تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 23:06
کد خبر : 85961

اجرای فاز دوم هوشمندسازی پست‌های بدون بهره‌بردار در یزد

اجرای فاز دوم هوشمندسازی پست‌های بدون بهره‌بردار در یزد

ایسنا/یزد مدیر امور انتقال شرکت برق منطقه‌ای یزد از اتمام و بهره‌برداری از فاز دوم طرح هوشمندسازی پست‌های بدون اپراتور این شرکت خبر داد. «محمدصالح دشتی» با اشاره به این که فاز اول این طرح شامل هوشمند سازی هفت پست بدون اپراتور در سال ۹۸ اجرا شده است، تصریح کرد: فاز دوم این طرح به‌ منظور

اجرای فاز دوم هوشمندسازی پست‌های بدون بهره‌بردار در یزد

ایسنا/یزد مدیر امور انتقال شرکت برق منطقه‌ای یزد از اتمام و بهره‌برداری از فاز دوم طرح هوشمندسازی پست‌های بدون اپراتور این شرکت خبر داد.

«محمدصالح دشتی» با اشاره به این که فاز اول این طرح شامل هوشمند سازی هفت پست بدون اپراتور در سال ۹۸ اجرا شده است، تصریح کرد: فاز دوم این طرح به‌ منظور اجرای سیستم هوشمندسازی سه پست بدون اپراتور دیگر با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال در سال ۹۹ کلید خورد و در اسفند ۹۹ نیز این طرح تحویل موقت شده و به بهره‌برداری رسید.

وی هدف از اجرای این طرح را صرفه‌جویی در مصرف انرژی ساختمان پست‌ها، افزایش طول عمر مفید تجهیزات، افزایش کیفیت سرویس‌دهی، کاهش هزینه‌ها، افزایش امنیت، دسترسی و کنترل آسان‌تر و از راه دور تاسیسات روشنایی و سرمایش و گرمایش، قابلیت گزارش‌گیری و برنامه‌ریزی دقیق برای عملکردهای مورد نیاز در ساختمان پست‌ها دانست.

«مهدی رفیع» کارشناس امور انتقال نیرو و مجری طرح هوشمندسازی پست‌های بدون اپراتور در شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز برداشت اطلاعات، انتخاب پیمانکار، خریداری و تامین اجناس و تجهیزات مورد نیاز اجرای پروژه را از مراحل اولیه اجرای این طرح عنوان کرد.

وی ادامه داد: هوشمندسازی سیستم سرمایش و گرمایش اتاق کنترل و فیدرخانه پست‌ها، نصب سنسور دود و دما در تابلو فیدرهای ۲۰ کیلوولت پست‌ها، هوشمندسازی سیستم روشنایی ساختمان پست‌ها، هوشمندسازی کنتور آب مصرفی پست‌ها با نصب شیر برقی و کنترل دزدگیر پست‌ها نیز از دیگر اقدامات انجام شده در راستای اجرای این طرح است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد،رفیع تصریح کرد: با نصب نمایشگر در مرکز هماهنگی پست‌های بدون اپراتور شرکت، وضعیت سیستم هوشمند این پست‌ها به صورت شبانه روزی و آنلاین کنترل و پایش می‌ شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها