تاریخ انتشار : جمعه 26 نوامبر 2021 - 1:40
کد خبر : 123874

اتمام جاده سنندج-مریوان در سال آینده

اتمام جاده سنندج-مریوان در سال آینده

ایسنا/کردستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به پروژه ساخت جاده سنندج-مریوان گفت: تاکنون 700 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و تا اردیبهشت ماه سال آینده این راه به بهره‌برداری خواهد رسید. بهرام نصراللهی‌زاده امروز(27 اسفند) در ششمین جلسه شورای اداری استان کردستان اظهار کرد: باتوجه به اینکه وظیفه دولت و

اتمام جاده سنندج-مریوان در سال آینده

ایسنا/کردستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به پروژه ساخت جاده سنندج-مریوان گفت: تاکنون 700 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و تا اردیبهشت ماه سال آینده این راه به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهرام نصراللهی‌زاده امروز(27 اسفند) در ششمین جلسه شورای اداری استان کردستان اظهار کرد: باتوجه به اینکه وظیفه دولت و حاکمیت ایجاد زیرساخت‌ها است؛ دو مسئله مهم به عنوان اولویت‌های استان کردستان در نظر گرفته شده است.

نصراللهی‌زاده با اشاره به گلایه افراد از توسعه نیافتگی بخش صنعت استان کردستان، اظهار کرد: اگرچه امروزه واحدهای تولیدی و صنعتی به بخش‌خصوصی واگذار شده است اما باید به این نکته توجه داشت که با ایجاد زیرساخت‌ها و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی وارد استان می‌شوند.

وی با اشاره به مسئله راه و ارتباطات و تامین آب مورد نیاز برای ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی عنوان کرد: فراهم کردن این دو مسئله تحولی عظیم در زیرساخت‌های استان ایجاد خواهد کرد.

نصراللهی‌زاده ادامه داد: از گذشته تا به امروز کارها و اقدامات بسیاری در استان انجام شده که توسعه این بخش‌ها با شتاب بیشتری در حال انجام است.

وی با اشاره به مراحل ساخت و انجام راه استراتژیک سنندج-مریوان افزود: 39 میلیارد تومان در قانون بودجه سال 1399 برای ادامه ساخت این محور مصوب شده بود؛ که تا به امروز 140 میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده شده است و در جریان سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان کردستان 116 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده شده است که تا اردیبهشت سال آینده این راه به بهره‌برداری خواهد رسید.

نصراللهی زاده اذعان کرد: در خصوص کریدور بزرگ‌راهی غرب کشور که از استان کردستان نیز عبور می‌کند 320 کیلومتر است که از این میزان 150 کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته که در سال جاری از اعتبار 200 میلیاردی اعتباری بالغ بر 106 میلیارد برای این پروژه جذب شده است و در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان کردستان نیز رقم قابل توجهی برای این پروژه مصوب شد.

وی با اشاره به اتمام پروژه جاده مریوان-کامیاران عنوان کرد: در سال جاری یک هزار و 100 میلیارد به پروژه راه‌آهن همدان-سنندج تزریق اعتبار صورت گرفته است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها