آزادراه لردگان – اهواز، چهارمحال و بختیاری را از بنبست نسبی خارج میکند
ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: آزادراه ایذه – لردگان که اکنون لردگان – اهواز نام دارد یک پروژه مهم کشوری و یک موضوع حیاتی و دارای منفعت برای استان است و میتواند استان را از بنبست نسبی خارج کند که لازم است در روند اجرای آن تسریع شود.
به گزارش ایسنا، منطقه چهارمحال و بختیاری، محمد خالدی ۲۰ فروردین در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن تشکر از رسانههای استان در زمینه اطلاعرسانی در سیلابها، اظهار کرد: رسانهها به نحو مطلوبی کار اطلاعرسانی به مردم را انجام دادند.
خالدی افزود: امید است مسئولان اجرایی کشور بتوانند مسائل طبیعی را با نقشه راه دنبال کنند که باید برای هر پروژه بدترین شرایط را در نظر گرفت.
وی تصریح کرد: جاده شهرکرد – بروجن – لردگان یک شاهراه حیاتی در استان است و در شبانهروز تردد ۳۰ تا ۴۰ هزار خودرو در آن گزارش شده که کوچکترین مشکلی در این مسیر ایجاد خلل در یک محور کشوری را موجب میشود که یکی از گلوگاههای این جاده تونل کرهبس است.
خالدی در ادامه اظهار کرد: اکنون کنار تونل کرهبس، تونلی در حال احداث است که در آینده اگر فکری اساسی برای این جاده نشود به یکی از نقاط بحرانی استان تبدیل خواهد شد که باید در حفر تونل از زمان کاسته شود.
وی تاکید کرد: آزادراه ایذه – لردگان که اکنون لردگان – اهواز نام دارد یک پروژه مهم کشوری و یک موضوع حیاتی و دارای منفعت برای استان است زیرا میتواند استان را از بنبست نسبی خارج کند که لازم است در روند اجرای آن تسریع شود.
خالدی تاکید کرد: تونل چهارطاق در شهرستان لردگان به طول ۵۰۰ متر در دستور ساخت است که حدود ۲۶۰ متر از آن در یکسال اخیر حفر شده که باید بازگشایی شود و اگر این امر صورت نگیرد یکی از گردنههای خطرناک استان خواهد بود و در فصل زمستان در برف و بوران راه ارتباطی چند روستا با جمعیت حدود ۳۰ هزار نفر، مسدود خواهد شد.
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: راههای روستایی در سیلابهای اخیر در تمام استان خسارت دیده است و روستاهای بسیاری نیز در معرض آسیب جدی قرار دارند که باید به آنان کمک شود.
وی در خصوص مناطق صعبالعبور بیان کرد: مناطقی مانند پشتکوه فلارد و پشتکوه میلاس از این مناطق هستند و این امر در استان عمومیت دارد و باید راهحل دقیق و علمی برای آن پیدا کرد که بهترین راهحل جابهجایی این مناطق است.
خالدی با بیان اینکه در استان فاقد مرکز پشتیبانی راهداری هستیم، گفت: چهارمحال و بختیاری با یک میلیون نفر جمعیت دارای حدود ۴۹ نقطه حادثهخیز مهم است که باید با برنامهریزی دقیق و کارشناسی برطرف شوند.
انتهای پیام