اخبار 19

اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه تهران درباره نیمسال دوم تحصیلی ۱۳۹۸-۹۹

اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه تهران درباره نیمسال دوم تحصیلی ۱۳۹۸-۹۹

معاونت آموزشی دانشگاه تهران ضمن تأکید بر ادامه فعالیت آموزشی به شیوه الکترونیکی، اطلاعیه‌ای به شرح زیر برای هرچه بهتر برگزار شدن نیمسال تحصیلی سال جاری صادر کرد.

به گزارش ایسنا؛ با تبریک مجدد آغاز سال ۱۳۹۹ و اعیاد شعبانیه به اعضای محترم هیأت علمی و دانشجویان عزیز و تشکر از همکاری همگان در تداوم برنامه‌های آموزشی دانشگاه در قالب آموزش‌های الکترونیکی، اظهار می‌دارد: تداوم شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی حاکی از آن است که برگزاری کلاسها به صورت حضوری حداقل تا چند هفته آتی امکانپذیر نیست. بر این اساس و پیرو بخشنامه‌های قبلی و تصمیمات اتخاذ شده در هیأت رئیسه و شورای آموزشی دانشگاه و با توجه به سند مورخ ۱۰/‏۰۱/‏۱۳۹۹‬ معاونت محترم آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ضمن تأکید بر ادامه فعالیت آموزشی به شیوه الکترونیکی، موارد زیر برای هرچه بهتر برگزار شدن نیمسال تحصیلی جاری به استحضار می‌رسد:

۱. نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ از دوره‌های تحصیلی فعال دانشگاه بوده و به دلایل متعدد از جمله لزوم دانش آموختگی عده زیادی از دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقاطع بعدی، برنامه‌ریزی برای آینده‌کاری، مشکل سنوات معافیت تحصیلی از نظر سازمان نظام وظیفه و همچنین امکان پذیرش دانشجوی جدید در سال تحصیلی آینده، اتمام این نیمسال تحصیلی امری اجتناب ناپذیر است. بنابراین انتظار می‌رود اعضای محترم هیأت علمی و مدیران محترم اقدام لازم را برای مشارکت حداکثری دانشجویان به عمل آورده و اهمیت حضور در کلاس‌های مجازی را به دانشجویان یادآور شوند تا ان شاءالله با تلاش و مشارکت جمعی دانشجویان عزیز و اساتید گرامی، ضمن تداوم وظایف آموزشی خود، آسیب‌های ناشی از این معضل اجتماعی به حداقل برسد.
بدیهی است؛ حفظ کیفیت آموزش از اصول بنیادین دانشگاه بوده و مسئولین پردیس‌ها / دانشکده‌ها و اعضای هیأت علمی، بایستی تمام مساعی خود را به کار بسته و تمهیدات لازم را برای ارائه دروس با کیفیت مطلوب فراهم آورند.

۲. مقررات و ضوابط حضور در کلاس‌های مجازی همچون کلاس‌های حضوری بوده و اداره کل برنامه‌ریزی درسی و نظارت آموزشی با همکاری مرکز یادگیری الکترونیکی بر تشکیل کلاس‌ها و فعالیت استاد و دانشجو نظارت خواهند کرد.

۳. گزارش عملکرد اعضای محترم هیأت علمی در سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه به صورت هفتگی از طرف معاونت آموزشی واحد تهیه و به معاونت آموزشی دانشگاه ارسال شود. علاوه بر این، ضروری است گزارش ارائه دروس اعم از گزارش اخذ شده از سامانه و گزارش‌هایی که به سایر روش‌ها مانند خود اظهاری عضو هیأت علمی و یا بررسی سوابق محتوای تولید شده در سامانه گلستان ثبت شود.

۴. معاونان آموزشی و رابطین مرکز یادگیری الکترونیکی در ارتباط پیوسته با اعضای هیأت علمی مشکلات موجود را رصد کرده و نسبت به رفع آنها با همکاری مرکز یادگیری الکترونیکی اقدام لازم به عمل آورند.

۵. مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه با همکاری رابطین معرفی شده از واحدها نهایت تلاش خود را برای بهبود فرآیندها و ارتقا زیر ساخت‌های مورد نیاز انجام داده و در تمامی موارد پشتیبانی لازم را به عمل آورد.

۶. برای دروس خاص که امکان تکمیل درس به صورت غیر حضوری و احیاناً چند جلسه حضوری در ادامه نیمسال میسر نباشد با ارائه دلایل توجیهی استاد و تأیید گروه امکان اعلام آن به صورت ناتمام وجود دارد.

۷. دروس عملی و کارگاهی پس از بازگشایی حضوری به صورت فشرده برگزار خواهد شد. در صورت عدم اتمام این دروس تا تاریخ ۳۱/‏۰۶/‏۱۳۹۹‬ به صورت ناتمام به نیمسال بعد منتقل و در سقف واحدهای نیمسال بعد محاسبه نخواهد شد.

۸. دانشجویانی که به دلایلی نتوانسته‌اند از کلاس‌های غیرحضوری استفاده کنند و درخواست حذف یک و یا کلیه دروس خود را دارند، تقاضای خود را با ذکر دلایل به معاونت آموزشی دانشکده / پردیس ارائه کنند. بررسی و تأیید تقاضای حذف نیمسال بر عهده کمیسیون موارد خاص دانشگاه است.

۹. آزمون جامع دانشجویان دکتری بعد از آغاز آموزش حضوری برگزار خواهد شد.

۱۰. کلیه دانشجویانی که در این نیمسال امکان دفاع از پایان‌نامه یا رساله را دارند، می‌توانند بعد از آغاز آموزش حضوری تا ۳۱ شهریور به صورت حضوری از پایان نامه / رساله خود دفاع کنند. برای آن دسته از دانشجویان که قصد دارند زودتر دفاع نمایند، برگزاری جلسه دفاع با تأیید استاد راهنما به صورت حضوری(صرفاً هیأت داوران) -الکترونیکی و یا به صورت الکترونیکی با رعایت شرایط زیر امکانپذیر است:

ارسال متن نهایی پایان نامه و رساله به تمامی داوران و دریافت تاییدیه کفایت؛

برگزاری جلسه دفاع به صورت الکترونیکی مطابق مقررات دفاع از پایان نامه / رساله؛

ضبط جلسه دفاع با بهره بردن از امکانات مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه؛

در هر صورت لازم است ترتیبی اتخاذ گردد که دانشجو برای انجام اصلاحات متن پایان نامه / رساله ناگزیر از ملاقات حضوری و رفت و آمدهای غیر ضروری نباشد و متن صرفاً از طریق الکترونیکی بین استاد و دانشجو رد و بدل شود.

۱۱. جلسات گروه‌ها و شورای آموزشی پردیس / دانشکده به صورت مجازی، حضوری و یا ترکیبی به منظور بررسی و تصویب پروپوزال پایان نامه / رساله و مشکلات آموزشی دانشجویان برگزار شود.

در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه همکاران محترم و دانشجویان عزیز انتظار می‌رود با مشارکت و فعالیت مؤثر خود از برگزاری این نیمسال با کیفیت هر چه تمام پشتیبانی نموده، موجبات نیل به اهداف آموزشی دانشگاه را فراهم آورند. امید است این اقدام دانشگاه و دانشگاهیان کمک مؤثری در فاصله گذاری اجتماعی و ریشه کن کردن ویروس کرونا از این مرز و بوم باشد.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *