در حالی که از بامداد امروز شرکت همراه اول با ارسال پیامک به تعدادی از شهروندان بندرعباسی نسبت به قطع ارتباط آن ها به دلیل بدهکاری اقدام کرده بود، از ساعتی قبل با پی بردن به اشتباه خود بار دیگر ارتباط مشترکین وصل شد.
به گزارش ایسنا، منطقه خلیجفارس، صبح امروز طی تماس تعدادی از شهروندان مبنی بر قطعی خط تلفن همراهشان پس از ارسال پیامک و محتوایی مبنی بر بدهکاری که به اشتباه عنوان شده بود، پیگیریهای خبرنگار ایسنا نشان داد این مشکل نیز برای تعداد گسترده ای از شهروندان بوجود آمده است.
در همین خصوص یک مسئول ارتباطات سیار مخابرات هرمزگان به ایسنا گفت: مسئله بدهی، پرداخت بدهی، هشدار قطعی و قطعی خطوط همراه اول کاملاً سیستمی بوده و هیچ ارتباطی به استان ندارد.
ویاظهار کرد: متأسفانه به دلیل عدم اطلاعرسانی و آگاهی مشترکین همراه اول همچنان برای پرداخت بدهیهای خود از روشهای قدیمی چون کارت به کارت، دستگاه پوز و مراجعه حضوری به دفاتر مخابراتی استفاده میکنند و همین مسئله باعث میشود در تسویهحساب بدهیهایشان چند روزی وقفه ایجاد شود یا دستخوش خطاهای انسانی شوند و درحالیکه فکر میکنند بدهی ندارند، سیستم آنها را بدهکار تلقی میکند.
این مسئول ارتباطات سیار مخابرات هرمزگان ادامه داد: بهتر است مشترکین همراه اول از طریق سامانه 9990 اقدام به پرداخت بدهیهای خود کنند چراکه روشی مطمئنتر و سریعتر برای رفع بدهی و مشکل قطعی خطوط همراه اول است.
وی عنوان کرد: مسئله دیگر این است که همراه اول به گزارشات غیردقیق و پراکنده رسیدگی نمیکند و تمامی شکوائیهها باید دقیق، متمرکز و بهصورت سیستمی باشد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر تعداد مشترکینی که با این مشکل مواجه شدهاند زیاد است میتوانند مراجعه و اعلام کنند تا ما با ارسال نامه کتبی به همراه اول جهت حل این مشکل اقدام کنیم.
اما پیگیری های ایسنا نشان داد که شهروندان علی رغم تماس با 9990 با عدم پاسخگویی با اپراتورهای سامانه مواجه شدند.
در همین خصوص حوالی ساعت 11 صبح امروز شرکت همراه اول با ارسال پیامکی ضمن پذیرفتن اشتباه خود نسبت به اتصال مجدد خطوط قطع شده اقدام کرد.
منبع: ايسنا