تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 دسامبر 2021 - 21:45
کد خبر : 138019

آورد 2.4 میلیارد مترمکعبی برای سدهای کرمانشاه/ 99 درصد ظرفیت سدها پر است

آورد 2.4 میلیارد مترمکعبی برای سدهای کرمانشاه/ 99 درصد ظرفیت سدها پر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از پر شدن بیش از 99 درصد ظرفیت سدهای استان خبر داد و گفت: آورد بارندگی‌های سال آبی جاری(از ابتدای مهر) برای سدهای کرمانشاه بیش از 2.4 میلیارد مترمکعب بوده است.   بهرام درویشی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به بارندگی‌های خوب سال

آورد 2.4 میلیارد مترمکعبی برای سدهای کرمانشاه/ 99 درصد ظرفیت سدها پر است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از پر شدن بیش از 99 درصد ظرفیت سدهای استان خبر داد و گفت: آورد بارندگی‌های سال آبی جاری(از ابتدای مهر) برای سدهای کرمانشاه بیش از 2.4 میلیارد مترمکعب بوده است.
 
بهرام درویشی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به بارندگی‌های خوب سال آبی جاری در استان کرمانشاه، اظهار کرد: این بارندگی‌ها دو میلیارد و 415 میلیون مترمکعب برای سدهای استان آورد داشته است.
 
وی میزان آبی که اکنون پشت 9 سد در دست بهره‌برداری استان ذخیره داریم را یک میلیارد و 168 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این میزان معادل بیش از 99 درصد ظرفیت یک میلیارد و 175 میلیون مترمکعبی سدهای کرمانشاه است.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از سرریز سدهای داریان، آزادی، شیان و سلیمانشاه خبر داد و یادآور شد: به احتمال زیاد سد گاوشان نیز به‌زودی سرریز خواهد کرد.
 
درویشی از ظرفیت سازی مدیریت شده‌ای که در سدهای استان صورت گرفته هم یاد کرد و افزود: قبل از بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر مقداری آب به تدریج از سدهای استان رهاسازی شد و اکنون هیچ مشکلی در سدهای استان نداریم.
 
وی خاطرنشان کرد: دبی ورودی سدهای استان به صورت لحظه‌ای کنترل و بر اساس آن تخلیه سدها به صورت مدیریت شده صورت می‌گیرد.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تخلیه آب سدها به تدریج انجام می‌شود، عنوان کرد: هیچ مشکلی از نظر آبگرفتگی اراضی پایین دست و یا آسیب به سدها رخ نخواهد داد.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها