تاریخ انتشار : شنبه 30 اکتبر 2021 - 22:16
کد خبر : 33680

کاهش تلفات غرق شدگی در لرستان

کاهش تلفات غرق شدگی در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: دوماهه نخست امسال آمار تلفات غرق شدگی در استان با کاهش ۲۸ درصدی به ۵ نفر رسید. دکتر حمیدرضا نظیفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس اطلاعات واحد آمار اداره کل پزشکی قانونی لرستان تلفات غرق شدگی در استان طی دوماهه نخست سال جاری با کاهش مواجه بوده و

 کاهش تلفات غرق شدگی در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: دوماهه نخست امسال آمار تلفات غرق شدگی در استان با کاهش ۲۸ درصدی به ۵ نفر رسید.

دکتر حمیدرضا نظیفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس اطلاعات واحد آمار اداره کل پزشکی قانونی لرستان تلفات غرق شدگی در استان طی دوماهه نخست سال جاری با کاهش مواجه بوده و رشد منفی داشته است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس در این دو ماهه ابتدایی سال جاری ۵ نفر بر اثر غرق‌شدگی در استان جان باختند.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: همه فوت شدگان بر اثر غرق شدگی در دوماهه نخست امسال مرد بوده‌اند.

نظیفی خاطرنشان کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷ نفر (۲ نفر زن و ۵ نفر مرد) بودند، ۲۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه رودخانه‌ها همواره در صدر آمار تلفات غرق شدگی قرار دارند و در  پزشکی قانونی بیشترین مرگ بر اثر غرق شدگی در روخانه‌ها اتفاق می‌افتد، تصریح کرد:  هم استانی‌ها برای اجتناب از سفرهای غیرضروری در شرایط کرونایی اجتناب کنند.

عضو شورای قضایی لرستان با بیان اینکه آشنایی با فنون اولیه شنا،آشنایی با محدودیت‌ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شناست، اظهار کرد: اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل ازورود به آب ضروری است، شیرجه در آب‌های کم‌عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد.

بیشترین غرق شدگی در رودخانه‌های کشور اتفاق افتاده است

نظیفی با اشاره به اینکه ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می‌دهد، عنوان کرد: بررسی دمای آب نیز ضروری است، به عنوان مثال اگر مدت زیادی در آفتاب مانده‌اید، از وارد شدن ناگهانی به آب سرد خودداری کنید، علت این توصیه پیشگیری از شوک دمایی است.

وی ادامه داد: افراد به هیچ وجه تنها و در محیط‌هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنند و در آب و هنگام شنا از شوخی‌های خطرناک اجتناب کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با بیان اینکه پس از مصرف داروهایی که موجب خواب آلودگی یا شل شدن عضلات می‌شوند، شنا نکنید، بیان کرد: به هیچ وجه تشت‌های آب و لگن‌ها و یا حوضچه‌های کوچک آب را در جایی که کودک خردسال وجود دارد، بدون توجه رها نکنید.

نظیفی تاکید کرد: توانایی خود را در شناکردن بیش از حد در نظر نگیرید چراکه یک سوم قربانی‌های غرق شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حمام و حین استفاده از وان مراقب کودکان و سالمندان باشید، اظهار کرد: در صورت مواجهه با یک غریق، اگر با فن نجات غریق آشنا نیستید، سعی کنید فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به وی کمک کنید.

عضو شورای قضایی لرستان با تاکید براینکه برای نجات یک غریق اول امنیت خود را در نظر بگیرید، تصریح کرد: برای نجات غریق از پشت به او نزدیک شوید و پس از رساندن غریق به ساحل، به سرعت با اورژانس تماس بگیرید.

نظیفی عنوان کرد: بسیاری از رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار گردآب می شود، بنابراین توصیه می‌شود بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نشود و به یاد داشته باشیم بیشترین غرق شدگی در رودخانه‌های کشور اتفاق افتاده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها