تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 نوامبر 2021 - 15:01
کد خبر : 100960

احصای درآمد واقعی حاصل از موقوفات، نیازمند مشارکت امین موقوفه است

احصای درآمد واقعی حاصل از موقوفات، نیازمند مشارکت امین موقوفه است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: احصای درآمد واقعی حاصل از موقوفات، نیازمند مشارکت امین موقوفه است. حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در جلسه دوره آموزشی و توجیهی امین موقوفات استان، با بیان این‌که ۲۰۰۰ باب مغازه در بازار مسقف تبریز، موقوفی هستند، افزود: این مغازه‌ها با دانگ‌های مختلفی هستند

احصای درآمد واقعی حاصل از موقوفات، نیازمند مشارکت امین موقوفه است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: احصای درآمد واقعی حاصل از موقوفات، نیازمند مشارکت امین موقوفه است.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در جلسه دوره آموزشی و توجیهی امین موقوفات استان، با بیان این‌که ۲۰۰۰ باب مغازه در بازار مسقف تبریز، موقوفی هستند، افزود: این مغازه‌ها با دانگ‌های مختلفی هستند که به مرور زمان سرقفلی آن‌ها فروخته شده و امروز درآمد سالانه این تعداد مغازه شاید به ۲۰۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: احصای درآمد واقعی این موقوفات نیز نیازمند امینی است که در بازار نصب می‌شود. این امین می‌تواند با پیگیری سرقفلی‌ها، حق و حقوقی که باید نسبت به موقوفات داده شود، به دست آورد.

وی با اشاره به نقش نصب امین در موقوفات، اظهار کرد: از این طریق نیات واقفان بهتر مدیریت شده و بر این اساس عواید به دست آمده موقوفات ارتقا یافته و ارقام ناچیز درآمدهای برخی موقوفات تبدیل به درآمدهای کلان شده و در این راستا می‌توانیم خدمت رسانی بهتری به نیازمندان سطح استان داشته باشیم.

حسینی با اشاره به برنامه این اداره در نصب ۲۲ امین طی سال ۱۴۰۰، گفت: تا امروز حدود ۶۵ نفر امین برای یاری به موقوفات در سطح استان نصب شده است.

وی با بیان این‌که امین موقوفات استان در راستای احیای موقوفات از بزرگان و مدیران حاضر و سابق و … سطح شهرها نصب شده‌اند، گفت: امین‌ها حلقه وصل هستند تا با همکاری و همیاری ادارات اوقاف گام‌های بزرگی در راستای ترویج سنت حسنه وقف گام بردارد.

وی افزود: با نصب امین موقوفات در حوزه‌های مختلف و بیش از ۸۰۰ نوع نیات می‌توان در مواردی چون حمایت از دانش آموزان، نیازمندان و … خدمات ارزنده‌ و بیشتری ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، در پایان این جلسه، حکم امین‌های موقوفات استان اهدا شد.

احصای درآمد واقعی حاصل از موقوفات، نیازمند مشارکت امین موقوفه است

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها