ارائه خدمات حضوری و مجازی ترکیبی به پیش دبستانیها با تصمیم ستاد کرونا
بهمنظور برخورداری حداکثری کودکان پیشدبستانی از فرصتهای آموزشی، «بخشنامه تعمیم دوره پیشدبستانی»، ابلاغ شد. به گزارش ایسنا، بر اساس سند تحول بنیادین آموزشوپرورش، «برنامهریزی و تمهید مقدمات برای تعمیم دوره پیشدبستانی» با تأکید بر مناطق دوزبانه دارای محرومیت و نیازهای ویژه، از طریق ایجاد فرصتهای عادلانه آموزشی متنوع و باکیفیت، از وظایف حاکمیتی وزارت آموزشوپرورش است.
بهمنظور برخورداری حداکثری کودکان پیشدبستانی از فرصتهای آموزشی، «بخشنامه تعمیم دوره پیشدبستانی»، ابلاغ شد.
به گزارش ایسنا، بر اساس سند تحول بنیادین آموزشوپرورش، «برنامهریزی و تمهید مقدمات برای تعمیم دوره پیشدبستانی» با تأکید بر مناطق دوزبانه دارای محرومیت و نیازهای ویژه، از طریق ایجاد فرصتهای عادلانه آموزشی متنوع و باکیفیت، از وظایف حاکمیتی وزارت آموزشوپرورش است. در راستای اجرای این وظایف، «بخشنامه تعمیم دوره پیشدبستانی»، با دو زیر برنامه به ادارات کل استانها، ابلاغ شد.
بر اساس این گزارش، بهمنظور برخورداری حداکثری کودکان از فرصت آموزشوپرورش دوره پیشدبستانی تا قبل از ورود به دبستان و مدیریت چالشهای ناشی از شیوع کووید ۱۹، در سال تحصیلی جاری، دو زیر برنامه «تداوم فرآیند یادگیری نوآموزان پیشدبستانی ثبتنامشده» و «برگزاری کلاسهای آمادگی برای کودکان بازمانده از دوره یکساله پیشدبستانی»؛ در جهت تعمیم دوره پیشدبستانی به ادارات کل آموزشوپرورش استانها ابلاغ و در حال اجرا است.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این بخشنامه تأکید شده است: مدیران کل استانها موظفند با استفاده از اعتبارات ابلاغی ردیفهای توسعه آموزشوپرورش پیشدبستانی و کیفیتبخشی، درآمدهای اختصاصی و اعتبارات استانی و بهرهگیری از تمام ظرفیتهای درون و برون دستگاهی استان، نسبت به پوشش حداکثری و ارائه خدمات تربیتی پیشدبستانی به شیوه حضوری، مجازی ترکیبی با رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی و تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا، برنامهریزی و اقدام کنند.
انتهای پیام
منبع:ایسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0