رئیس انجمن جهانی روابط عمومی (ایپرا) به ایران آمد و قرار شد اخبار بازار سرمایه ایران توسط این انجمن به بازارهای جهانی منتقل شود.
به گزارش ایسنا، امروز در دومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی بورس، بانک و بیمه، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به نمایندگی از سازمان بورس و اوراق بهادار با انجمن جهانی روابط عمومی (Ipra) تفاهمنامه همکاری امضا کرد.
این تفاهمنامه در قالب یکی از برنامههای دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی بورس، بانک و بیمه با حضور یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و اسوتلانا استاوروا، رئیس هیأت مدیره انجمن بینالمللی روابط عمومی و عالیرتبهترین مقام این نهاد بینالمللی به امضای طرفین رسید.
سال گذشته انجمن بینالمللی روابط عمومی، پس از بررسی فعالیتهای سازمان بورس و اوراق بهادار در زمینه ارتقای سطح سواد مالی با عضویت این سازمان در انجمن فوق موافقت کرد و پس از آن نیز موافقت خود را با امضای تفاهمنامه همکاری مشترک با این سازمان اعلام کرد. این نخستین بار است که یک مقام از انجمن بینالمللی روابط عمومی به ایران سفر میکند.
یاسر فلاح – مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس – در این مورد گفت: با هدف بهبود ارتباطات جهانی و همچنین اقداماتی که در دستور کار سازمان بورس قرار دارد با انجمن بینالمللی روابط عمومی ارتباط برقرار کردیم و مقرر شد این نهاد مهم جهانی در بزرگترین رویداد مالی خاورمیانه (فاینکس ۲۰۱۹) حضور داشته باشد.
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با تاکید بر اینکه همکاری بسیار گسترده با ایپرا داشته باشیم، افزود: قصد داریم با کمک ظرفیتهای ایپرا و از طریق انتشار بولتنها و نشریات و با استفاده از فضای مجازی، آخرین دستاوردهای ایران را در جهان منعکس کنیم.
وی افزود: امضای تفاهم همکاری با ایپرا فتحالبابی بود که از طریق آن اخبار اقتصادی ایران به گوش جامعه جهانی میرسد.
در این جلسه، اسوتلانا استاوروا – رئیس هیأت مدیره انجمن بینالمللی روابط عمومی – و عالیرتبهترین مقام این نهاد بینالمللی، چگونگی مبارزه با اخبار جعلی، چگونگی رساندن صدایی مشخص با وجود صداهای مختلف و نیز چگونه پیدا کردن مخاطبان هدف را از جمله موضوعات مهم مورد نظر در این انجمن دانست و گفت: با توجه به اینکه در سالهای آینده هوش مصنوعی زندگی را تحت تأثیر قرار میدهد توانایی پاسخ به چنین پرسشهایی با توجه به چالشهای پیش رو امری ضروری است.
وی اضافه کرد: اگر بخواهیم ارزش واقعی موضوعی را به مخاطب برسانیم، باید این موضوعات و چالشها را مدنظر قرار دهیم و برای این کار نیاز به فراگیری مهارتهایی داریم.
در ادامه، مالک حسینی – مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد -، حضور خانم استاوروا را فرصت جدیدی برای همکاری با ایپرا دانست و گفت: ما علاقهمند هستیم به رغم شرایط تحریم و مشکلات این نوید را بدهیم که از امروز دریچه جدیدی برای همکاری مشترک با ایپرا و شورای اقتصادی شکل بگیرد.
وی ادامه داد: امیدوارم با امضای این تفاهمنامه بتوانیم ورود افراد را به ایپرا تسهیل کنیم، بر این اساس منتظر نتایج مثبت این اتفاق در آینده هستیم.
مالک حسینی در مورد موضوع مطرح شده در خصوص روند رو به رشد هوشمندسازی در دنیا نیز گفت: هسته مهم در شکلگیری و ایجاد ارتباطات، انسانها هستند. بر این اساس باید اقداماتی را در جهت کنترل این هوشمندسازی در نظر داشته باشیم.
استاوروا، در پاسخ به مالک حسینی اظهار کرد: ایپرا جانب سیاسی هیچ طرفی را نمیگیرد و البته پیام شما را از طریق هیأت مدیره ایپرا پیگیری و خود را متعهد میکنم تا در خصوص مشکلات ارتباطی ایجاد شده متأثر از تحریم، راه حلی سودمند برای هر دو طرف پیدا کنیم. تا زمانی که با یکدیگر در ارتباط هستیم، راه حلی پیدا خواهد شد.
سال گذشته انجمن بینالمللی روابط عمومی، پس از بررسی فعالیتهای سازمان بورس و اوراق بهادار در زمینه ارتقا سطح سواد مالی با عضویت این سازمان در انجمن فوق موافقت کرد و پس از آن نیز موافقت خود را با امضای تفاهمنامه همکاری مشترک با این سازمان اعلام کرد. این نخستین بار است که یک مقام از انجمن بینالمللی روابط عمومی به ایران سفر میکند.
بر اساس مفاد این تفاهمنامه، شرکت اطلاعرسانی و خدمات بورس به عنوان بازوی اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار در حوزه فرهنگسازی، به عضویت پیوسته این انجمن در میآید.
معرفی سخنرانان و مربیان آموزشی از میان اعضای این انجمن برای رویدادها، امکان معرفی پنج اثر برتر به صورت سالانه به رویداد جایزه طلایی جهانی، دسترسی به آخرین رویدادهای برپا شده توسط این انجمن و دسترسی به مقالات و گزارشهای این نهاد بینالمللی از جمله مفاد این تفاهمنامه است.
این تفاهمنامه که زمینه فعالیت بینالمللی و انتقال تجارب بین طرفین را در حوزههای مختلف به ویژه در حیطه اقدامات مرتبط با ارتقا سطح سواد مالی فراهم میکند، به عنوان نخستین تفاهمنامه همکاری مشترک بین انجمن بینالمللی روابط عمومی و یک نهاد ایرانی شناخته شده است.
انتهای پیام