تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دسامبر 2021 - 18:22
کد خبر : 170372

از آسیب دیدگی جدی علی داودی تا جنگیدن برای رسیدن به مدال المپیک

از آسیب دیدگی جدی علی داودی تا جنگیدن برای رسیدن به مدال المپیک

وزنه بردار فوق سنگین ایران عنوان کرد که دچار آسیب دیدگی جدی شده بود که به خیر گذشت و مصمم است وزنه های بهتری تا المپیک توکیو بزند. به گزارش ایسنا، علی  داودی وزنه بردار فوق سنگین ایران تنها وزنه برداری است که شش مسابقه گزینشی المپیک  خود را  گذرانده است و امتیاز لازم برای

از آسیب دیدگی جدی علی داودی تا جنگیدن برای رسیدن به مدال المپیک

وزنه بردار فوق سنگین ایران عنوان کرد که دچار آسیب دیدگی جدی شده بود که به خیر گذشت و مصمم است وزنه های بهتری تا المپیک توکیو بزند.

به گزارش ایسنا، علی  داودی وزنه بردار فوق سنگین ایران تنها وزنه برداری است که شش مسابقه گزینشی المپیک  خود را  گذرانده است و امتیاز لازم برای اینکه جزو هشت نفر اول رنکینگ انتخابی المپیک قرار بگیرد را نیز کسب کرده است.
از آنجا که ارمنستان تنها یک  سهمیه المپیک دارد  و در دسته ۱۰۹ کیلوگرم نیز شانس گرفتن مدال طلا را دارد، بنابراین اگر اتفاق خاصی نیفتد گزینه اعزام به المپیک ارمنی ها سیمون مارتیروسیان است و  در این شرایط گور میناسیان وزنه بردار فوق سنگین آنها المپیک توکیو را از دست می دهد.
با وجود تالاخادزه وزنه بردار مطرح گرجستانی شانس کسب مدال طلا کم است اما امکان گرفتن مدال نقره المپیک زیاد است. داودی در فینال لیگ وزنه برداری رکورد مجموع ۴۵۱ کیلوگرم را ثبت کرد که با توجه به این رکورد، شانس گرفتن نقره المپیک را دارد هر چند که او به این رکورد بسنده نخواهد کرد و قطعا به دنبال رکوردهای بالاتری است تا با خیال راحت تر قدم به بازی های المپیک بگذارد.
علی داودی در گفتگو با ایسنا درباره ی برنامه خود برای افزایش رکوردهایش تا المپیک توکیو بیان کرد:  من در مسابقه لیگ  داشتم رکورد ۲۰۶ کیلوگرم را در یک ضرب ثبت می کردم اما لحظه آخر افتاد. در اردوی تیم ملی در اهواز هم ۲۰۷ یک کیلوگرم در یک ضرب  و ۲۵۶ کیلوگرم در دوضرب  را هم زده ام. اما اگر می خواهم چند سال دیگر هم وزنه بزنم بنابراین باید رکوردهایم  را افزایش بدهم. این رکوردها برای مدال نقره کافی است اما برای بهترین شدن باید بیشتر وزنه بزنم.
او ادامه داد: ۱۰۰درصد به دنبال این هستم که در قهرمانی آسیا باز هم افزایش رکورد داشته باشم. از طرفی چون نزدیک المپیک هم هستیم می خواهم  قبل از حضور در بازی ها یک عملکرد خوب داشته باشم. اگر در یک ضرب  و دوضرب قهرمانی آسیا حدود پنج کیلوگرم افزایش رکورد داشته باشم خیلی خوب می شود. سپس تا المپیک هم دوباره رکوردهایم را افزایش  می دهم.

وزنه بردار فوق سنگین ایران از مصدومیت جدی شانه خود در ماه های گذشته خبر داد وتصریح کرد: حدود پنج ماه پیش  که در حال تمرین بودم شانه راستم هنگام زدن وزنه ۲۰۵ کیلوگرم در یک ضرب آسیب جدی دید که آن را رسانه ای هم نکردم. توسط سه پزشک  معروف هم معاینه شدم و دو نفر از آنها معتقد بودند که باید عمل جراحی انجام دهم. خدا را شکر که به خیر گذشت.فکر می کنم ۸۰-۹۰ درصد درمان شده است. اکنون هم مصمم هستم وزنه های بهتری مخصوصا در یک ضرب بزنم.

داودی با اشاره به شانس بالای خود برای کسب مدال نقره المپیک تاکید کرد: در بازی های المپیک هیچ چیزی مشخص نیست و ممکن است یک نفر بیاید و شگفتی ساز شود.بنابراین هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست. من هم خیالم راحت نیست که حالا به المپیک می  روم و این وزنه ها را می زنم و  مدال نقره را می گیرم. من تا آخرین لحظه می جنگم تا بهترین نتیجه را داشته باشم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها