تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 نوامبر 2021 - 23:17
کد خبر : 123479

از اِلمان کاشی‌کاری تصویر «سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی» در کرمان رونمایی شد

از اِلمان کاشی‌کاری تصویر «سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی» در کرمان رونمایی شد

ایسنا/کرمان هم‌زمان با ولادت امام حسین(علیه السلام) و روز پاسدار، از اِلمان کاشی‌کاری تصویر «سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی» در ابتدای محور “هفت‌باغ علوی” کرمان رونمایی شد. “سیدمهران عالم زاده” شهردار کرمان امروز 27 اسفندماه در آیین رونمایی از اِلمان کاشی‌کاری تصویر سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی اظهار کرد: از سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان به‌دلیل

از اِلمان کاشی‌کاری تصویر «سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی» در کرمان رونمایی شد

ایسنا/کرمان هم‌زمان با ولادت امام حسین(علیه السلام) و روز پاسدار، از اِلمان کاشی‌کاری تصویر «سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی» در ابتدای محور “هفت‌باغ علوی” کرمان رونمایی شد.

“سیدمهران عالم زاده” شهردار کرمان امروز 27 اسفندماه در آیین رونمایی از اِلمان کاشی‌کاری تصویر سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی اظهار کرد: از سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان به‌دلیل همراهی مطلوب ایشان با شهرداری تشکر می‌کنم؛ در دورۀ ایشان، در حوزه‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی همدلی خوبی بین شهرداری و سپاه شکل گرفته است.

سیدمهران عالم‌زاده افزود: خوشحالیم که شهرداری توفیق یافت سهمی در اجرای این طرح در یکی از مهم‌ترین ورودی‌های شهر کرمان داشته باشد.

مدیرعامل شرکت عمران علوی ماهان کرمان (مجری محور گردشگری هفت‌باغ علوی) نیز در این مراسم بیان کرد: این طرح که نخستین اِلمان تمثال سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و با تکنیک کاشی‌شکسته است، توسط هنرمند کرمانی، نجمه اسفندیارپور ساخته شده و در ساخت آن از 3000 قطعه کاشی استفاده شده است.

“مهدی سیاوشی” اظهار کرد: المان دوطرفۀ کاشی‌کاری تصویر سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی با این هدف در ابتدای محور هفت‌باغ نصب شد که یاد سردار دل‌ها در ذهن تمام مسافرانی که از این محور به شهر کرمان وارد یا از آن خارج می‌شوند، زنده شود.

وی افزود: تلاش کردیم در روز پاسدار و میلاد امام حسین(علیه السلام) از تصویر سردار دل‌ها رونمایی شود و از شهرداری به‌ویژه شهرداری منطقه چهار که محوطه‌سازی و فضای سبز اطراف این اِلمان را طراحی و اجرا کردند، تشکر می‌کنم.

گفتنی است: نجمه اسفندیارپور، طراح اثر هنری کاشی‌شکستۀ تمثال سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی است و شش نفر به مدت چهار ماه، این اثر را خلق کرده‌اند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها