تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 نوامبر 2021 - 11:33
کد خبر : 73779

کارآفرین همیشه به دنبال ایده‌های نو و خلاقیت است

کارآفرین همیشه به دنبال ایده‌های نو و خلاقیت است

ایسنا/قزوین یک هنرمند و کارآفرین حوزه سفال و سرامیک بیان کرد: قطعاً گردشگری یکی از عوامل رونق صنایع‌دستی بوده و هست که تولیدات ما برای توریست‌ها و گردشگران جالب بوده و استقبال کرده‌اند. خدا را شاکریم مردمی داریم که به هنر و خلاقیت بها می‌دهند و به لطف استقبال آن‌ها ما نیز برای ادامه دادن مسیر

کارآفرین همیشه به دنبال ایده‌های نو و خلاقیت است

ایسنا/قزوین یک هنرمند و کارآفرین حوزه سفال و سرامیک بیان کرد: قطعاً گردشگری یکی از عوامل رونق صنایع‌دستی بوده و هست که تولیدات ما برای توریست‌ها و گردشگران جالب بوده و استقبال کرده‌اند. خدا را شاکریم مردمی داریم که به هنر و خلاقیت بها می‌دهند و به لطف استقبال آن‌ها ما نیز برای ادامه دادن مسیر انگیزه می‌گیریم و حرف اول تا آخر را در این حرفه خلاقیت می‌زند و یک کارآفرین زمانی موفق خواهد بود که محصولاتی خلاقانه وارد بازار کند.

میلاد گلیج در گفتگو با ایسنا بیان کرد: متولد خرداد ماه سال ۱۳۷۲ و کارشناسی نرم‌افزار از دانشگاه سراسری بوئین‌زهرا هستم. متأسفانه رشته تحصیلی‌ام مربوط به کارم نیست و در همان دوران دانشگاه با این شغل آشنا و به‌صورت خودآموز به مطالعه کتاب‌های ایرانی و لاتین مربوط به این حرفه پرداختم.
این هنرمند بابیان اینکه کار کارگاهی اش را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرده است، درباره تولیدات کارگاه گفت: عمده تولیدات ما در حوزه سفال و سرامیک است البته از صنعت چوب و آینه‌کاری نیز غافل نشدیم و دستی بر سازه‌های چوبی نیز داریم و برخی تولیدات را با آینه‌کاری سنتی مزین کرده‌ایم. در بخش سفال و سرامیک، محصولات دکوراتیو، اکسسُری، و ظروف سرامیکی از قبیل رولت خوری، بشقاب، لیوان مارک‌دار، گلدان و دیگر ظروف تزئینی تولید می‌کنیم.
وی بابیان اینکه ۹۹ درصد کارهای موجود در بازار از طرح‌های آماده استفاده می‌شود، گفت: در کارهای سرامیکی ما طراحان با خلاقیت و نقاشی لعابی روی ظروف کار می‌کنند و به زیباتر کردن هرچه بیشتر محصول می‌پردازند.
گلیج در پاسخ به این سؤال که برای چند نفر ایجاد اشتغال داشته‌ با اشاره به تعداد کارکنان کارگاه و پخش محصولات در سطح کشور و داشتن دفاتر پخش در شهرستان‌های مختلف، بیان کرد: در این کسب و کار به‌طور مستقیم برای هشت نفر و به‌طور غیرمستقیم برای بیش از ۴۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.
وی خاطرنشان کرد: محصولات ما تقریباً به تمام شهرهای ایران به ویژه شهرهایی که گردشگری فعال‌تری دارند مثل شیراز و اصفهان و مشهد ارسال می‌شود. چون تا به امروز اکثر محصولات ما با فرهنگ و زبان فارسی طراحی‌ شده‌اند صادرات چندانی نداشته‌ایم و فقط به‌صورت چمدانی به استرالیا و انگلیس محصولاتی را عرضه کرده‌ایم اما در حال طراحی محصولات برای صادرات و فروش بیشتر هستیم.
این هنرمند با اشاره به چگونگی استقبال مردم گفت: قطعاً گردشگری یکی از عوامل رونق صنایع‌دستی بوده و هست که تولیدات ما برای توریست‌ها و گردشگران جالب بوده و استقبال کرده‌اند. خدا را شاکریم مردمی داریم که به هنر و خلاقیت بها می‌دهند و به لطف استقبال آن‌ها ما نیز برای ادامه دادن مسیر انگیزه می‌گیریم و حرف اول تا آخر را در این حرفه خلاقیت می‌زند و یک کارآفرین زمانی موفق خواهد بود که محصولاتی خلاقانه وارد بازار کند.
وی با اشاره به نحوه فراهم کردن مواد اولیه لازم برای تولید در کارگاه گفت: کشور ایران معادن ارزشمندی دارد، معادنی غنی ازجمله کائولن، بالکلی، فلدسپات و دیگر مواد اولیه که ما برای ساخت مواد سرامیکی از آن‌ها بهره می‌گیریم.
گلیج با اشاره به اینکه در حال حاضر محصولات چوبی کارگاه از قبیل جاشمعی، جا عودی و شلف در سایزهای بزرگ و کوچک و دیگر وسایل تزئینی و کاربردی با استفاده از چوب ساخته می‌شود تصریح کرد: در مورد تهیه چوب اغلب از تعاونی‌های معتبر که چوب را به‌صورت الوار می‌فروشند مواد اولیه تهیه می‌کنیم.
وی حمایت از کالای ایرانی و کمک به چرخه اقتصادی را جلوگیری از واردات دانست و عنوان کرد: وارد نکردن کالا از دیگر کشورها، کمک بزرگی به من و دیگر تولیدکنندگان در این صنعت کرده است. پایداری این روند و جلوگیری از قاچاق کالا به رشد و ماندگاری ما کمک می‌کند. متأسفانه بیماری کرونا توأم با تورم در این ۲ سال ضربه شدید و غیرقابل جبرانی به این صنعت زده و راه‌های حمایت را محدود کرده چون هیچ نمایشگاهی برپا نشده و فروشگاه‌ها نیز اغلب ورشکسته و مستأصل شده‌اند.
این هنرمند با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی کارگاه هیچ سازمانی از من حمایت نکرد و هیچ وامی دریافت نکردم درباره سختی‌های راه‌اندازی کارگاه این‌چنین گفت: متأسفانه نبود زیرساخت‌های مناسب همیشه بزرگ‌ترین چالش برای تولیدکنندگان است. نبود مکان مناسب برای فعالیت‌ها تولیدکنندگان را دچار عقب‌نشینی‌هایی کرده است که نیاز به کمک‌های دولتی نظیر تأمین زیرساخت مناسب، فراهم کردن محل‌هایی برای کارگاه‌های کوچک و دادن وام جهت راه‌اندازی کارگاه‌ها ازجمله برنامه‌ریزی‌ها و حمایت‌ها در مسیر تولید است.
گلیج با اشاره به اینکه عدم تأمین برق مناسب از دیگر مشکلاتی است که باعث چالش شده است، تصریح کرد: عدم همکاری سازمان بیمه تأمین اجتماعی جهت بیمه کردن کارفرما و پرسنل در قالب کمک دولت و عدم اجرای قانون حمایت از هنرمندان آینده ما را در هاله‌ای از ابهام برده است. همچنین تورم و نبودن ثبات در قیمت مواد اولیه در تأمین نقدینگی و فروش مارا دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها