ارتباط بین علم و دین، زندگی را متعالی میکند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی جریانات در جامعه می خواهند با ایجاد یاس و ناامیدی، میان علم و دین فاصله ایجاد کنند، در حالی که ارتباط بین علم و دین، زندگی را متعالی می کند. به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا شامگاه پنج شنبه در آئین اختتامیه همایش
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی جریانات در جامعه می خواهند با ایجاد یاس و ناامیدی، میان علم و دین فاصله ایجاد کنند، در حالی که ارتباط بین علم و دین، زندگی را متعالی می کند.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا شامگاه پنج شنبه در آئین اختتامیه همایش “نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش” در پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی عنوان کرد:علم دارای عقبه ای در قرن های گذشته است و معنای وسیعی دارد؛ علم در هر دوره ای به یک معنایی شناخته می شد و فراز و فرودهای زیادی در طول تاریخ داشت.
وی اظهار کرد: در قرن 19 علم و دین را از یکدیگر جدا می دانستند و هیچ ارتباطی میان این دو قائل نبودند و گاهی معانی علم، ضد دینی بود، در این دوران، تفکراتی از سوی برخی دانشمندان وجود داشت که دین و علم را در تقابل می دیدند، کانت یکی از شخصیت های ضد دینی بود و برخی از افکار او تا قرن بیستم نیز تداوم داشت، اما در این قرن ادعای ضد دینی علم، کمرنگ شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: امروز نیز برخی جریانات در جامعه می خواهند با ایجاد یاس و نا امیدی میان علم و دین فاصله ایجاد کنند، در حالی که ارتباط بین علم و دین، زندگی را متعالی می کند.
وی افزود: برخی از افکار نیز، ارزشی برای علم قائل نبودند در حالی که تقابلی میان علم و دین وجود ندارد و هر دو برای حیات بشریت و تعالی است.
حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا اظهار کرد: قدرت فرهنگ دینی جهان اسلام و توان عقلانی در دفاع از دین دو رکن مهم در جایگاه مهم علم دینی است.
وی با بیان اینکه با علم دینی نمی توان مقابله کرد، گفت: باید از متن حوزه های علمیه در احیای علم دینی تلاش شود.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0