تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دسامبر 2021 - 17:19
کد خبر : 169664

ارسال ۵۷ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی یزد

ارسال ۵۷ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی یزد

ایسنا/یزد مدیر کل انتقال خون استان یزد اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵۷ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی و بیش از ۴ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن به استان های همجوار ارسال شده است. دکتر «نقی تقوایی» ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۳

ارسال ۵۷ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی یزد

ایسنا/یزد مدیر کل انتقال خون استان یزد اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵۷ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی و بیش از ۴ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن به استان های همجوار ارسال شده است.

دکتر «نقی تقوایی» ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۳ هزار ۳۶۹ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۳۵ هزار و ۴۱۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گفته‌ی وی، ۶۱.۵ درصد از اهداکنندگان امسال استان به صورت مستمر،  ۲۵ درصد باسابقه و ۱۳.۵ درصد از افراد برای اولین بار خون اهدا کرده بودند.

تقوایی با بیان این که بیشترین اهداکنندگان خون آقایان بوده‌اند، گفت: فقط ۳.۶ درصد از اهدا کنندگان بانوان و مابقی آن‌ها مرد بودند.

وی افزود: طی این مدت حدود ۵۷ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی ارسال کردیم.

تقوایی با اشاره به کاهش اهدای خون به علت شیوع ویروس کرونا، گفت: شیوع ویروس کرونا اهدای خون در استان را با کاهش روبرو کرده است، ولی با این شرایط به صورت تقریبا ۱۰۰ درصد پاسخگوی مراکز درمانی بوده‌ایم.

وی در این باره خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از چهار هزار واحد خون و فرآورده‌های آن به استان‌های همجوار که اعلام نیاز کرده بودند، ارسال شده است.

وی با اظهار این که در این مدت حدود دو هزار واحد پلاسما از بهبودیافتگان کووید ۱۹ دریافت شده است، گفت: تا زمانی که درخواست دریافت پلاسما از سوی بیمارستان‌ها تداوم داشته باشد، نیاز به پلاسما همچنان وجود خواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان، دکتر تقوائی در پایان نیز افزود: افراد بهبودیافته از کووید ۱۹ که یک ماه از دوره نقاهت آنها می‌گذرد و سن آنها بالای ۱۸ سال است می‌توانند برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها