تاریخ انتشار : شنبه 30 اکتبر 2021 - 14:40
کد خبر : 31708

ادعای استارتاپ آمریکایی در ۳ برابر کردن قدرت موتورهای الکتریکی

ادعای استارتاپ آمریکایی در ۳ برابر کردن قدرت موتورهای الکتریکی

یک استارتاپ آمریکایی مستقر در کلرادو ادعا می‌کند که می‌تواند قدرت موتورهای الکتریکی را سه برابر کند که در صورت موفقیت می‌تواند آلایندگی خطوط هوایی تجاری را به شکل چشمگیری کاهش دهد.  به نقل از آی‌ای، تیم موسس استارتاپ “H۳X” شامل سه دوست به نام‌های “جیسون سیلوستر”، “مکس لیبن” و “اریک ماسیولک” است که زمانی

ادعای استارتاپ آمریکایی در ۳ برابر کردن قدرت موتورهای الکتریکی

یک استارتاپ آمریکایی مستقر در کلرادو ادعا می‌کند که می‌تواند قدرت موتورهای الکتریکی را سه برابر کند که در صورت موفقیت می‌تواند آلایندگی خطوط هوایی تجاری را به شکل چشمگیری کاهش دهد.

 به نقل از آی‌ای، تیم موسس استارتاپ “H۳X” شامل سه دوست به نام‌های “جیسون سیلوستر”، “مکس لیبن” و “اریک ماسیولک” است که زمانی که در یک دوره مهندسی در مورد وسایل نقلیه الکتریکی شرکت کردند، با هم دوست شدند.

پس از اینکه شغل‌شان در صنایع فناوری و خودرو آنها را به مسیرهای جداگانه‌ای فرستاد، یک برنامه در وزارت انرژی آنها را دوباره گرد هم آورد تا در مورد چگونگی بهبود موتورهای الکتریکی فکر و همکاری کنند.

اکنون فکر و تلاش‌های اولیه آنها در قالب یک موتور الکتریکی جدید به ثمر نشسته است که به طور بالقوه می‌تواند پروازهای تجاری بزرگ را تامین کند.

در حالی که بازار خودروهای الکتریکی در سال‌های اخیر به شدت محبوب شده و توسعه یافته است، اما برقی شدن صنایع هوایی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

در حالی که پروازهای مبتنی بر هواپیماهای بدون سرنشین برقی و پهپادها مدتی است که راه اندازی شده است، اما تجاری شدن پروازهای بزرگتر مانند تاکسی‌های پرنده به دلیل محدودیت فناوری‌های الکتریکی موجود و اندازه بزرگ هواپیماهای تجاری با محدودیت روبروست.

چگالی انرژی باتری‌های لیتیوم-یون به پتانسیلی که بتوان پروازهای دوربرد را با آنها انجام داد، نرسیده است. بنابراین استارتاپ “H۳X” به دنبال راه‌هایی برای بهبود ظرفیت قدرت موتورهای الکتریکی هستند.

این تیم از پایه شروع کرد و به اجزای مختلف یک موتور الکتریکی نگاه کرد. این قطعات که از یک جعبه دنده، یک سیستم تحویل نیرو و یک موتور اصلی تشکیل شده‌اند، معمولاً به طور جداگانه قرار می‌گیرند تا فضای مورد نیاز برای سیستم خنک‌کننده به اندازه کافی فراهم شود و گرما منجر به خرابی موتور نشود.

در نهایت این تیم با استفاده از پیشرفت‌های علم مواد و الکترونیک، همراه با قابلیت چاپ سه‌بعدی موادی مانند مس، موفق شد همه‌ی این اجزا را در یک محفظه با وزن تنها ۱۵ کیلوگرم بدون تأثیر بر عملکرد سیستم خنک‌کننده در کنار هم قرار دهد.

موتور آنها که “HPDM-۲۵۰” نامیده می‌شود، بسیار کوچکتر از موتورهای الکتریکی امروزی و همچنین دارای جرم کمتری است.

این شرکت می‌گوید که طبق دستورالعمل‌های آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته(ARPA-E)، یک سیستم پیشرانش هواپیمای تجاری مانند “بوئینگ ۷۳۷” باید چگالی توان پیوسته ۱۲ کیلووات بر کیلوگرم را ارائه دهد. با این حال، موتورهای الکتریکی کنونی تنها می‌توانند حداکثر تا ۴ کیلووات بر کیلوگرم نیرو تولید کنند. اما ادعا می‌کند که به لطف کاهش جرم در این موتور الکتریکی جدید، توان موتور “HPDM-۲۵۰” به ۱۳ کیلووات بر کیلوگرم می‌رسد.

به گفته این استارتاپ، این توان برای تامین انرژی هر وسیله نقلیه حساس به جرم یا عملکرد بالا مانند قایق‌های برقی کافی است و همچنین دارای کاربردهای حمل و نقل هوایی است.

هدف این شرکت، تامین نیروی پروازهای تجاری بزرگ در دامنه زیر ۱۰۰۰ مایل است.

“مکس لیبن” مدیر فناوری “H۳X” می‌گوید که استفاده از فناوری‌های پیشرفته باعث می‌شود که ساخت این موتور الکتریکی کمتر دشوار و در عین حال کمتر گران باشد. به گفته وی، حتی هنگام قرار دادن قطعات در کنار هم، تیم سازنده از نیازهای تعمیر و نگه‌داری آن آگاه بود و اطمینان حاصل کرد که سرویس‌های این موتور در آینده بدون دردسر باشد.

این موتور الکتریکی پیشرفته چه با باتری و چه با سوخت هیدروژنی تغذیه شود، احتمالاً نقش موثری در تحقق حملل و نقل هوایی برقی حتی در مسافت‌های طولانی ایفا خواهد کرد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.