اخبار 24

اراده سازمان تبلیغات اسلامی بر هم افزایی با کانون‌های فرهنگی و تشکیل جبهه واحد است

اراده سازمان تبلیغات اسلامی بر هم افزایی با کانون‌های فرهنگی و تشکیل جبهه واحد است

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی: ظرفیت کانون‌های فرهنگی تبلیغی هنوز برای مسئولان شناخته‌نشده و اراده سازمان تبلیغات اسلامی بر معرفی و هم افزایی با کانون‌ها است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مجید باباخانی- مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی- در همایش هوای نو خطاب به تشکل‌های شاخص فرهنگی تبلیغی کشور اظهار کرد: بیش از ۱۰ سال از تأسیس مرکز توسعه فعالیت‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی می‌گذرد و هدف از تشکیل این مرکز شناسایی؛ دسته‌بندی، رتبه‌بندی و حمایت از تشکل‌های شاخص فرهنگی کشور بود.

وی ادامه داد: این مرکز در ادوار مختلف فراز و فرودهایی داشت و در دوره اخیر مسئولان تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در بسیاری از استان‌ها حضور یافتند تا تشکل‌های شاخص فرهنگی کشور را بر اساس ملاک‌هایی مانند ساختار تشکیلاتی نیروی انسانی، اجرای سیاست‌های بالادستی، توجه به نوجوانان و جوانان رتبه‌بندی کنند. همچنین مقرر شد ذیل مرکز توسعه، مرکز نوآوری نیز به وجود آید تا حمایت‌های پراکنده را به سمت تحقق یک هدف پیش ببرد.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: مرکز توسعه به‌مرور تشکل‌های شاخص را در سراسر کشور شناسایی و طی جلساتی که با آن‌ها برگزار کرد این موضوع مشخص شد که این تشکل‌ها با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند در عرصه تصویرسازی کشور نقش جدی‌تری ایفا کنند.

باباخانی بیان کرد: مجموعه‌های فرهنگی تبلیغی رسالت‌های متعددی را دنبال می‌کنند و در مرحله اول باید نیازهای مخاطبین را مدنظر قرار دهند چراکه این مجموعه‌ها کارساز بوده و دارای نظام تشکیلاتی هستند و چشم‌انداز دارند و امور متنوعی را تحت پوشش قرار داده و با رسانه و هنر نیز آشنا هستند لذا می‌توانند بر جامعه مخاطب تأثیر گذار باشند. البته در این میان برخی از مجموعه‌های فرهنگی، قدرت بیشتری دارند و در شمار بهترین‌های کشور هستند.

وی هم‌افزایی میان مجموعه‌های فرهنگی کشور را از دیگر اهداف برگزاری این جلسه برشمرد و اذعان داشت: مجموعه‌های فرهنگی که در سراسر کشور فعالیت دارند ظرفیتی عظیم محسوب می‌شوند، این مجموعه‌ها به واسطه ماهیت و روحیاتشان شناخته می‌شوند و می‌توانند فعالیت‌های بزرگی را انجام دهند، اما باید گفت که مسئولان هنوز با ظرفیت‌های این مجموعه‌ها آشنا نیستند.

وی ادامه داد: مجموعه‌های فرهنگی توانایی‌های عظیمی دارند و می‌توانند نه‌تنها در اجرای سیاست بلکه در سیاست‌گذاری‌ها نیز مؤثر باشند لذا برای شناساندن ظرفیت این مجموعه‌ها نیاز به یک همدلی و حرکت رسانه‌ای و ارتباطی است تا مجموعه‌های فرهنگی به طیف گسترده‌ای از مخاطبین، پیام خود را انتقال دهند.

باباخانی تأکید کرد: اولین گام برای مجموعه‌های فرهنگی شناخت نقاط ضعف و قوت است و همچنین در رونمایی رسانه‌ای از مجموعه‌های فرهنگی ظهور و بروز این مجموعه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی را در زیست‌بوم فرهنگی مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: این مجموعه‌ها هنوز شناخته‌نشده‌اند و عزم و اراده سازمان تبلیغات اسلامی بر این است که توانایی‌های این مجموعه‌ها را معرفی کند تا جامعه بیشتر از ظرفیت آن‌ها بهره‌مند شود و یک جبهه واحد را برای مقابله با تهاجم فرهنگی تشکیل دهد.

همایش هوای‌نو با حضور ۷۰ نفر از کنشگران و فعالان عرصه فرهنگی و اجتماعی و جهادی که به نمایندگی از خانواده بزرگ تشکل‌های فرهنگی در این همایش حضور دارند در سالن همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس، عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما، حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، و تنی چند از اندیشمندان و صاحب‌نظران‌ عرصه فرهنگ از مهمانان و سخنرانان این مراسم هستند.

رسیدن به توافق گفتمانی در خصوص چالش‌های مهم در عرصه فرهنگی و اجتماعی، ارائه گزارش و تحلیل از دستاوردهای مختلف و متنوع تشکل‌های مردم‌نهاد شاخص و همچنین رسیدن به ساز و کار و فرآیند مناسب برای همکاری میان این تشکل‌ها و نهادهای حاکمیتی از اهداف این همایش خواهد بود.

این همایش امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما، با دبیری حجت‌الاسلام سید محمد صادقی آرمان آغاز شد.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *