تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دسامبر 2021 - 17:02
کد خبر : 162395

اختتامیه جشنواره آسیب های اجتماعی در رشت برگزار می شود

اختتامیه جشنواره آسیب های اجتماعی در رشت برگزار می شود

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد: آئین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌های «آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌ها» و «کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی» استان گیلان روز پنجشنبه در رشت برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، فیروز فاضلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فراخوان جشنواره «آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌ها» و «کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی» با هدف پیشگیری

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد: آئین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌های «آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌ها» و «کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی» استان گیلان روز پنجشنبه در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، فیروز فاضلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فراخوان جشنواره «آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌ها» و «کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی» با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت استان به عنوان یک مسئولیت همگانی از دی ماه سال گذشته منتشر شد.

وی یادآور شد: جشنواره آسیب‌شناسی اجتماعی در مطبوعات محلی، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های استان در محورهایی نظیر علل و عوامل شیوع تکدی گری در جامعه، نقش رسانه‌ها در ریشه‌یابی و پیشگیری از انحرافات اجتماعی، ارتباط آسیب‌های فضای مجازی با سایر بزهکاری‌ها، تاثیر ارتقای آگاهی‌های عمومی در حفظ سلامت اجتماعی خانواده و شهروندان، حاشیه‌نشینی و نقش آن در افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر کودکان کار، مفاسد اجتماعی، اعتیاد، تکدی گری، طلاق و… و نقش آنها در فروپاشی نهاد خانواده و نقش اقتصاد مقاومتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: براساس فراخوان آثار منتشر شده در بازه زمانی اول فروردین لغایت 25 بهمن 97 و پس از تمدید یک هفته‌ای در نهایت 122 اثر در رشته‌های «گزارش»، «سرمقاله و مقاله»، «خبر» و «عکس» جمع آوری شد و توسط دو نفر از صاحب نظران رسانه مورد داوری قرار گرفت.

فاضلی با بیان اینکه در بخش کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی نیز تعداد 48 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و مورد داوری قرار گرفت، افزود: این آثار در محورهای «تکدی‌گری»، «نقش رسانه‌ها در ریشه‌یابی و پیشگیری از انحرافات اجتماعی»، «حاشینه‌نشینی و نقش آن در افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر کودکان کار، مفاسد اجتماعی، اعتیاد، تکدی‌گری»، «اعتیاد، طلاق، تکدی‌گری و نقش آنها در فروپاشی نهاد خانواده» و «نقش اقتصاد مقاومتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی» ارسال شده است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار راه یافته به جشنواره کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی، اضافه کرد: در این نمایشگاه 30 اثر منتخب از روز دوشنبه، 2 اردیبهشت لغایت پنجشنبه، 5 اردیبهشت صبح و عصر در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیاء(ص) رشت به معرض نمایش گذاشته شده است.

این مسئول فرهنگی از اعطای گواهی شرکت به کلیه آثار راه‌یافته به نمایشگاه جشنواره خبر داد و عنوان کرد: جشنواره «آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌ها» و «کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی» به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری استانداری گیلان در حال برگزاری است.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره‌ها ساعت 11 صبح روز پنجشنبه، 5 اردیبهشت ماه جاری در نگارخانه مارلیک برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این مراسم از برگزیدگان فراخوان انتشار مطالب با موضوع خشونت‌های خانگی نیز تقدیر خواهد شد.

وی تصریح کرد: سرمقاله «خشم، تهدیدی برای نهاد خانواده» نوشته کریم خورسندی در صفحه نخست روزنامه سوال جواب مورخه 25 دی 97 و گزارش «نباید قربانیان خشونت های خانگی و همسرآزاری را مقصر شمرد» اثر محدثه مهدوی در خبرگزاری ایسنا مورخه 10 تیر 97، به ترتیب به عنوان رتبه‌های اول و دوم این فراخوان انتخاب شدند و اثری شایسته دریافت مقام سوم نشد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها