استارتآپها برای عبور از محدودیتها باید فرامحلی بیاندیشند
ایسنا/خراسان رضوی یک مدرس حوزه کسب و کار ضمن تاکید بر اینکه استارتآپها برای عبور از محدودیتها باید فرامحلی بیاندیشند، گفت: جهانی اندیشیدن، بینالمللی شدن و تفکر برای تصاحب بازارهای فرامحلی کسبوکارها مطمئنترین راهحل برای تطبیق در محیطهای مختلف است.
عباس پورفرخی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: استارتآپها در شهرهایی مانند مشهد برای انجام فعالیتهای خود مشکلات زیادی دارد که اغلب آن به دلایلی مانند فاصله از پایتخت، بافت فرهنگی و اقتصادی و ویژگیهای خاص کاری است که مشکلاتی ایجاد کرده است. در نتیجه بعضی از استارتآپها برای رهایی از این مشکلات اقدام به مهاجرت از چنین شهرهایی کرده و در پایتخت مستقر میشوند.
وی با اشاره به عدم امکان مهاجرت برای بعضی از استارتآپها و راهحل عبور از این مشکلات تصریح کرد: هر استارتآپی با هدف رفع یک نیاز اجتماعی به وجود میآید؛ بنابراین اگر این هدف فراتر از یک شهر باشد، با پشت سر گذاشتن مرزها میتواند برای آحاد شهروندان ایرانی یا حتی سایر مردم جهان خدماترسانی کرده و از مرزهای محدودکننده خارج شود.
یک مدرس حوزه کسب و کار بیان کرد: با نگاهی به گذشته میبینیم که حتی پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز در زمان انجام امور تجاری، محدود به شهر مکه و حجاز نبود و در تمام ممالک به تجارت خود مشغول شد. در مجموع عبور از مرزهای محلی و ایجاد بازارهای فرامنطقهای یکی از مهمترین عوامل پیشرفت کسب و کارهاست.
فرخی عنوان کرد: البته طراحی چنین کسبوکاری نیازمند تجربه بالایی است که با شناسایی صحیح بازار به دست میآید یا از تجربیات سایر استارتآپها بایستی استفاده شود. به طور حتم در ابتدای راه و بدون تجربه لازم نمیتوان پا به این عرصه گذاشت.
انتهای پیام