ۲۰۱۷ تخریب شده است.

دولت اسرائیل این هفته از افزایش بودجه خود از ۶۰۰ میلیون شکل به دو میلیارد شکل خبر داد و بخش بزرگی از این بودجه به شهرک ها و پروژه های مربوط به شهرک سازی اختصاص داده شده است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها