تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 21:24
کد خبر : 113706

اعتکاف، تولدی دوباره برای بندگی است

اعتکاف، تولدی دوباره برای بندگی است

کارشناس امور دینی گفت: اعتکاف به‌سان تولد دوباره برای انسان به‌شمار می‌رود، فرد اگر بتواند استفاده کامل از ایام اعتکاف ببرد و خود را به خداوند نزدیک کند، قطعا زندگی الهی و سعادتمند خواهد داشت.   نرگس بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: اعتکاف دارای آثار اخروی و دنیوی است که در

کارشناس امور دینی گفت: اعتکاف به‌سان تولد دوباره برای انسان به‌شمار می‌رود، فرد اگر بتواند استفاده کامل از ایام اعتکاف ببرد و خود را به خداوند نزدیک کند، قطعا زندگی الهی و سعادتمند خواهد داشت.

 

نرگس بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: اعتکاف دارای آثار اخروی و دنیوی است که در بخش نخست می‌توان به آمرزش گناهان هنگام معتکف بودن اشاره کرد که با توبه محقق می‌شود.

 

وی افزود: قرآن کریم می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آورده‌اید به سوی خدا توبه کنید، توبه‌ای که بعد از آن به گناه باز نگردید. همچنین در سوره مؤمن آیه 3 می‌فرماید: خداوند بخشاینده گناه و پذیرنده توبه و کیفر دهنده‌ای سخت است؛ با توجه به این دو آیه می‌توان گفت که اعتکاف فرصت مناسبی برای بررسی و محاسبه نفس. “حاسَبُوا قَبلَ اَن تُحاسَبوا؛ به حساب اعمال‌تان رسیدگی کنید قبل از آنکه، خداوند به آن‌ها رسیدگی کند، است که باید از آن استفاده کرد.

 

بهرامی تصریح کرد: نزدیکی به خدا، جلب محبت خدا و رسیدن به بهشت سه اثر اخروی اعتکاف به‌شمار می‌آید؛ قرب الهی یعنی همان رستگاری که انسان به وسیله عبادت آن بدان دست می‌یابد، پس اگر معتکف بتواند در اعتکاف، آن‌طور که باید و شاید رفتار کند تا رضایت الهی را جلب کند؛ به درجاتی که وعده آن داده شده خواهد رسید.

 

کارشناس امور دینی در ادامه به آثار دنیوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: تقویت اراده آدمی، انس با معنویات، تواضع و فروتنی، دوری از غفلت و کاهش جرم و فساد از جمله آثار دنیوی اعتکاف به‌شمار می‌آیند که هر یک در بر دارنده نکات و مطالب قابل توجهی است.

 

وی یادآور شد: خوشبختانه امروز شاهد برپایی مراسم اعتکاف در سطح کشور هستیم و این نشان از دینداری و عمل به آن دارد که جوانان در صف نخست برگزاری چنین برنامه‌هایی قرار دارند که همگی متاثر از ایمان پاک و اراده محکم آنان دارد.

 

بهرامی خاطرنشان کرد: اعتکاف بسان تولد دوباره برای انسان به‌شمار می‌رود، فرد اگر بتواند استفاده کامل از ایام اعتکاف ببرد و خود را به خداوند نزدیک کند قطعا زندگی الهی و سعادتمند خواهد داشت، پس اعتکاف یک فرصت مهم بندگی است که نباید به‌راحتی از کنار آن عبور کرد.منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها