اخبار

آغاز سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان استان از اول تیرماه ۱۴۰۰

آغاز سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان استان از اول تیرماه ۱۴۰۰

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از آغاز سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول تیرماه ۱۴۰۰ در پایگاهای استان خبر داد.

خلیل رنجبر در اولین نشست سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان که در آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد؛ با اعلام این خبر اظهار کرد: برنامه سنجش از سوم تیر ماه آغاز و تا شهریور ماه۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در همین راستا تعداد ۱۷ پایگاه (۱۰ پایگاه نوع الف، ۷ پایگاه نوع ب) به منظور سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان پیش بینی شده است؛ گفت: از این تعداد ۳ پایگاه در مرکز استان و ۱۴ پایگاه در سطح شهرستان‌ها و مناطق فعالیت خواهند کرد.

رنجبر به هزینه اجرای سنجش نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در سال جاری هزینه اجرای برنامه سنجش مبلغ ۵۰ هزارتومان است که باید توسط اولیا پرداخت شود؛ عنوان کرد: در همین راستا دستگاه‌های کارت خوان در پایگاه‌های سنجش استقرار و اولیای گرامی از پرداخت هزینه نقدی خودداری کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به زمان نوبت دهی سنجش نوآموزان افزود: زمانی که والدین نوآموزان برای ثبت نام فرزندانشان به مدرسه مراجعه می‌کنند؛ مدیر مدرسه ابتدا اطلاعات نوآموز را در سامانه سیدا تکمیل و بعد از فعال شدن سامانه سنجش نسبت به نوبت گیری برای نوآموزان اقدام تا والدین در وقت مقرر به پایگاه سنجش مراجعه نمایند.

رنجبر تصریح کرد: کمیتهای جهت انتخاب نیروهای واجدالشرایط با حضور کارشناسان ناظر شنوایی، بینایی و تخصص هوش تشکیل شده؛ که از بین متقاضیان، افراد واجدالشرایط  را انتخاب می کنند.

وی با اشاره به مقدمات اولیه جهت تعیین مدارس که محل پایگاه سنجش می باشند و همچنین اطلاع رسانی به مسئولین پایگاه‌های سنجش جهت آمادگی و انجام نوبت دهی نوآموزان پایه اول، اظهار داشت: همچنین برای هرچه بهتر برگزاری برنامه ها، کلاس توجیهی – آموزشی آزمایندگان تحصیلی –شنوایی، بینایی برای  مسئولین پایگاهها برگزار می‌گردد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در پایان  با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است، خاطر نشان کرد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت های اجرای این برنامه است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *